In kaart brengen van het universum

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

In kaart brengen van het universum




par izentrop » 08/01/18, 09:17

Ik denk dat iedereen weet waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan. In elk geval hebben de ontdekkingen van de astrofysica me altijd gefascineerd.

Het begon allemaal met de 7 Samurai, toen ze aankondigden dat het universum zich uitbreidde en op weg was naar een enkel punt: de grote attractor.
Een uitblinker uit die tijd vertelde hen (ongeveer): "alles, je carrière is verpest" :schok:
Dankzij het Doppler-effect dat op licht wordt toegepast, konden we de richting en snelheid van elk hemellichaam vastleggen en we plaatsten het allemaal in mainframe-computers om een ​​3 D-kaart met een diameter van 42 miljard te extraheren: zichtbaar universum vermenigvuldigd met uitbreiding.

De zeer aangename Hélène Courtois verklaart het beter dan ik
Ontdekkingsreiziger in de geografische zin van het woord, of liever kosmografisch omdat we dankzij haar werk een beetje beter weten waar we zijn in het heelal, op vrij duizelingwekkende afstanden. Inderdaad, na het zonnestelsel is er ons sterrenstelsel, de Melkweg, opgenomen in een lokale groep, zelf opgenomen in een set van ongeveer 1 duizenden andere sterrenstelsels, de supercluster van Maagd, wat het is -Zelfs opgenomen, sinds zijn ontdekking door onze gast in 2014, in een nog grotere supercluster, genaamd Laniakea. Deze ontdekking leverde hem op om te worden geclassificeerd in de lijst van 50 meest invloedrijke persoonlijkheden van Frankrijk: https://www.franceculture.fr/emissions/ ... -du-cosmos


Op foto's is het nog beter. Er zijn zelfs verschillende attractoren en een repeller om dit alles te compenseren. Het is een theorie die elke dag wordt bevestigd en die nog meer gegevens nodig heeft om zichzelf te versterken.
1 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Cartography of the universe




par Bardal » 08/01/18, 11:15

Weelderig ... Absoluut weelderig ...

En wie zei dat wetenschap alles behalve poëzie was? ....
1 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Cartography of the universe




par Bardal » 09/01/18, 21:32

Het is raar dat niemand anders geïnteresseerd is ...
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Cartography of the universe




par izentrop » 09/01/18, 23:53

Het zou niet nuchter genoeg moeten zijn. : Mrgreen:

We weten bijvoorbeeld dat de Andromeda-melkweg ons razendsnel op ons af rent en dat onze twee sterrenstelsels elkaar uiteindelijk zullen ontmoeten ... over 5 miljarden jaren ... Is het niet gek?
In feite doet het er niet toe, omdat de aarde al lange tijd wordt overspoeld door de zon die gigantisch rood wordt, maar als dat niet het geval was, omdat de ruimte vooral wordt bevolkt door leegte, is er weinig kans crashen.

Dit zijn zelfs geen Nostradamus-voorspellingen, omdat we steeds meer de mechanismen van het universum begrijpen dat zich overal op dezelfde manier herhaalt.

Hier is de krabnevel, die niets anders is dan de overblijfselen van een supernova.
Beeld

Laurent Sacco is ook een geweldige dichter, zeer scherp in details. https://www.futura-sciences.com/science ... eil-14762/
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Cartography of the universe




par lilian07 » 10/01/18, 18:58

Hoe kan zo'n sterrenstelsel ons raken?
Ik denk meer aan een lokale verstoring van de sterren waaruit het is samengesteld, omdat wanneer we ons het groeiende vacuüm voorstellen dat er tussen de planeten is dan tussen de zonnestelsels die we ons voorstellen, hoewel een dergelijke botsing zeer onwaarschijnlijk is.
In ieder geval komt het soms voor in het universum, vandaar de vreemdheid die het creëert (zwart gat, bi-sterren, explosies ....)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Cartography of the universe




par izentrop » 11/01/18, 00:24

Hit is niet het woord, maar ze zouden 10 miljarden jaren geleden hebben ontmoet https://www.futura-sciences.com/science ... ion-47672/ en zal naar verwachting elkaar over 5 miljard jaar weer ontmoeten (met een pollepel).
In feite verduisteren ze allebei met 2.4 miljoen km / u in de richting van de grote attractor, maar omdat ze relatief dichtbij zijn, trekken ze elkaar aan door zwaartekrachteffect door de jojo te maken
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Cartography of the universe




par izentrop » 18/01/18, 00:42

Naar aanleiding van de serie over waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan:

Oorsprong van het zonnestelsel, van zijn vorming van de verschijning van water, van leven, een opeenvolging van toevalligheden die ons vandaag hier maken. Meer en meer details en vragen, die worden ontdekt door onderzoekers op alle wetenschappelijke gebieden.

Dit alles verteld door eminente enthousiastelingen https://www.franceculture.fr/emissions/ ... nvier-2018
Beeld
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13718
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1525
Neem contact op met:

Re: Cartography of the universe




par izentrop » 24/01/20, 00:22

Een duidelijke demonstratie van de kennis die we hebben van neutronensterren en pulsars.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Cartography of the universe




par plasmanu » 24/01/20, 00:40

Ik hou van de kosmische microgolfachtergrond, materie en donkere energie,
Gammastraal barst, zwaartekrachtgolven, transmutatie in ijzer in het hart van de sterren.
Zoveel mooie verhalen om uit te vinden : Mrgreen:
En in het midden zijn wij (voors en tegens)
Omslagfoto-2-8e098.jpg
Cover_picture-2-8e098.jpg (85.58 KiB) 4188 keer bekeken

Er zijn 2 gezichten op hetzelfde stuk.
PS: Ik ga terug naar bed, het is tijd om het bed niet te verlaten. En het wordt niet aanbevolen in geavanceerde bedtechnologie voor een verhaal van blauw licht : Mrgreen:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Cartography of the universe




par plasmanu » 24/01/20, 04:12

https://trustmyscience.com/mesurer-fluc ... mais-cree/
cover-r4x3w1000-5e25e46cb4abd-ferris-wheel-384588-1920.jpg
cover-r4x3w1000-5e25e46cb4abd-ferris-wheel-384588-1920.jpg (124.86 Kio) Consulté 4171 fois
Het vacuüm verbergt in feite energiefluctuaties en deze kunnen nu precies worden gemeten met het snelst roterende object dat ooit is gemaakt ...
Silicabolletjes draaien met 300 miljard omwentelingen per minuut ...
Drie jaar later vervingen Li en zijn team de diamant door silica nanodeeltjes met een diameter van slechts 150 nanometer, die in suspensie werden gehouden in een vacuümkamer met een 500 milliwatt laser. Met behulp van gepolariseerde pulsen van een tweede laser konden ze de rotatie van de silicabollen aanpassen.
protocol wrijving vide.jpeg
protocol-friction-vide.jpeg (30.41 KiB) 4171 keer bekeken

Meet de fluctuaties van het elektromagnetische veld op de kwantumschaal.
“Een snel roterend neutraal nanodeeltje kan de fluctuaties van kwantum- en thermisch vacuüm omzetten in straling. Als gevolg hiervan gedraagt ​​het elektromagnetische vacuüm zich als een complexe vloeistof en zal het een paar wrijving uitoefenen op een nanomotor ", schrijven de onderzoekers.
Torsiekracht wordt gemeten in eenheden die "newtonmeters" worden genoemd, waarbij een newtonmeter een newton van kracht is die wordt uitgeoefend op een hefboompunt een meter verderop. In 2016 ontwikkelde een experiment een methode die een koppel zo gevoelig kon meten als 3 × 10-24 newton meter, een proces dat temperaturen vereiste met een fractie van een graad boven absoluut nul ...
wrijving vide.jpeg
friction-vide.jpeg (43.01 KB) 4171 keer bekeken
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten