Alcohol en sterfte: 50 000 doden per jaar in Frankrijk

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Alcohol en sterfte: 50 000 doden per jaar in Frankrijk




par Janic » 05/03/13, 09:33

Een echte plaag die levens van alle leeftijden maait, maar bijna taboe omdat het deel uitmaakt van de cultuur, de economie!
Gezondheid
De consumptie van alcohol in de Hexagon is direct verantwoordelijk voor 49.000-sterfgevallen in 2009. De studie van Franse onderzoekers is gebaseerd op precieze cijfers.
Volgens een studie van de afdeling Biostatistiek en Epidemiologie van het Institut Gustave Roussy de Villejuif, deze maandag gepubliceerd in het European Journal of Public Health, drinken de Fransen te veel. Alcoholgebruik heeft zelfs 49.000 tot directe sterfgevallen geleid in 2009. Verklaringen in cijfers.

40%. Dit is het aantal alcoholgerelateerde sterfgevallen dat vóór 65-jaren voorkomt, dat wil zeggen, in de buurt van 20.000-mensen die zijn overleden aan een aan alcohol gerelateerde ziekte.

22%. Een echte plaag onder jongeren, alcohol is goed voor bijna een kwart van de mortaliteit van 15-34 jaar. Een echt gevaar vooral op de weg. In 2010, onder 18-24 jaar, waren bijna 4-jongeren die op 10 werden gedood het slachtoffer van een ongeval met alcohol.

18%. Tussen 35 en 64 jaar is alcohol verantwoordelijk voor ongeveer 20% doodsoorzaak, of één op de vijf mensen. Vanaf 65-jaren is dit slechts 7%.

15.000. De belangrijkste doodsoorzaak, alcoholgerelateerde kanker veroorzaakte 15.000-sterfgevallen en overtrof de cardiovasculaire gebeurtenissen die in 12.000 neerkomen op 2009.

13%. Mannen zijn het meest getroffen. Als bewijs is het verbruik ervan verantwoordelijk voor 13% van de mannelijke sterfte, veel meer dan in andere Europese landen.

5%. Dit lage percentage is het aantal alcoholgerelateerde sterfgevallen onder vrouwen. Toch is Frankrijk zijn buren ver vooruit, Italië met slechts 2% en 1% voor Denemarken.

27 grammen. Dit is de hoeveelheid pure alcohol die Frans per dag in één jaar verbruikt. Dat is iets meer dan twee en een halve bril, geserveerd in een café, elke dag dronken.

5 grammen. Dit is het percentage dat door onderzoekers wordt aanbevolen om alcoholgerelateerde ziekten te voorkomen, anderhalve dag per dag maximaal.

10 centiliter. Deze hoeveelheid wijn komt al overeen met 10 gram pure alcohol, dat is twee keer zoveel als het wordt aanbevolen om te drinken. Dit komt ook overeen met 25 of bier of 3 en sterke alcohol (whisky, pastis, gin ...)

50%. De Fransen drinken te veel, maar toch is hun consumptie gehalveerd in 50-jaren. Het was 33 g pure alcohol, per dag en per volwassene in 1994.

http://lci.tf1.fr/science/sante/les-dix ... 59957.html
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/03/13, 09:54

Bekend voor een lange tijd van alle gastvrij, maar we zien liever niets ... om er niet over te praten ... politiek van de struisvogel ...

Vraag me of dit nieuws geen nieuwe belasting op alcohol inluidt ...

Gezondheid he! : Cheesy:
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 05/03/13, 10:55

Ja, alcohol een mooie rotzooi Ik begon te drinken terwijl ik 30 jaren geleden feestde en daarna elke dag. Ik was een overmatige dagelijkse drinker per liter wijn per dag. Bloeddrukprobleem, ik stopte en ik ben erg blij dat ik het deed mijn bloeddruk daalde ...
Alcoholontwenning is moeilijk zeker moeilijker dan stoppen met roken en ik had een goede nachtmerrie in de eerste weken dat ik stopte zonder drugs. Het is soms moeilijk om toe te geven dat iemand alcoholist is.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 05/03/13, 12:26

Wees voorzichtig, we praten niet over mensen gered door alcohol.
Voorbeeld, mijn arts raadde me ten sterkste aan om dit patent volledig te stoppen, omdat het een uitstekende antidepressivum is, met mate ... : Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 05/03/13, 13:07

Wees voorzichtig, we praten niet over mensen gered door alcohol.
Voorbeeld, mijn arts raadde me ten sterkste aan om dit patent volledig te stoppen, omdat het een uitstekende antidepressivum is, met mate ...
eerste of tweede graad? :?
het is ongelooflijk de onwetendheid die sommige artsen kunnen hebben!
Ook tabak heeft (net als andere drugs) een antidepressief effect ... in het begin probeert de depressieve persoon zijn troost te herwinnen door een nieuwe sigaret te nemen en vervolgens een andere. Alcohol is hetzelfde: kortstondig effect is niet zonder reden als mensen met problemen hun toevlucht nemen tot dit product.
Met mate? Wat is de dosis met mate? Eén twee, drie, vijf? De studie benadrukt dat meer dan een half glas wijn al gematigd is en dat de Franse drinker per gewoonte dit kleine beetje onvoldoende zal vinden ... met nog een paar doden.
Wetgeving die wordt opgelegd aan pakjes sigaretten, tabaksdoden en niet aan tabak moet met mate worden geconsumeerd en alcoholisten verzetten zich tegen dit soort waarschuwende waarschuwing voor zwangere vrouwen. De kracht van lobby's! :onheil:
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 05/03/13, 14:25

Ja, alcohol heeft een antidepressivum, maar heeft een dosis die gevaarlijk is voor u en anderen als u bijvoorbeeld rijdt. De erkende gunstige effecten zijn vooral voor hart- en vaatproblemen, mits je 10 drinkt bij 15cl wijn per dag. Er wordt gezegd dat het vooral de wijn is die effectief is vanwege bepaalde verbindingen dat deze niet noodzakelijk de alcohol bevat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 05/03/13, 15:00

Christophe schreef:
Vraag me of dit nieuws geen nieuwe belasting op alcohol inluidt ...

Gezondheid he! : Cheesy:


Je hebt net!
De overheid voelt zich ongemakkelijk bij de gezondheid van haar burgers, vanaf het moment dat ze een balans vindt (ziek = verkoop van drugs = €€€) die het economisch functioneren niet verstoort.
Het is natuurlijk hetzelfde voor de omgeving, en het is zelfs de definitie van duurzame ontwikkelingof ontwikkeling houdbaar en niet duurzaam (mystificatie als je ons vasthoudt!).

Gezien de noodzaak om de vrienden van de bankiers te redden, zullen alle gezondheids- en sanitaire argumenten naar voren komen: alcohol, tabak, diesel, suiker, enz ... zelfs als we al decennia lang clubben dat hun producten een risico voor onze gezondheid vormen!

:onheil:

PS: het zou ook reality-tv-programma's kunnen belasten, omdat het je stom maakt, maar dat is het doel, hè?
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/03/13, 10:42

Ja, alcohol heeft een antidepressivum, maar heeft een dosis die gevaarlijk is voor u en anderen als u bijvoorbeeld rijdt. De erkende gunstige effecten zijn vooral voor hart- en vaatproblemen, mits je 10 drinkt bij 15cl wijn per dag. Er wordt gezegd dat het vooral de wijn is die effectief is vanwege bepaalde verbindingen dat deze niet noodzakelijk de alcohol bevat.

De literatuur over de effecten van alcohol is plethorisch, maar de picraat maakt deel uit van de cultuur (en een grote economische sector en meer) en is daarom bijna onaantastbaar.
De zogenaamde heilzame effecten zijn illusoir omdat ze alleen blijven bestaan ​​voor de passage van alcohol in het bloed (als een vloeibaarmaker) en om constante effecten te hebben, zou het nodig zijn om de hele dag en nacht te koken.
Vervolgens worden polyfenolen ingeroepen voor hun positieve actie (en dit effect is reëel) voor het vasculaire systeem. Polyfenolen komen echter voor in veel andere producten zonder de toxiciteit die wordt geassocieerd met alcoholische dranken. Het is alsof, om te stijgen dat paddenstoelen voedingsstoffen hebben die gunstig zijn voor het lichaam, geadviseerd werd om giftige schimmels te consumeren. Schimmelvergiftiging veroorzaakt minder doden dan alcoholvergiftiging, maar mensen zijn erg voorzichtig met schimmels.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 06/03/13, 14:27

Janic schreef:Vervolgens worden polyfenolen ingeroepen voor hun positieve actie (en dit effect is reëel) voor het vasculaire systeem. Polyfenolen komen echter voor in veel andere producten zonder de toxiciteit die wordt geassocieerd met alcoholische dranken. Het is alsof, om te stijgen dat paddenstoelen voedingsstoffen hebben die gunstig zijn voor het lichaam, geadviseerd werd om giftige schimmels te consumeren. Schimmelvergiftiging veroorzaakt minder doden dan alcoholvergiftiging, maar mensen zijn erg voorzichtig met schimmels.


Heel eerlijk!
In feite heeft de pub over de positieve effecten van wijn slechts één doel: de wijnindustrie nieuw leven inblazen.
Veel wijnbouwers hebben hun wijngaarden vernietigd en hun land verkocht, ik weet het goed ik kom uit Beaujolais!
Terwijl de ouderen wijn dronken aan tafel, gaven de jongeren de voorkeur aan frisdrank, en vooral sterkere dranken zoals Wiskhy en wodka in nachtclubs, die meer "modieus" zijn.

Er moet ook aan worden herinnerd dat wijn het product is dat het meest wordt vervuild door pesticiden, dus focus eenvoudigweg op organisch water of water!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/03/13, 14:57

Er moet ook aan worden herinnerd dat wijn het product is dat het meest wordt vervuild door pesticiden, dus focus eenvoudigweg op organisch water of water!
Of preciezer: IN MORE is de wijn ....
Vergeet bier niet en vergeet ook vaak azijn. Het gaat niet om het product zelf (wijn is slechts een druivensap), maar fermentatie produceert alcohol, een vergif voor het organisme en in het bijzonder niveau van de hersenen.
0 x

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : sicetaitsimple en 171 gasten