Plate alle risico's en voedsel alert [CAP]

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Plate alle risico's en voedsel alert [CAP]




par Christophe » 28/06/10, 14:28

Vanavond op FR3 om 20 uur: bijzonder voedsel(industrieel) bewijsmateriaal.

Drie journalisten van Pieces à overtuiging waren proefkonijnen in een uniek experiment. Ze volgden elk een specifiek dieet en werden gedurende enkele weken onderworpen aan analyses door een onafhankelijk laboratorium. De resultaten zijn duidelijk: eten kan uw gezondheid schaden.

Op het menu: zalm met pesticiden, varkensvlees en kip met antibiotica, giftige groenten en fruit. Om deze producten te vinden, gaat u gewoon naar de dichtstbijzijnde supermarkt.

60% van de groenten en fruit die in Frankrijk worden geconsumeerd, worden geïmporteerd uit Spanje, Turkije of de Maghreb. 70% van de vis komt uit Noorwegen, Korea en Vietnam. 30% van wat de Fransen en hun vee eten, wordt geïmporteerd uit China. Ons bord is nu geglobaliseerd en de inhoud ervan voldoet niet altijd aan de gezondheidsnormen.

Maar ‘made in France’ is ook het slachtoffer van de excessen van de industrialisatie en de intensieve veredeling. Onze varkens en kippen worden ondanks de wet vaak gedoteerd met antibiotica en onze verse vis zit vol vervuilende producten.

Exposities onderzochten de productie van de belangrijkste voedingsmiddelen die we eten, en de effectiviteit van de controles die bedoeld zijn om onze gezondheid te beschermen.


http://programmes.france3.fr/pieces-a-c ... ubrique=20

Moeilijk te verteren “Exposities” lanceert voedselwaarschuwing

Zalm vergiftigd met pesticiden, varkens die gedwongen worden gevoerd met antibiotica, aardbeien bestrooid met verboden meststoffen… Dit is het menu dat u deze zomer zult proeven. Een paar dagen voor de feestdagen en de geneugten van de barbecue lanceert “Pièces à overtuiging” (om 20 uur op France 35) de voedselwaarschuwing: de visserij op sardines is al verboden in de baai van de Seine. Pyraleen bedreigt nu andere vissen.
“Bruno Le Maire, minister van Landbouw en Visserij, heeft mij duidelijk gemaakt dat het verbod op de visserij op makreel en Normandische zeebaars in oktober zou kunnen worden afgekondigd, legt presentatrice en hoofdredacteur van de show, Elise Lucet, uit. voor de resultaten van een nieuw rapport gaan we de hele zomer vis eten die gevuld is met pyraleen."
Gevraagd door 20 Minutes onderkent het ministerie de problemen, maar wil geruststellend zijn. “We moeten niet bang zijn om de vis op te eten die in de kraampjes ligt, want de controles zijn streng”, legt minister-adviseur Bertrand Sirven uit.

Dwangvoeding met antibiotica

Over giftige pesticiden die in Noorwegen worden gebruikt om zalm te behandelen, zijn contacten gelegd met de Noorse minister. "We wachten op zijn reactie. Wat in Noorwegen is gebeurd, kon in Frankrijk niet gebeuren", verzekert de adviseur. En het dwangvoederen van boerderijdieren met antibiotica, heel Frans, door gewetenloze dierenartsen? De minister beweert dat het fenomeen marginaal is. zegt Elise Lucet. Hij zal alsnog een groot overleg aankondigen met de Raad van de Orde van deze beroepsgroep.” Er is sprake van een noodsituatie: in het ziekenhuis zijn patiënten steeds vaker ongevoelig voor antibiotica omdat ze die zo veel binnenkrijgen.


http://www.20minutes.fr/article/581537/ ... soufre.php
Dernière édition par Christophe de 28 / 06 / 10, 14: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 28/06/10, 14:47

Bedankt Christophe, ik vroeg me af wat ik vanavond ging kijken :P
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/06/10, 14:58

Eh, we zullen er om 22 uur nog eens over praten. Ik weet niet zeker, gezien wat we gaan horen, dat je me tegen die tijd nog eens zult bedanken... : Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/06/10, 15:29

In de jaren dertig en zestig aten we voedingsmiddelen die dioxines bevatten zonder het te weten, omdat er niets was dat deze dioxines kon detecteren, die totaal onverwacht waren!!

Kassen verwarmd met afgewerkte olie, koeien die eten in de buurt van chemische fabrieken in Duitsland en pas in de jaren 80 worden gedetecteerd, etc.!!

Pas op dat je jezelf niet verwarmt door hout te verbranden dat in zeewater heeft gedreven, verzameld op een strand, want dit zit vol met dioxines, voor jou en de buren!!!
Wij zeggen het niet genoeg!!!
0 x
Econosaurus
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 149
Inschrijving: 04/05/10, 11:14
Plaats: Segny




par Econosaurus » 28/06/10, 17:57

dedeleco schreef:Pas op dat je jezelf niet verwarmt door hout te verbranden dat in zeewater heeft gedreven, verzameld op een strand, want dit zit vol met dioxines, voor jou en de buren!!!
Wij zeggen het niet genoeg!!!


Bovendien ruikt het naar olie :(

@ Christophe: Het is allemaal nog steeds tv, en dat weerhoudt mij er niet van om tijdens de lunch mijn "Marie" gekookte maaltijden te eten (geen tijd om iets anders te eten helaas).

Kijk, als je naar een bar gaat om iets te drinken met je vrienden, en je eet de pinda's die in het kleine kopje zitten: het zit vol met urine! Want als de jongens hun behoefte gaan doen, wassen ze hun handen niet en als ze terugkomen om het aperitief en de pinda's op te eten, zetten ze overal hun tanden in... Hoeveel mensen doen dat elke avond? Elk weekend?

Hetzelfde geldt voor het brood dat we vaak op de autostoel leggen als we het gaan ophalen... Autostoel = zweet, stof, mijten, stof, enzovoort.
Naar mijn mening is het de hele dag eten van al dat spul veel erger dan af en toe geschilderde tomaten eten.

Hoe dan ook, als je gezonde dingen wilt eten, is er maar één manier: alles thuis doen! En nogmaals, ik ben er niet van overtuigd dat het 100% aan de top staat op het gebied van hygiëne en veiligheid, gezien wat ons ongevraagd uit de lucht valt...
0 x
"Het is niet als je in bed schijt dat je in je kont knijpt ..."
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 28/06/10, 20:24

Ik vroeg me af wat [PAC] in de titel bedoelde

Ik wist van warmtepompen, brandstofcellen, oplichters: er is ook bewijs...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 28/06/10, 20:47

U kunt het Gemeenschappelijk Landbouwbeleid aan uw lijst toevoegen!

Econosaurus eet liever verftomaten dan mijtenbrood, maar mijten zitten boordevol eiwitten; bovendien is ons immuunsysteem goed aangepast aan deze charmante beestjes en aan de vloeistofresten "sui generis", uiteraard veel beter dan de moleculen van de chemische industrie...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/06/10, 21:26

Hé, kijk hem eens, het is begonnen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 28/06/10, 22:19

Ah het is al voorbij, de vergelijking van de 3 journalisten over 12 dagen is zo goed:
a) 100% korting / 1e prijs / ik koop alles (bijvoorbeeld chili-appel)
b) 100% biologisch
c) “Normaal” dieet

Na 6 dagen sporen van conserveermiddelen waren naar beneden voor b) en oplopend tot een) ...

“Logische” conclusie: lokaal consumeren is ook beter voor je gezondheid...

ps: mis Mad Max 2 na avond 3 niet : Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/06/10, 22:32

Ik heb niet alles gezien, vooral niet de PCB-kippen, omdat ik aan het ontgiften was door mijn dagelijkse 200 meter hoogteverschil op de fiets te doen of door maximaal te rennen in de koelte: ik klim 200 meter hoogteverschil met de fiets in 13 minuten (ik en de fiets in totaal 95 kilo, mountainbike met 20 kilo uitrusting)!!!
Op deze manier verloor ik de gifstoffen in mijn vetten van de vis die ik at!!!!

Conclusie: eet biologisch, minder rommel bij het analyseren van je lichaam, kleurstoffen, conserveermiddelen, PCB's, antibiotica, etc...
Maar als we allemaal biologisch gaan, zal er niet genoeg van zijn, en de slimme Italianen, Spanjaarden en maffia's zullen hun kans grijpen!!

En sporten, je wordt minder snel oud!!
wetenschappelijk bewezen, grootvader, ik trap graag!!
en je telomeren worden minder snel korter en je wint 10 jaar!!

Langdurige fysieke activiteit heeft een anti-aging effect op cellulair niveau
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 161806.htm
Een marathon lopen stopt cellulaire zelfmoord
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 201233.htm
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten