Hoe jagen op mollen?

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2492
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 365

Hoe jagen op mollen?




par Forhorse » 21/05/10, 21:20

Bonjour à tous,
Ik heb snel gezocht en ik ben verbaasd dat dit onderwerp hier nog niet eerder is besproken.

Hier, toen deed ik een klein beetje moestuin in het open veld en uiteindelijk kreeg ik moedervlekken binnenin die mijn tomatenpoten verstoren.
Ik kan ze redelijkerwijs niet vangen, ik zou de hele molpopulatie op minstens 1 hectare moeten uitroeien voordat ik stil zou zijn. Het is onpraktisch en ik wil er hoe dan ook niet komen (moedervlekken hebben ook hun nut)

Zijn er effectieve en eerder ecologische insectenwerende middelen?
Net als de ultrasone dingen die we al jaren hebben gevonden, heb ik de indruk dat het naar een luidruchtige vangst ruikt, maar misschien heb ik het mis?
Het is echt niet om het weg te laten gaan, als ik een cirkel met een diameter van 2 meter zou kunnen beschermen, zou dat meer dan genoeg zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 21/05/10, 21:57

Ik heb planten in mijn tuin die moedervlekken weghoudeneuphorbia moeras of palustris

het groeit gemakkelijk, maar pas op, het is zogenaamd giftig (ik heb het nooit gecontroleerd)
Ik heb nooit moedervlekken in de tuin, maar buiten wel
het zaait vanzelf en ik ontwortel de planten die in de zaailingen groeien

sommigen willen het niet, maar het is 15 jaar geleden dat ik het kreeg en ik ben er blij mee
zie op google "moeraswolfsmelk"

goed tuinieren
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 21/05/10, 22:03

Je titel deed me het ergste vrezen! Gelukkig heeft "jagen" verschillende betekenissen ...
Ik denk dat dit alles met geduld weer normaal zou moeten worden, tenzij je moedervlekken van het hyperactieve type zijn (Talpa sarkotalpa) ...

Ik ben, net als jij, bang dat de ultrasone systemen effectiever zijn op borsten dan op moedervlekken. : Lol:

Ik heb mensen euphorbias zien gebruiken als een afweermiddel (sommige bladeren in de galerijen), ik weet niet of dit meer impact heeft op moedervlekken dan op gebruikers.

Van mijn kant pas ik me heel goed aan aan hun aanwezigheid en zoek ik niets liever dan prettig voor hen te zijn, een proces dat zeer passend lijkt omdat ze mij hetzelfde respect tonen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14142
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 841

Re: Hoe op mollen te jagen?




par Flytox » 21/05/10, 22:07

Forhorse schreef:Bonjour à tous,
Ik heb snel gezocht en ik ben verbaasd dat dit onderwerp hier nog niet eerder is besproken.


Dus wat? :frons: : Mrgreen:

https://www.econologie.com/forums/manifeste- ... t5663.html

Bedankt Zorglub, schone methode! 8) : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2492
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 365




par Forhorse » 21/05/10, 23:43

Ah ja, ik had niet aan de wolfsmelk gedacht. Het lijkt mij dat ze voeten verkopen in het plaatselijke tuincentrum
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2492
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 365




par Forhorse » 23/05/10, 13:37

Nou, ik kan de overwinning een beetje snel huilen, maar ik denk dat het door het vullen en overspoelen van zijn galerijen uiteindelijk van plaats veranderde. Vanmorgen geen tunnel onder mijn tomaten.
Ik vroeg niet veel, alleen een bypass van mijn tomatenpoten en ik denk dat ze het begreep.
* gekruiste vingers *
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 23/05/10, 17:29

geen paniek! ze komt terug ........ helaas!
0 x
elke ochtend je naakt uitzien in een grote ijs na 3 minuten zult u zien dat uw huis en uw slechtste foto ......
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 23/05/10, 17:52

Echografie, ik geloof het ook niet.

Ik zag op een dag een verslag (genre dierenfilm - zonder enige link met tuinieren), het ging over communicatie door infra-geluiden (die, in tegenstelling tot echografie, zich over een bepaalde afstand in de grond) ...

Ik heb nog nooit een truc uitgeprobeerd die mij werd gemeld en die daarmee in overeenstemming zou zijn: zet plastic flessen ondersteboven op staken; als de wind ze heen en weer gooit, zou het lage geluiden produceren die de moedervlekken zouden storen?

Zonder enige garantie, maar zoals ik veronderstel dat je je tomaten gaat inzetten, probeer het eens ?????
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79461
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 23/05/10, 21:46

Tigrou maakt al enkele jaren "sonische windturbines". Er staat een video op zijn dailymotion-account.

Anders werkt dit soort product best goed ... https://www.econologie.com/shop/anti-tau ... p-129.html

In de winter (vooral als het sneeuwt ...) keren de molshopen terug, een bewijs dat het concept goed werkt.

Het heeft niets met ultrasonen te maken: het zijn zeer hoorbare trillingen. 2-3 s trilling alle 30-40 s.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2492
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 365




par Forhorse » 23/05/10, 23:42

Goed voor de prijs, ik denk dat ik verleid zal worden door het zonneapparaat : Idee:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 110 gasten