Kervran en de transmutaties van dierlijke elementen

Algemene wetenschappelijke debatten. Presentaties van nieuwe technologieën (niet direct gerelateerd aan hernieuwbare energie of biobrandstoffen of andere thema's ontwikkeld in andere subsectoren) forums).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Kervran en de transmutaties van dierlijke elementen




par Christophe » 28/01/08, 10:30

Belangrijk onderwerp over transmutaties (koude fusie?) van elementen bij kamertemperatuur.

gegyx schreef:Kervran was geïnteresseerd in het kippenei, in de zwartachtige afzetting die de kalkstenen van monumenten eet, in de landbouw, en in de middelen om bepaalde elementen te leveren die planten of dieren transformeren in andere vitale elementen (uit de tabel van Mendelejev).


Ik weet iets over Kervran's werk. Ik zal proberen uw mening over het ei duidelijker weer te geven:

- Noch in de dooier, noch in het wit is er enig spoor van calcium (Ca).
- Het kuiken geboren met een skelet dat bestaat uit calcium
- De schaal is duidelijk samengesteld uit calcium, maar Kervran toonde aan dat de massa tijdens de "dracht" onveranderd bleef
- Kervran leidde hieruit af dat er een transmutatie was tussen Kalium, dat grotendeels aanwezig is in het ei, en Calcium.

Dezelfde waarneming werd gedaan bij schaaldieren tijdens de rui: geen calcium in het water, maar een toename van de hoeveelheid calcium in de schaal. Veel kalium in het water.

Trouwens, als je naar het periodiek systeem kijkt, liggen Ca en K naast elkaar... een aanwijzing?

Dus óf Kervran was een beruchte charlatan (zijn er bevestigingen geweest van zijn experimenten? Ze zijn niet erg ingewikkeld om te herhalen) óf hij trekt een dogma van de wetenschap van de XNUMXe eeuw in twijfel...
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 25/03/08, 13:40

Christophe, grenzend aan Mendé betekent alleen dat je van de een naar de ander kunt gaan als de fusie met waterstof gebeurt.

Het antwoord op dit raadsel is inmiddels gevonden: het skelet van de kip dient als calciumreserve, waarvan ze een deel opoffert voor haar eieren als ze niet genoeg heeft voor haar dieet.

De schelpen bevatten een hoog kalkaandeel, ja.

De volgende keer dat u 'ofwel' vetgedrukt zet, zorg er dan voor dat u alle mogelijkheden hebt onderzocht die de dogma's van de wetenschap van de twintigste eeuw bieden; sommige openen verrassende mogelijkheden. : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 25/03/08, 13:51

Hydraxon schreef:het skelet van de kip dient als calciumreserve, waarvan ze een deel opoffert voor haar eieren als ze niet genoeg heeft voor haar dieet.

De schelpen bevatten een hoog kalkaandeel, ja.

Kervran demonstreerde de afwezigheid van overdracht van de schaal naar het skelet. Je hebt uitgelegd hoe de schaal wordt gevormd, maar niet hoe het calcium tijdens het broeden van de botten van de kip naar die van het kuiken gaat: teleportatie misschien? : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/03/08, 13:52

Hydraxon schreef:Het antwoord op dit raadsel is inmiddels gevonden: het skelet van de kip dient als calciumreserve, waarvan ze een deel opoffert voor haar eieren als ze niet genoeg heeft voor haar dieet.


Het raadsel ligt niet op het niveau van het leggen van het ei, maar daarna: ei --> kuiken


Hydraxon schreef:De schelpen bevatten een hoog kalkaandeel, ja.


Natuurlijk, maar de massa blijft onveranderd tijdens de ontwikkeling van het kuiken...

Idem voor rivierkreeften die vervellen in water waar GEEN calcium is...

Hydraxon schreef:De volgende keer dat u 'ofwel' vetgedrukt zet, zorg er dan voor dat u alle mogelijkheden hebt onderzocht die de dogma's van de wetenschap van de twintigste eeuw bieden; sommige openen verrassende mogelijkheden. : Mrgreen:


Ik geef toe dat ik niet alles weet, maar jouw uitleg heeft mij niet overtuigd... : Cheesy: Als de metingen van Kervran waar zijn, blijft er voor mij iets onverklaards over...
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 25/03/08, 13:55

Het aantonen dat de massa van de schelp tijdens het broeden onveranderd blijft, toont niet aan dat het aandeel kalksteen in deze massa onveranderd blijft.
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 25/03/08, 14:01

Na twee klikken van Google:

http://www.luigigarlaschelli.it/Altrepu ... ERVRAN.htm

Nou, het verbaast me niet dat Kevran de IgNobel-prijs heeft gekregen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 25/03/08, 14:09

Nou ja, je hebt gelijk, het is niet verkeerd!

Nou, de tweede link. Ik heb het niet helemaal gelezen, maar het is maar één ervaring... maar het zou bewijzen dat Kervran ongelijk had :)
0 x
Hydraxon
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 183
Inschrijving: 17/02/08, 17:07




par Hydraxon » 25/03/08, 15:06

Mijn eerste reactie kwam inderdaad voort uit het feit dat iemand al koude fusie had genoemd toen hij de aanwezigheid van calcium in de schelpen opmerkte toen hij stopte met het toevoegen van calcium aan het dieet. Bij de kuikenskeletten is het antwoord inderdaad minder eenvoudig, maar als je bedenkt dat er op die manier al een fout is gemaakt, kun je de volgende keer de grote gek raden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 25/03/08, 15:26

We moedigen andere onderzoekers aan om deze experimenten onafhankelijk en zo nauwkeurig mogelijk te herhalen. Als de resultaten voortdurend negatief zullen zijn, dan moet inderdaad rekening worden gehouden met de waarschijnlijkheid van een vertekening, een systematische of analytische fout in de resultaten van Kervran en anderen.

De auteur is tevreden met het wijzen op de (sterke) mogelijkheid van een fout zonder deze te bevestigen, een nederiger houding dan die van vele anderen die niet de moeite nemen om het te proberen. Hetzelfde zien we bij Pantone. Te gemakkelijk om met wolven te huilen.

Kervran was geïnteresseerd in kippen die in een omgeving zonder calcium leefden, wat deze onderzoeker niet lijkt te hebben gedaan. Veel replicaties van Pantone-reactoren geven slechte resultaten bij gebrek aan een geschikt protocol, en toch...
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 26/05/08, 09:36

Hydraxon schreef:Mijn eerste reactie kwam inderdaad voort uit het feit dat iemand al koude fusie had genoemd toen hij de aanwezigheid van calcium in de schelpen opmerkte toen hij stopte met het toevoegen van calcium aan het dieet. Bij de kuikenskeletten is het antwoord inderdaad minder eenvoudig, maar als je bedenkt dat er op die manier al een fout is gemaakt, kun je de volgende keer de grote gek raden.


inderdaad worden de transmutaties bestudeerd bij koude kernfusie

hier is een verslag van deze dagen, gehaald uit ICCF12

4.3 – Biologische transmutaties

Vysotskii
Experimentele observatie en gecombineerd onderzoek naar hoogwaardige fusie van isotopen uit de ijzerregio in optimaal groeiende microbiologische associaties.

Hij kweekte de bacteriën Escherichia coli en Deinicocus Radiodurans in een kweekmedium met zwaar water en MnSO4. Het laat een heel belangrijk resultaat zien: de afname van Mn-55 en de toename van Fe-57! Deze analyses zijn gemaakt door Mossbauer en massaspectrometrie.
0 x

Terug naar "Wetenschap en Technologie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten