Ze hebben de Notre Dame de Paris vermoord!

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par gegyx » 17/04/19, 10:49

Zie de volledige getuigenis van de voormalige architect van de kathedraal, afkomstig van deze link, om 12: 30 naar 30: 00 te bekijken

https://www.lci.fr/replay/24h-pujadas-l ... 18621.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Did67 » 17/04/19, 12:07

Een beetje verrassend voor mij is deze implicatie dat dit "oude hout" niet zo zou branden! Hoewel het waar is dat eik geen naaldboom is, hoe droger het hout, hoe meer het vlamt!

Ik zag in verschillende eerder gemaakte rapporten de circulatie van borden. U hoeft niet ver te zoeken naar het nodige "kleine hout" ...

Nadat ik mijn vader op zeer jonge leeftijd naar de bossen heb vergezeld en de opdracht heb gekregen het vuur te onderhouden, kan ik bevestigen dat een vuur een soort geometrische progressie is: het is erg traag in het begin, en plotseling, zodra het vuur heeft een bepaalde kritische massa bereikt, elke nieuwe houtvoorraad "explodeert" letterlijk. En ik heb vuurtjes gemaakt met vers gekapt hout, heel nat!

Ik was ook, heel jong, getuige van een brand op een boerderij na opslag van slecht hooi (te nat). Ik was de dag ervoor nog in deze schuur. Het is "smeulend", en zodra er een oproep is, is het als een explosie. Daar, in dit geval, is het wanneer het vuur de verschillende beluchting bereikt (onder de beroemde pijl ???) ...

Dus in tegenstelling tot deze architect (ik herinner me dat veel architecten ... literair zijn, kunstenaars, het zijn de ingenieursbureaus die zich bezighouden met berekeningen - weerstand, stroom van het gebied, reflectiegolven ... ), Ik ben helemaal niet verrast. Ik stop ook de energie van zo'n massa hout.

Merk ten slotte op dat de stralen niet onmiddellijk verbrandden. Bovendien blijft het niet! Maar het is op het niveau van de assemblages dat het "dichtslaat": het waren zeker houten "pluggen" ... Eenmaal verbrand, houden de balken niet langer bij elkaar, en met het gewicht van het dak stort het in . We zagen het op de pijl. De balken branden aan de buitenkant, maar als die instort zijn ze nog bijna compleet! Maar ze "houden" niet langer vast!

Bovendien is nu vastgesteld dat het alarm één keer klonk, vanuit het geheugen, naar 18 h 20, dan een tweede keer, nog steeds uit het geheugen, naar 18 h 35 ...

Dat er sprake was van nalatigheid, kan ik me voorstellen. Omdat ik verantwoordelijk was voor een "vestiging die het publiek ontvangt", kan ik getuigen dat deze SSI (brandmeldinstallatie) een erg saaie kant hebben, met herhaaldelijk hinderlijk struikelen ... Jarenlang zul je zien: niets ! En na 100 ritten "voor niets", herbewapenen we, zeggen we tegen onszelf dat het nog steeds "een reis voor niets" was ... Is het dienstdoende personeel echt in het raamwerk geklommen? Ging hij rond alle hoek? Ik denk dat het onderzoek het zal vertellen.

Volgens wat ik heb gevolgd, vond de evacuatie alleen plaats bij de tweede trigger ...

Dit is slechts een mening. Mine.

Aan de andere kant zou het me inderdaad niet verbazen dat het nodig zou zijn om de kluis opnieuw op te bouwen met nieuwe stenen. Het was inderdaad vrij dicht bij een "kalkoven"!
1 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par gegyx » 17/04/19, 12:26

Ik dank u voor al deze verduidelijkingen, onderbouwd.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Did67 » 17/04/19, 14:09

Het evenement heeft veel mensen geraakt ... We zijn meer in de emotie dan in de reflectie ...

Ik hoorde mensen praten om niets te zeggen ... Anderen die dingen zeiden toen de beelden het tegenovergestelde vertoonden ... We zijn in een wereld waar maar weinig mensen de tijd nemen om te observeren, dan redeneren ...

En dat is alles, het nepnieuws, het is al weg. De avond. Sommige bekende sites. Sommige politici ...

Zelfs de titel van deze thread verraste me, met de implicatie dat het een opzettelijk menselijk handelen moet zijn ("zij ..."). Ten eerste wilde ik niet posten ...

Nu haasten we ons om 90% belastingkredieten te claimen zonder te beseffen dat het slechts "legale belastingontduiking witwassen" is. Dit komt erop neer dat de staat 90% betaalt ... Omdat dit geld elders zal ontbreken. Of zal elders worden geïnd door andere ... belastingen (als we de kosten niet verminderen). Hoe dan ook, het zal pijn doen!

Het lijkt me duidelijk dat 50/50 goed zou zijn. Dat wanneer bedrijf X er 50 plaatst, de staat er ook 50 plaatst [duidelijk, bedrijf X geeft officieel 100 ", en de aankondiging door middel van een persbericht dat veel door de media wordt gebruikt, zonder kritische zin; maar het zou profiteren van een belastingvermindering van 50%, dat wil zeggen 50% volgens de staat]. Momenteel is dat 60. Sommigen, waaronder Stéphane Bern, claimen er 90! Waar gaan we naartoe !!!

En pas nu al op voor de oplichting die sommige online "jackpots" kunnen zijn!

Als ik slim ben, maak ik een kat, in de naam van een Z-bedrijf.

Ik verzamel zeg 50 000-euro's op een platform, een som die ik beloof volledig te betalen voor het werk! Ik betaal ze volledig. En ik raak 60% aan (in de huidige staat, misschien 90% als de teksten veranderen) belastingvermindering?

Ik nodig mensen uit om hun emoties te beheersen en door officieel erkende verzamelaars te gaan, zoals "Fondation de France" om niet geneukt te worden!

https://www.fondationdefrance.org/fr/re ... son-reseau

En nogmaals, dit is alleen mijn mening.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par izentrop » 17/04/19, 19:45

De arbeiders die de Notre-Dame bouwden gebruikten een kalkhoudende kalksteen uit de Lutetiaan. De intelligentie van onze voorouders was zodanig dat zij deze stenen uitkiezen die de meest dichte plaatsen reserveren voor de fundamenten en degenen begunstigen van wie de schaal het meest luchtig was voor de gewelven. Het licht is op, het zware is naar beneden.

De kernkoppen verzetten zich wanneer de kluis lichter is. Het is daarom normaal dat de kluis kwetsbaarder is dan de kernkop. Tenslotte, om te bouwen, was het gebruikte bindmiddel een kalkmortel.

Waar er al de angst zit in de weerstand van deze materialen tegen hitte.
Verbrande kalksteen kan kalk worden. Het bovenste gedeelte van de gewelven was dus in staat te branden. Dus de steen kan barsten. In de komende dagen kunnen temperatuurschommelingen en vochtigheidsvariaties ervoor zorgen dat de hele structuur beweegt.
Deze oneindige veranderingen in de steen, in alle punten van de structuur, zullen het metselwerk beïnvloeden. Maar erger nog, de gewichtsoverdracht zal, parallel daarmee, het hele gebouw brengen om zichzelf te herpositioneren. Een dragende pijler die de duizenden ponden van het frame ontving, kan worden gebracht om te evolueren als deze stuwkracht ontbreekt.
Erger nog, alle gotische architectuur is gebaseerd op een subtiel evenwicht van stoten en uitstel. Als sommige delen hun effectiviteit verliezen om deze uitbraken naar de steunen te lossen, is de hele structuur verzwakt. En als een pilaar valt, gaat het spel van dominostenen verder, de uitbraken gaan elders.
Hieraan moeten de trillingen worden toegevoegd die met het vuur gepaard gingen. De balken die op de gewelven vallen creëren breuken. Onze Lieve Vrouw is gebouwd als een skelet, een zuil waarmee je de leegte kunt opruimen om het licht binnen te brengen. Het breken van een bot van dit skelet beschadigt het hele gebouw.

Voeg ook toe dat de kathedraal is gebouwd van steen. Naast de mortel kunnen metalen noppen de stenen binden. Als het water naar binnen sijpelt, wint de roest en explodeert de steen.

Eindelijk, het laatste element, water precies: brandweerlieden goten veel water tijdens hun operaties. Deze liters geprojecteerd op de vlammen infiltreerden al, door de duizend scheuren die bestonden en werkten de mortel als steen. Ze zal de pilaren doordringen en waarschijnlijk overal.

Bevingen en schokken, water en structuur. Aan dit mengsel moeten we ook het vuur en de temperatuur noemen die ook deze technieken speelden die eeuwenlang hun evenwicht hadden gevonden. Vuur maar ook gesmolten metaal: het raamwerk brandde en leidde tot het smelten van de looddekens. Het verwijderen van patties van dit metaal dat zich overal heeft verspreid, zal jaren duren.

Onze-Lieve-Vrouw is getest. Ze houdt en staat op. Maar het feit dat ze vandaag staat, zegt niets over wat ze morgen zal worden. Het is als een oude dame die zou zijn gevallen. Op dit moment staat ze op en in de dagen die volgen, verschijnen de hematomen, verspreiden de breuken de pijn en moet de oude dame vechten met haar herstel.

Onze Lieve Vrouw wordt niet gered. De foto's die we zien zijn die van een eerbiedwaardige dame die zojuist uit haar nachtmerrie-nacht is gekomen.

Niets is afgelopen: alles begint. En alles kan meer eindigen.

(Geschreven vanuit de expertise op Twitter van Clément Salviani)
Moet op de grond neuken en sociale woningen bouwen : Wink:
2 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par gegyx » 17/04/19, 21:45

< >

Ik heb je gezegd dat het 66% is.
Bern delirious.
Maar een dop op 10 000 zou voldoende zijn / een geschenk is een geschenk, terugnemen is stelen.
Het Vaticaan, nog steeds bij RSA?
Lang maakt een selfie met de kathedraal in brand sinds het instituut van de Arabische wereld.
Arnault wil niet langer een belastingaangifte van zijn schenking van 100 M €. Het moet gezegd worden dat de opmerkingen toenemen ... Toch is hij een groot filantroop in de kunsten. Bovendien komen verhalen van belastingfraude uit verschillende landen naar voren.

<< Victor Hugo bedankt alle gulle schenkers die bereid zijn om Notre-Dame de Paris te redden en stelt voor hetzelfde te doen met Les Misérables. >>

De miljard 2-dagen beginnen macron zorgen te maken over zijn positie op de isf:
57044248_2488299888058242_2428957465069486080_o.jpg
Macron in verlegenheid gebracht
57044248_2488299888058242_2428957465069486080_o.jpg (97.92 KIO) 2143 keer bekeken

Kortom, hij zwaait, hij flikkert.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Did67 » 17/04/19, 23:14

gegyx schreef:
Ik heb je gezegd dat het 66% is.



Ik beweer dat als dat zo is bedrijfssponsoring, is het 60%, tenzij het een "nationale schat" is, waar het 90% is. Maar de Notre-Dame is momenteel geen "nationale schat", vandaar de roep van een aantal mensen (waaronder Bern, maar niet alleen) voor een verandering in status.

Het wordt van de inkomstenbelasting afgetrokken.

[Worden gewoonlijk geclassificeerd als werken uit de "nationale schat", zoals schilderijen, die na een veiling het buitenland dreigen te verlaten; de 90% wordt toegekend om het werk in Frankrijk te houden; geldt niet echt voor kathedralen!]

Zie de officiële aankondiging:

https://www.service-public.fr/professio ... its/F22263

Het tarief van 66% is van toepassing op giften van mensen fysiek aan een organisatie van algemeen belang of erkend door openbaar nut, en wordt afgetrokken van de inkomstenbelasting.

Ik veronderstelde dat de mededelingen van elkaar betrekking hadden op hun samenlevingen, die in het eerste geval vielen. Voor de ene of de andere aankondiging was het duidelijk: Pinault, naar mijn mening, zijn aanwezigheid opriepen, Kéring ... Arnault, ik weet het niet.

Weinig internetonderzoek, met het laatste nieuws:

- voor Arnault is het LVMH en de Arnault-familie
- a priori voor Pinault, het is de familie (die zijn belastingvoordeel zou opgeven!)

http://www.lefigaro.fr/conjoncture/notr ... n-20190417

Dus ik was een beetje een bitch! Maar het was duidelijk een puinhoop en kon het imago schaden, in plaats van verbeteren ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Did67 » 18/04/19, 08:24

Als we het al over geld hebben, laten we er dan over praten ...

Het is verheugend dat er snel oplossingen worden gevonden. Vanuit mijn standpunt. Ik ben niet de neiging van "Al Quaïda" om monumenten te vernietigen, of ze nu "christelijk" zijn (of anderen). Hoewel hij een diep ongelovige is. Dweepzucht kan niet bestreden worden met vernietiging. Het vecht door middel van spraak, cultuur, kunst ...

En het is verschrikkelijk, daarentegen geoordeeld dat een dergelijke mobilisatie is ook niet mogelijk om de planeet, biodiversiteit, etc op te slaan ... Noch cursus aan immigranten in nood, of voor iedereen dit ellendige land, heeft drinkwater ... Bijvoorbeeld.

We zouden over angst moeten spreken in onze ziekelijke neigingen ... Het is heel belangrijk om het verleden, de wortels, te 'bewaren' ... En ik denk inderdaad. Maar dat ??? Onmogelijk om te projecteren? Om de toekomst anders dan angstig te beschouwen ???

Onze Lieve Vrouw laat ons ook zien wat wint ...

En we zien ook waar "emotionisme" toe leidt! [Daarmee bedoel ik "communicatie door emotie", zelfs de "cultuur van emotie ten koste van alles"] EN het is duidelijk dat onze "media" (inclusief internet) slechts pijpen zijn, die breng over dat wat erin wordt geïnjecteerd ... Een pijp blijft een pijp. Of hij nu champagne, stront of benzine pompt ...
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Christophe » 18/04/19, 09:31

gegyx schreef:Miljard in 2-dagen begint macron zorgen te maken over zijn positie op de isf
(...)
Kortom, hij zwaait, hij flikkert.


Uitstekend deze! Heel goed! Felicitaties aan de auteur! : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Christophe » 18/04/19, 09:42

Er zal 90% korting op donaties zijn, gebaseerd op: https://www.lexpress.fr/actualite/polit ... 73435.html

Nadat het gemakkelijker is om de korting op 100 Millions te rechtvaardigen dan op 10 € ... : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten