Oplossing tegen mieren in bomen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33

Oplossing tegen mieren in bomen?




par clasou » 24/05/10, 11:55

Hallo, even om te weten wat jij doet tegen de opkomst van mieren in de bomen, voor het geval je er last van hebt natuurlijk.
het is grappig hoe je door ernaar te kijken een fout ontdekt.

via tegen tegen mollenMijn enige alternatief is om ze het te laten doen. Zodra hun galerijen zijn herbouwd of nieuw zijn, zien ze ze niet meer.
Het zonne-ding werkt niet, ik heb het zelfs begraven gevonden, terwijl ik met de kruiden niet weet of het ze afstoot, maar ze vormen elders hopen, dus tenzij je een veld van deze plant maakt.

a + claude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 24/05/10, 12:04

Ik heb altijd gehoord van een soort lijm/harsbarrière die je aan de onderkant van de stam rondom de omtrek aanbrengt...

Ik denk dat er redelijk natuurlijke producten moeten zijn.

Ik heb het nooit persoonlijk getest.
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 24/05/10, 12:14

Hallo Christoffel,
Het probleem met dingen op basis van hars of andere lijm is dat het uitdroogt, anders gaan ze, omdat ze een gemeenschapsgevoel hebben, vooruit en bouwen ze gaandeweg een mieren-opofferingsbrug.

Mijn ding is dat ik twee koffie-enveloppen van 250 gram heb genomen die ik heb geopend. Het oppervlak was glad en niet echt onderhevig aan de tijd.
Dus omring ik de kofferbak met de koffie-enveloppen en zet ik in het midden vast met een riem die toch niet te strak zit.
Vervolgens vouw ik de bovenkant zodat deze een omgekeerde U vormt.
Dan neem ik de onderste en doe hetzelfde, maar zodat de U breder is en ik bevestig een paperclip, zodat ik een klein topje in de onderste U kan doen.
En sinds gisteren heb ik er niet meer één de dam zien passeren, wanneer degene die naar beneden komt uitglijdt en valt.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

experimentele observatie




par dedeleco » 24/05/10, 13:28

Mieren zoals mollen houden van goede grond, zeer zachte, malse, vochtige en rijke grond!! Bijvoorbeeld de basis van recent geplante bomen die wij behandelen met goede vochtige grond!! en dus een ramp met de dood van de nieuwe plantage.
Oplossing maximaal harde aarde, harde kiezels en buiten plaatsen, aas iets verder van goede, zeer zachte aarde plaatsen maar zonder te planten waar ze hun intrek zullen nemen!!!
Een anti-ecologisch en schadelijk product, zoals cresol dat stinkt, verdund, kan ze ook afschrikken.
Ruikende zonneplanten zoals munt en andere schrikken mieren op de lange termijn af, maar het is een combinatie van factoren die mieren aantrekken, goede zachte grond of goede vochtige grond voor het nest, voedselfruit, bladluizen, geen plant met een sterke geur insecticide waar ze last van hebben , enz...
Hard land, vol rotsen, zonder compost, droog en zeer arm, zelfs onbebouwbaar, geen probleem met mieren of mollen!!!!!!
Maar plaats geen gezellig en zeer zeldzaam nest met goede vochtige grond dat alle mieren in de omgeving en ook de mollen zal aantrekken!!!!
0 x
manitou22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 113
Inschrijving: 19/12/07, 22:37
Plaats: bretagne




par manitou22 » 24/05/10, 13:54

hello,
Ik heb een tube lijm voor muizen gekocht, deze droogt niet uit en is ook effectief tegen insecten zoals vliegen en mieren.
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5

Re: Oplossing tegen mieren in bomen?




par Hic » 24/05/10, 15:13

clasou schreef:Hallo, even om te weten wat jij doet tegen de opkomst van mieren in de bomen, voor het geval je er last van hebt natuurlijk.
het is grappig hoe je door ernaar te kijken een fout ontdekt.
via tegen tegen mollenMijn enige alternatief is om ze het te laten doen. Zodra hun galerijen zijn herbouwd of nieuw zijn, zien ze ze niet meer.
Het zonne-ding werkt niet, ik heb het zelfs begraven gevonden, terwijl ik met de kruiden niet weet of het ze afstoot, maar ze vormen elders hopen, dus tenzij je een veld van deze plant maakt.
a + claude

hallo claude
Het nut van de mier Het bevrucht bloemen
http://www.linternaute.com/nature-anima ... rmi2.shtml

Bestuiving van bloemen door mieren
http://www.myrmecofourmis.fr/spip.php?article100


Woordenlijst:

Myrmecofilie
(:: myrmecophily) Bestuiving van planten door mieren.
(uit Gullan en Cranston, 1999)


Luister naar Radio Flemme
Doe niets, maar doe goed : Mrgreen:
Dernière édition par Hic de 24 / 05 / 10, 18: 18, 2 keer bewerkt.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 24/05/10, 15:30

Je moet weten dat mieren niet in bomen klimmen om in bomen te klimmen!

Ze gaan daarheen om de bladluizen te "melken", waaruit ze de honingdauw verzamelen (zoet sap dat ze afwijzen nadat ze het sap hebben overgeheveld om vooral de eiwitten vast te houden).

Dus als er veel verkeer is, zijn er veel bladluizen.

Binnenshuis hetzelfde fenomeen: zie je druk verkeer in de buurt van de planten, kijk dan goed, er zitten wolluizen!
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 24/05/10, 15:35

Hallo,
De bomen zijn niet nieuw, maar ik had nog nooit gehoord dat ze bestoven.
Wat staat er op? Ik heb een pruimen- en perenappelboom, het is de enige die besmet is met mieren.

Ik had gehoord dat zij degene was die op de een of andere manier de bladluizen kweekte.
Maar het belangrijkste voor mij is dat ik iets heb gevonden dat niet vervuilt, relatief eenvoudig op te zetten en effectief is.

Bovendien kreeg ik felicitaties :) lieveheersbeestjes die zich kunnen vermaken zonder gestoord te worden.
a + claude
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/05/10, 01:59

Sorry!

Ik ben een beetje off-topic, maar in mijn kas wordt het meeste bestuivingswerk gedaan door mieren!

Laat ze niet onder de planten graven, anders gaat de plant dood!

Om bij het onderwerp te blijven: er zijn mieren die schadelijk zijn voor bomen, maar de soorten zijn vrij beperkt!


Goed wijf!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 25/05/10, 09:48

Hallo,
Slechte verrassing, ik weet niet of het het zuur is dat het produceert dat de grip zou hebben veranderd of hoe het zich heeft aangepast.
Maar wat zeker is, is dat de snelweg op de top weer open is.

Voor Alain heb ik deze site vanochtend gevonden en wat betekent een goede bug.

http://www.myrmecofourmis.fr/spip.php?article37

a + claude
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten