Ze hebben de Notre Dame de Paris vermoord!

filosofische debatten en bedrijven.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Leo Maximus » 11/06/20, 12:06

Mithridatisering?
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Exnihiloest » 11/06/20, 23:02

Leo Maximus schreef:...
Guérande-zout veroordeeld? :
https://www.francetvinfo.fr/monde/envir ... 96837.html

Kookzout is natriumchloride en natriumchloride is hetzelfde, ongeacht de oorsprong. NaCl.
Dus de zogenaamde plus van Guérande-zout, dit zijn de aanvullende producten die geen natriumchloride zijn, door noodzakelijk schadelijk of zelfs heilzaam (bijvoorbeeld jodium), maar ook alle onzuiverheden en rommel.
Met de hand geoogst, zal het noodzakelijkerwijs beter en gezonder zijn, geconditioneerd door het merkimago dat de zoutwerkersclub is, de zweren die de hoge prijs zullen betalen voor onzuiver natriumchloride. Ze verzegelen niet alleen hun portemonnee, maar ze lijken ook hun gezondheid in gevaar te brengen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par GuyGadebois » 11/06/20, 23:36

Exnihiloest schreef:
Leo Maximus schreef:...
Guérande-zout veroordeeld? :
https://www.francetvinfo.fr/monde/envir ... 96837.html

Kookzout is natriumchloride en natriumchloride is hetzelfde, ongeacht de oorsprong. NaCl.
Dus de zogenaamde plus van Guérande-zout, dit zijn de aanvullende producten die geen natriumchloride zijn, door noodzakelijk schadelijk of zelfs heilzaam (bijvoorbeeld jodium), maar ook alle onzuiverheden en rommel.
Met de hand geoogst, zal het noodzakelijkerwijs beter en gezonder zijn, geconditioneerd door het merkimago dat de zoutwerkersclub is, de zweren die de hoge prijs zullen betalen voor onzuiver natriumchloride. Ze verzegelen niet alleen hun portemonnee, maar ze lijken ook hun gezondheid in gevaar te brengen.

Plotseling verdwijnen des te beter de zoutwerkers, straks de oesterkwekers, dan de sierteelt, dan de mosselcultuur, dan de bijenteelt, uiteindelijk vissers en de viskweek, we kunnen de volle pot blijven vervuilen. Klootzakken van arme arbeiders, domme bobo's ... Je wereld is een nachtmerrie, Tryphion.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par ABC2019 » 12/06/20, 08:07

GuyGadebois schreef:Plotseling verdwijnen des te beter de zoutwerkers, straks de oesterkwekers, dan de sierteelt, dan de mosselcultuur, dan de bijenteelt, uiteindelijk vissers en de viskweek, we kunnen de volle pot blijven vervuilen. Klootzakken van arme arbeiders, domme bobo's ... Je wereld is een nachtmerrie, Tryphion.

in dit geval, als je het artikel leest, is het geen industriële vervuiling door slechte kapitalisten maar een vervuiling door een ballenvanger, een activiteit die eerder als "sportief" wordt beschouwd. Er zijn ook veel buitensporten die een impact hebben op de natuur (skiën, motorcross etc ...). Wat doen we, we verbieden alles? (Persoonlijk kan het me niet schelen, ik loop liever rustig in de natuur dan lawaai te maken).
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Leo Maximus » 12/06/20, 16:40

Ik ken de regio een beetje sinds ik daar woon. Het artikel is voorzichtig om niet te zeggen dat de belangrijkste landbouwactiviteit van het schiereiland Guérande de wijnstok is: http://www.vin-vigne.com/commune/Guerande-44350.html
En gedurende meer dan een eeuw gebruikte de wijnbouw lood als fungicide (loodarsenaat). De duizenden tonnen lood die zich ophopen in wijnbouwbodems worden uitgeloogd door de regen en komen terecht in de uitlaat van de stroomgebieden, dat wil zeggen ... de kwelders. :schok:

We moeten het tetraethyllood van gelode benzine toevoegen, en in tegenstelling tot wat je zou denken, tetraethyllood dat door regenwater naar rivieren wordt afgevoerd, stromen rivieren niet naar de bodem van de zee, het blijft aan de oppervlakte in de eerste meters. Telkens wanneer zeewater in de kwelders wordt aangevoerd, wordt ook lood aangevoerd. :schok:

Nu is het in de mode om jagers en kleiduivenschieten te beschuldigen, het gaat beter. Maar in de analyses werd evenveel arseen als lood aangetroffen en ook diverse pesticiden in kwantiteit of het lijkt mij niet dat de jagers schieten met arseen of pesticiden ... : Mrgreen:

Een persoonlijke anekdote (mijn excuses): lang geleden hadden we het idee om ons een goede kip te koken met goed grof zout met 3 kg Guérande-zout. Het was uitstekend, maar de volgende dag misselijkheid, hoofdpijn, moeilijk lopen, verschillende stoornissen, kortom, ongemak dat voor ons beiden 2 en een halve dag duurde. De kip kwam van onze gebruikelijke leverancier en we hebben nooit problemen gehad met het zout. Enkele jaren later realiseerde ik me dat we het slachtoffer waren geworden van loodvergiftiging omdat dit precies de symptomen zijn.

Guérande-zout is al heel lang een vergif. Gebruik het niet.
3 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Leo Maximus » 12/06/20, 17:18

Om Guérande zout te besparen zou een "omgekeerd Fukushima-plan" nodig zijn, dat erin bestaat te voorkomen dat vervuiling binnendringt. Is het het waard ? Persoonlijk vind ik het verpest.

In ieder geval werken de zoutwerkers van Guérande voor toeristen, want het zout met het stempel "Sel de Guérande" komt al lang niet meer uit Guérande. "Sel de Guérande" is een label, een handelsnaam. Het zout gestempeld "Sel de Guérande" komt uit Argentinië en Vietnam en er is geen lood.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par GuyGadebois » 12/06/20, 17:27

Leo Maximus schreef:Het zout gestempeld "Sel de Guérande" komt uit Argentinië en Vietnam en er is geen lood.

Waar vind je deze info, STP?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Leo Maximus » 12/06/20, 19:43

GuyGadebois schreef:
Leo Maximus schreef:Het zout gestempeld "Sel de Guérande" komt uit Argentinië en Vietnam en er is geen lood.

Waar vind je deze info, STP?

In "60 miljoen consumenten" en "Wat te kiezen" 5/6 jaar geleden.

Inderdaad, ik heb net ontdekt dat de informatie nu van het net is verdwenen ... Als het niet waar was geweest, zou er een juridische aanval zijn geweest. Vietnam is een grote producent van zeezout.

Er zijn tal van andere "Bretonse" producten die daadwerkelijk worden geïmporteerd.
2 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par Leo Maximus » 12/06/20, 20:15

De IGP "Sel de Guérande" importeert zout uit Vietnam: http://www.sel2guerande.com/pourquoi_batz.php

De IGP "Sel de Guérande" verkoopt dit zout als "Salt of Vietnam". Ik denk dat de Fransen gek zijn op Vietnamees zout ... Zo nee, wat heeft het voor zin? Het beleid van de Salins du Midi is helemaal niet duidelijk.
Dernière édition par Leo Maximus de 12 / 06 / 20, 20: 20, 1 keer bewerkt.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Ze hebben de Notre Dame vermoord!




par GuyGadebois » 12/06/20, 20:18

Leo Maximus schreef:De IGP "Sel de Guérande" importeert zout uit Vietnam: http://www.sel2guerande.com/pourquoi_batz.php <<< besmet met Agent Orange? : Mrgreen:

Waarom ? Ik denk dat de Fransen dol zijn op Vietnamees zout ...

We hebben een lange traditie van vruchtbare en vreedzame uitwisselingen met Vietnam ... : Mrgreen:
(Bedankt, zo niet)
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten