Alcohol en sterfte: 50 000 doden per jaar in Frankrijk

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par GuyGadebois » 26/07/19, 19:13

PVresistif schreef:Er schuilt een soort fascisme in het willen uitsluiten van alcoholdrinkers; het verbieden van dronken mensen om auto te rijden is heel goed, want dat maakt ze tot gevaarlijke mensen, maar we hebben er niets aan om iemand te bekritiseren die thuis twee liter per dag drinkt. Dat is zijn probleem.
Iedereen heeft het recht om te kiezen om te leven (of te sterven) zoals hij of zij wil.
Er zijn een aantal verenigingen die zeer schadelijk zijn voor de publieke vrijheden.

Precies, ik ben voor de legalisering van alle drugs en ik zal ('s avonds tijdens het eten) blijven drinken zoals ik dat nodig acht.
Ps: Wanneer iemand slechte wijn drinkt, slaat hij zijn vrienden (of vreemden), zijn kinderen en zijn vrouw in elkaar, stopt hij of wordt hij behandeld omdat het probleem ergens anders ligt. Alcohol maakt je niet gewelddadig, het ontremt en onthult wat verdrongen wordt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Janic » 27/07/19, 08:16

Precies, ik ben voor de legalisering van alle drugs en ik zal ('s avonds tijdens het eten) blijven drinken zoals ik dat nodig acht.
Ps: Wanneer iemand slechte wijn drinkt, slaat hij zijn vrienden (of vreemden), zijn kinderen en zijn vrouw in elkaar, stopt hij of wordt hij behandeld omdat het probleem ergens anders ligt. Alcohol maakt je niet gewelddadig, het ontremt en onthult wat verdrongen wordt.

deze visie op alcohol is een beetje archaïsch zonder volkomen vals te zijn.
Deze drank wordt in de meeste culturen aangetroffen, niet vanwege zijn gezellige eigenschappen, maar als conserveermiddel voor plantaardige producten, en overigens ook als feestremmer die niet noodzakelijkerwijs tot geweld leidt. Totdat, wetenschappelijk gezien, iemand naar het product zelf keek, maakte het deel uit van een manier van leven (en dood) waar niemand echt om gaf. Maar de situatie is sindsdien veranderd en alcohol heeft, afgezien van zijn conservatieve deugden, sindsdien meer nadelen dan voordelen met zich meegebracht, vooral omdat we vandaag de dag de werkelijke impact ervan op de levenden kunnen meten en dat er in feite ongeveer 50.000 doden per jaar vallen. , direct of indirect. Maar tegelijkertijd is picraat een enorme economische sector, en omdat in ons systeem de vervuilers niet de betalers zijn, kan deze handel geheel ongestraft blijven floreren, aangezien de melkkoe van de SS er is om te betalen. voor de schade.
Terwijl de staat daarentegen, zodra hij zich heeft teruggetrokken uit het tabaksmonopolie in Frankrijk, de suiker van de tabaksfabrikanten kan afpakken door op sigarettenpakjes afbeeldingen van de effecten van dit product op individuen op te leggen en er zelfs tabaksdoden aan toe te voegen; maar niets op de picraatflessen, ondanks hetzelfde aantal sterfgevallen alsof er aan de ene kant slechte tabakssterfgevallen waren en aan de andere kant de mooie picraatsterfgevallen. En het schokt of stoort niemand!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Ahmed » 27/07/19, 09:25

...het niet eerder is: "als feestelijke ontstopper"?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Janic » 27/07/19, 10:45

...het niet eerder is: "als feestelijke ontstopper"?

liever ja! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: absus onthullen?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Ahmed » 27/07/19, 12:19

...slip van de tong, niet absus! :D
Onderaan deze zin: "als een feestelijke ontstopper die niet noodzakelijkerwijs tot geweld leidt." legt goed de tolerantie ten opzichte van deze producten uit. Een ‘feestelijke ontremmingsmiddel’ komt overeen met een veiligheidsklep die iemand in staat stelt om op illusoire wijze te ontsnappen aan de realiteit van overheersing, wat bijdraagt tenslotte tot het onderhoud ervan... (Zie de Orwelliaanse soma...)
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Janic » 27/07/19, 12:36

...slip van de tong, niet absus! :D
het is zeker niet de juiste dag!
Onderaan deze zin: "als een feestelijke ontstopper die niet noodzakelijkerwijs tot geweld leidt." legt goed de tolerantie ten opzichte van deze producten uit. Een ‘feestelijke ontremmingsmiddel’ komt inderdaad overeen met een veiligheidsklep die iemand in staat stelt om op een illusoire manier te ontsnappen aan de realiteit van de overheersing, die uiteindelijk bijdraagt ​​aan de instandhouding ervan... (Zie de Orwelliaanse soma...)
een bijbelpassage adviseert koningen geen bedwelmende dranken te nemen om de geestelijke dimensie van hun positie niet te verliezen en daarom deze drank over te laten aan degenen die hun moeilijke situatie moeten vergeten.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par GuyGadebois » 27/07/19, 13:51

Ahmed schreef:...het niet eerder is: "als feestelijke ontstopper"?

Helaas is deze desinhibitor niet selectief. Het zal zowel de ‘goede’ als de ‘slechte’ kanten onthullen.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Janic » 27/07/19, 18:03

Deze disinhibitor is helaas niet selectief. Het zal zowel de ‘goede’ als de ‘slechte’ kanten laten zien
Helaas wint laatstgenoemde uiteindelijk. Waarom denk je dat nachtclubs gratis drank voor meisjes schenken, als dat niet het geval is, zodat ze gemakkelijker kunnen worden geneukt door de jongens die ze hebben betaald, beide ongeremd, maar niet om dezelfde redenen. :onheil:
Op dezelfde manier: waarom verbieden we alcohol aan kinderen, ongeacht hun leeftijd (vanaf de geboorte tot hun wettelijke meerderjarigheid) als het goede kanten heeft? Wanneer is dit goed voor volwassenen en slecht voor hen, die misschien ook ontremd moeten worden? etc... Het is gewoon zelfrechtvaardiging zoals op veel andere gebieden! :onheil:
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par GuyGadebois » 27/07/19, 18:09

Janic schreef:
Deze disinhibitor is helaas niet selectief. Het zal zowel de ‘goede’ als de ‘slechte’ kanten laten zien
Helaas wint laatstgenoemde uiteindelijk. Waarom denk je dat nachtclubs gratis drank voor meisjes schenken, als dat niet het geval is, zodat ze gemakkelijker kunnen worden geneukt door de jongens die ze hebben betaald, beide ongeremd, maar niet om dezelfde redenen. :onheil:
Op dezelfde manier: waarom verbieden we alcohol aan kinderen, ongeacht hun leeftijd (vanaf de geboorte tot hun wettelijke meerderjarigheid) als het goede kanten heeft? Wanneer is dit goed voor volwassenen en slecht voor hen, die misschien ook ontremd moeten worden? etc... Het is gewoon zelfrechtvaardiging zoals op veel andere gebieden! :onheil:

Ik heb niet gesproken over de goede kanten van alcohol, want afgezien van het smaakgenot en de passende associatie met eten, consumeer ik het niet en vind ik er geen "goede" kant aan. Ik bedoelde dat het een ontremmingsmiddel is en dat wat het vrijgeeft positief of negatief kan zijn, of beide tegelijk.
Ik heb mensen gekend die lachten en niets anders deden dan lachen, dansen en rommelen terwijl ze dronken waren (we zouden zeggen dat het ‘goed’ is) en anderen die depressief werden en/of agressief of zelfs gewelddadig werden (we zouden kunnen zeggen dat het goed is). slecht").
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Alcohol en mortaliteit: 50 000 sterfgevallen per jaar in Frankrijk




par Janic » 27/07/19, 18:40

Ik heb niet gesproken over de goede kanten van alcohol, want afgezien van het smaakgenot en de passende associatie met eten, consumeer ik het niet en vind ik er geen "goede" kant aan.

Ik stel het gedrag van een individu niet in vraag, maar het product zelf, op basis van wat de verslaafden die het onderwerp goed beheersen, aangeven en het aantal slachtoffers ervan onder mijn zeer goede vrienden (die deel uitmaken van de 50.000 in kwestie!)
Ik bedoelde dat het een desinhibitor is en dat wat het vrijgeeft positief of negatief kan zijn, of zelfs beide tegelijk.
Ik heb mensen gekend die lachten en niets anders deden dan lachen, dansen en rommelen terwijl ze dronken waren (we zouden zeggen dat het ‘goed’ is) en anderen die depressief werden en/of agressief of zelfs gewelddadig werden (we kunnen zeggen dat het goed is). slecht").

Ik kende ook, uit nauwe betrekkingen, deze twee gevallen van soorten waarvan een man van aard vriendelijk en gedienstig was en die onder alcohol een extreem geweld vertoonde waarvan hij zich de volgende dag niet herinnerde. Hij is gestorven! Zijn jongere broer volgde hetzelfde pad en onderging hetzelfde lot, allebei vóór de leeftijd van 50 jaar! Hetzelfde geval voor een echte spiegelkast en aardig op een lege maag, geholpen door AA, die was gestopt toen hij eindelijk besefte dat hij al op de glibberige helling niets had zien aankomen en besloot pas te stoppen nadat hij alles in zijn huis kapot had gemaakt behalve een foto van zijn dochter, en hij sloeg nooit iemand, maar zijn familie leefde in voortdurende angst voor een crisis waarvan hij zich de volgende dag ook geen herinnering meer had.
Maar je hebt niet geantwoord: vanaf welke leeftijd (biologisch en wetenschappelijk) kan een kind alcoholische dranken drinken?
en rechtvaardigt gezelligheid zoveel slachtoffers?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten