Groenten, eet de kool! Antioxidant, anti kanker ...

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Groenten, eet de kool! Antioxidant, anti kanker ...




par Christophe » 26/04/11, 12:09

De meesten van ons hebben waarschijnlijk ontdekt dat een kool (ik heb het nu over witte kool) spectaculair houdbaar is!

Leg de meeste andere groenten in onze contreien in dezelfde omstandigheden en ze zullen rotten voordat de kool niet meer eetbaar is!

Ik eet het al een tijdje regelmatig rauw in salades (of koolzaag) door het gaandeweg te "schillen"! Een kool gaat op kamertemperatuur (en zelfs "meer", momenteel is het tussen de 25 en 30°C in de keuken) en in de zon wekenlang probleemloos mee!

Witte kool moet dus van nature vrij krachtige antioxidanten bevatten. Wat zijn ze?

Ook vrij recente studies hebben aangetoond dat de zuurkoolvariant ervan een uitstekend middel tegen kanker was (in de eerste plaats van de dikke darm maar misschien ook van de rest). Rauwe of gekookte kool moet dat toch ook zijn?

Kortom, kool lijkt mij een van de meest economische groenten en een effectief voedingsmiddel omdat:
a) het blijft spectaculair (zonder kou, zonder product a priori) = heel weinig afval
b) het is compact = bespaart ruimte/energie tijdens transport
c) over het algemeen vrij lokale productie (om de behoefte aan meststoffen en pesticiden te zien?)
d) het is goed voor de gezondheid

Kortom, dit onderwerp is bedoeld om enig licht te werpen (via links en studies...) op deze groente die volgens mij uitstekend is voor de gezondheid... de aerofagie die het veroorzaakt...)

ps: rode kool lijkt me toch iets minder effectief op peil te houden na verloop van tijd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 26/04/11, 13:13

Arf, wat is waargenomen is helemaal waar, maar geldt ook voor veel andere voedingsmiddelen die lang kunnen worden bewaard, zoals prei en andere uien, salie, pepers tot paprika, grapefruit en vooral hun zaden. , zelfs andere voedsel dat een bittere smaak heeft...enz...

We kunnen zelfs alles zeggen! Maar wachten heeft geen zin!!!

Zeker en vooral, vers en vers geplukt bieden ze de beste bescherming. "dat we erven"! Omdat de schil van groenten en fruit een natuurlijk heilzaam gif voor ons bevat (waarvan de formule variabel is), en dat dient als een antiseptisch conserveermiddel. Maar de vitamine C die kool bevat maar elders wordt gevonden, speelt een vergelijkbare rol.

Wat betreft deze beschermende stof, je moet onderzoek doen, we hebben er hier al over gesproken. Maar we moeten vooral onthouden dat het consumeren van kool en alleen dat denken dat het genoeg zal zijn, een vergissing is. Omdat het onze andere tekortkomingen niet zal verminderen!

De beste ontzuurders zijn wortelgroenten (te beginnen met aardappelen, wortelen, bieten, enz.). Het is de zuurgraad in het lichaam die het grootste kwaad is bij oxidatieve stress, nietwaar?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/04/11, 14:42

Eet rauwe of onvoldoende verhitte wortelen, salades, ook met medicijnen tegen kanker, en antischimmelmiddelen!!

Oefening (elke dag 200 hoogtemeters hardlopen of trappen) en een caloriebeperking van 30% onder verzadiging zijn ook zeer effectief en essentieel!!
Niet te veel vlees, charcuterie, suiker, siropen, industrieel junkfood!!
Zorg voor voldoende zon, vitamine D


Deze groenten kunnen lange tijd worden bewaard voordat ze zich vermeerderen of herstarten en daarom hebben ze effectieve methoden ontwikkeld om weerstand te bieden aan de micro-organismen die ze aanvallen, wat ook goed is voor onze gezondheid!!

Een koolstengel of Broccoli die in de grond wordt gestoken, doet een hele kool herstarten en kan voor altijd worden bewaard (snijden)!!!


Zet de zeer talrijke wetenschappelijke referenties omdat geloofwaardiger met de reële omstandigheden!!!

Het is beter omdat er anders fouten zijn, zoals spinazie en hun denkbeeldige strijkijzer met een kopieerfout !!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 06/01/13, 19:15

Lijst van enkele meest en minst kankerverwekkende voedingsmiddelen:

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/01/13, 19:36

Janic zal het leuk vinden... : Cheesy:

Over het algemeen keur ik het goed, hoewel het beter zou zijn om een ​​goede mix in de rechterkolom te respecteren... Tekorten zijn niet uitgesloten als men langdurig lukraak voedt....
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 06/01/13, 20:17

Janic zal het leuk vinden...

Onvermijdelijk! : Cheesy:
Over het algemeen keur ik het goed, hoewel het beter zou zijn om een ​​goede mix in de rechterkolom te respecteren... Tekorten zijn niet uitgesloten als men langdurig lukraak voedt....
Keer op keer deze vermeende of echte tekortkomingen! :onheil:
Tekorten zijn gekoppeld aan verschillende factoren, waaronder een van de belangrijkste: slechte voedselkwaliteit en de industriële verwerking ervan, die de vitale elementen vernietigt die tekortkomingen veroorzaken.
Geef dus de voorkeur aan een biologisch dieet, weinig of niet bewerkt.
De tweede factor: de slechte transformatie en assimilatie als gevolg van slechte mengsels van antifysiologische producten (tabak, alcohol, drugs en alle chemische producten)
Geef de voorkeur aan een voornamelijk plantaardig dieet, (of zelfs volledig) voor minstens 50% rauw en een manier van leven die de dagelijkse stress vermindert.
Van daaruit zijn de tekortkomingen bijna onbestaande en heeft de kanker geen effect op het organisme en niet alleen bij de paar hierboven onderstreepte planten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Vooral de koolsoep




par fabio.gel » 06/01/13, 21:24

Ik ben dol op kool, maar als ik het eet, krijgt de ozonlaag een klap : Mrgreen:

http://www.dailymotion.com/video/xc3g60 ... shortfilms
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 06/01/13, 22:47

Hartelijk dank voor de link.

Janic schreef:
Janic zal het leuk vinden...

Onvermijdelijk! : Cheesy: .


: Mrgreen: : Cheesy:





: Lol:






: Lol:






: Lol:

Voor al het andere ben ik het eens, wat vooruitgang in de pedagogiek zegt om te zien...


Beeld ( Gelukkig nieuwjaar 2013 )





Let op, het is beter om goed gekozen niet-biologisch te kiezen met een meerderheid aan groenten en fruit, dan slecht gekozen en "biologisch" (er is genoeg biologisch bij McDonald's... en niet echt "tegen kanker")
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/01/13, 23:07

we weten dat een kool een kool is

het doet me denken aan de kreet van de percheptor de val op de bodem van het bos

kool... kool.... het is chinistre
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 07/01/13, 07:23

heel goed onderwerp,
Van mijn kant maak ik al jaren mijn eigen zuurkool. (niets met industrie te maken)
Hier is een link die alles van A tot Z uitlegt.
http://www.leblogadupdup.org/2010/01/18 ... houcroute/
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten