We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mijn ... Bernard Tapie!

filosofische debatten en bedrijven.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Janic » 05/04/21, 11:18

Hoe kun je praten over medeleven met een man die tienduizenden werklozen heeft gecreëerd, alleen voor persoonlijk gewin? Natuurlijk had hij enkele sociale successen, maar de algehele balans is noodzakelijkerwijs negatief voor anderen gezien wat hij persoonlijk heeft vergaard
Ik spreek over mededogen voor elk individu, vooral door hem.
Voor de balans heb ik geen vaardigheden, maar ik werd persoonlijk geconfronteerd met de realiteit van een herstel waarbij ik betrokken was en dit discours verspreid door politici en media, komt niet overeen met wat ik heb waargenomen. Niets meer !
Er waren dus natuurlijk tienduizenden werklozen, maar hoeveel zouden er zijn geweest zonder het herstel? Herstel eigenlijk ook gekoppeld aan persoonlijk gewin (aas is een beetje sterk!)
Herlees de discussie over wat geld is ... u zult het beter begrijpen.
Persoonlijk geef ik niet om geld zolang ik genoeg heb om van te leven en niet rijk word, maar ik benijd noch bekritiseer en veroordeel degenen die het waarderen nog minder
Nou, hij zal binnenkort zijn rekeningen bij St. Pierre maken... en jij en ik, we zullen zien of we hem op een dag zullen ontmoeten... We zullen dus het antwoord hebben op zijn welwillendheid en medeleven met anderen!
Aan de ene kant geloof ik niet in rekeningen bij welke St Pierre dan ook. In een hiernamaals, als die er is, worden de rekeningen al gemaakt van dag tot dag in ons leven of, om de bijbelse formule te gebruiken: " elk zal worden gemeten met de maat die hij gebruikte " punt uit en zoals Jezus Christus zei, " vele prostituees zullen je voorgaan in het koninkrijk van god "Of" wie ben jij om te oordelen over jou die hetzelfde doet »Etc ...
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Obamot » 05/04/21, 11:24

We herkennen het "been" van Tapie wanneer hij opnieuw mensen helpt door een van zijn bedrijven in te zetten om de lokalen van de krant "La Provence" ter beschikking te stellen voor hun bijeenkomsten...

Het is helemaal van hem, zoals hij altijd deed wanneer hij maar kon...

Ja, inderdaad, mijn politieke mening contrasteert met deze man, atypisch, maar zo is het (volgens mijn bescheiden ervaring).

Het is moeilijk om de cursor tussen “profiteur VS deler” te plaatsen, maar in zijn geval is hij zonder twijfel eerder deler.

“Nice-Matin”: een overname door medewerkers dankzij Tapie https://www.lejdd.fr/Medias/Presse-ecri ... pie-699256

een coöperatieve vereniging van collectief belang bestuurd door haar werknemers met de financiële steun van Bernard Tapie.
https://www.lemonde.fr/actualite-medias ... _3236.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79384
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Christophe » 05/04/21, 11:41

Janic schreef:« elk zal worden gemeten met de maat die hij gebruikte " periode


In deze (droevige) lage wereld is het degene die (anderen) het meest gebruikt, dus degene die de meeste persoonlijke rijkdom vergaart, die in het algemeen het meest wordt aanbeden en beloond (er zijn uitzonderingen, maar ze zijn uiterst zeldzaam...)

De vraag is dus welke kant de maatregel op gaat in de volgende wereld! Als het op dezelfde manier is... hoe zal ik het zeggen... dan is er sprake van oplichterij! : Cheesy:

ps: voor het geld heb je dat niet gelezen economie-financiën / wat-wat-geld-t16243.html doe het en je begrijpt wat ik bedoel...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79384
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Christophe » 05/04/21, 11:46

Obamot schreef:We herkennen het "been" van Tapie wanneer hij opnieuw mensen helpt door een van zijn bedrijven in te zetten om de lokalen van de krant "La Provence" ter beschikking te stellen voor hun bijeenkomsten...

Het is helemaal van hem, zoals hij altijd deed wanneer hij maar kon...

Ja, inderdaad, mijn politieke mening contrasteert met deze man, atypisch, maar zo is het (volgens mijn bescheiden ervaring).

Het is moeilijk om de cursor tussen “profiteur VS deler” te plaatsen, maar in zijn geval is hij zonder twijfel eerder deler.

“Nice-Matin”: een overname door medewerkers dankzij Tapie https://www.lejdd.fr/Medias/Presse-ecri ... pie-699256


Als je me eindelijk een kamer leent of homeopathisch deelt, lijkt het alleen maar genereus voor de naïeve (sorry Obamot...)!! En dat is waar hij naar op zoek was: zijn imago opblazen... Dit maakt deel uit van de manipulatie van de zakenman die hij is. Hij denkt alleen voor zijn eigen belang...

Dan serieus, noem je dat delen, het is gewoon investeren...

De werknemers, die een coöperatieve vennootschap van collectief belang (SCIC) hebben opgericht, wisten 14,2 miljoen euro op te halen, waarvan 8 miljoen beloften van verkoop van activa aan Bernard Tapie, geïnteresseerd in 50% van Corse-Matin en in de muren van vier lokale agentschappen. De zakenman die al 50% van de Corsicaanse krant bezit krijgen zo 100% van het dagelijkse in handen. Het zal echter niet, zoals in het verleden, aandeelhouder worden van de groep Nice-Matin.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Obamot » 05/04/21, 12:21

Nee, ik ben niet gek...

Als alle bazen gele hesjes in hun bedrijf zouden verwelkomen voor vergaderingen, zouden mensen al een beetje beter betaald worden!

Als niet alle ondernemers Mélanchon als een grote satan zouden zien, zouden we een ander politiek landschap hebben...

Als alle zakenmannen, net als hij, het onvoorwaardelijke minimuminkomen zouden steunen... zou hij zijn gestemd en de restaurants van het hart hebben beëindigd.

Als er geen vaste klanten zoals hij waren die lokale radioprogramma's financierden (zonder eigen vermogen of iets dergelijks), zouden ze gewoon niet bestaan.

En als er geen beschermheer zoals hij was geweest (hielp een MKB zonder mij te kennen van Eve of Adam) zou ik niet zo hebben gefloreerd als ik zou kunnen...

Ik zei het je, afgezien van Rolex en de Wilsdorf Watchmaking Foundation, ken ik niemand zoals hij. En natuurlijk zorgt Rolex voor zijn imago... so what?

En Tapie heeft niet mijn onvoorwaardelijke steun, ik zie alle fouten die hij maakte maar ook al het goede dat hij deed.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79384
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Christophe » 05/04/21, 12:25

Hallelujah Osana Tapie in de hoogste hemel! : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Janic » 05/04/21, 12:44

door Christophe ”05/04/21, 11:41
janic schreef: "iedereen zal worden gemeten met de maat die hij gebruikte" punt
In deze (droevige) lage wereld is het degene die (anderen) het meest gebruikt, dus degene die de meeste persoonlijke rijkdom vergaart, die in het algemeen het meest wordt aanbeden en beloond (er zijn uitzonderingen, maar ze zijn uiterst zeldzaam...)
De mens is een dier zoals de anderen en zijn sociale mechanismen zijn hetzelfde, met zijn eigen codes, en dus met dominant en gedomineerd. Bij ons gaat de overheersing voorbij aan het geld dat deze hiërarchie voortbrengt
De vraag is dus welke kant de maatregel op gaat in de volgende wereld! Als het op dezelfde manier is... hoe zal ik het zeggen... dan is er sprake van oplichterij!
Zinloze vraag aangezien niemand het weet en nooit zal weten. De zwendel gaat over wat sommige mensen denken erover te kunnen zeggen.
ps: voor het geld dat je deze economy-finance/c-est-quoi-l-argent-t16243.html niet hebt gelezen, doe het en je zult begrijpen wat ik bedoel...
Ik lees snel omdat het onderwerp me niet bijzonder interesseert. Maar ik deel de perceptie dat de middelen die geld ons biedt slecht, heel slecht verdeeld zijn, maar dat we er allemaal iets mee te maken hebben, ook al realiseren we ons dat niet.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79384
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Christophe » 05/04/21, 12:54

Wilt u bewust niet ingaan op de inhoud van het debat?

Lees de discussie over geld en vooral de conclusie... omdat het fundamenteel is voor de visie en de relatie die we met geld kunnen hebben...

Het deeg vond ik al niet zo lekker maar toen ik dit nog minder merkte...

Lang leve de goddelijke balans die ik meet! : Mrgreen:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Janic » 05/04/21, 13:13

Christophe "05/04/21, 12:54
Wilt u bewust niet ingaan op de inhoud van het debat?
Lees de discussie over geld en vooral de conclusie... omdat het fundamenteel is voor de visie en de relatie die we met geld kunnen hebben...
als de bodem het geld voor het geld is, interesseert me dat inderdaad niet!
Het deeg vond ik al niet zo lekker maar toen ik dit nog minder merkte...
zo word je een filosoof!
Lang leve de goddelijke balans die ik meet!
deze beoordeling wordt van dag tot dag gedaan, zoals een student voordat hij zijn eindexamen aflegt en gelukkig is dat zo!
Oefen deze kleine situatie:
een man (in de zin van mens) heeft zijn hele leven alleen maar goed gedaan, gehoorzaam aan alle regels van de samenleving waarin hij leeft, maar op een dag vermoordt hij zijn buurman! Hoe beoordeelt de rechter deze man? Over zijn voorbeeldige verleden of over deze laatste daad?
Bovendien redt een andere man die veel wetten van zijn samenleving heeft overtreden, een leven, dat van het belangrijkste personage van deze! Moet hij worden geëerd voor zijn daad of onteerd vanwege zijn verleden?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79384
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mo ... Bernard Tapie!




par Christophe » 05/04/21, 13:22

Janic schreef:als de bodem het geld voor het geld is, interesseert me dat inderdaad niet!


Precies dat is het NIET! We beantwoorden gewoon wat geld werkelijk is.90% van de mensen kan deze vraag helemaal niet correct beantwoorden! Inclusief mensen wiens taak het is en het is zeker de meest serieuze!

Dus profiteer van het feit dat we het hier hebben beantwoord om jezelf te verbeteren!

Janic schreef:zo word je een filosoof!


Is het nu dat je het merkt???? :schok: : Mrgreen:

Nee, serieuzer, niet kwijlen over geld en geld niet het doel van je leven maken... is dat filosofie? Oh...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten