We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mijn ... Bernard Tapie!

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs mijn ... Bernard Tapie!




par Christophe » 23/11/19, 19:25

Ter illustratie het interview van Bernard Tapie over zijn kanker (niet ver van gegeneraliseerd als ik het goed begrijp) die morgenavond zal worden verspreid: https://www.huffingtonpost.fr/entry/ber ... 3e6f6cf994

De man denkt en zegt dat hij niet teveel ellende in zijn leven heeft gedaan, dus hij zal een goede plek in de hemel hebben ... Mouaaaahhh zij is goed ... hij heeft het leven van tienduizenden verwoest gezinnen voor persoonlijk gewin maar nee nee nee het is geen ellende!

Ik heb er een opname van gemaakt, het is zo "goed" :schok: :schok: :schok:

Tapie.jpg
Tapie.jpg (75.08 Kio) 3856 keer bekeken


Het is ook verbazingwekkend dat zo'n financieel overwinnend persoon tegenwoordig zoveel gelovige is geworden (empathie, delen, respect, eerlijkheid ... ik geloof niet dat deze waarden vóór zijn bankrekening gingen en zijn zaak ...), maar als er één persoon is die zijn jas goed wist terug te brengen, was het goede Tapie ... en hij demonstreert het vandaag opnieuw!

Hallo Bernard, ik weet niet wie je gaat missen, maar ik niet!
2 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs ik ... Bernard Tapie!




par GuyGadebois » 23/11/19, 21:44

Ik kijk uit naar een interview met Michou over zijn dikke darm ... nou ja het bestaat:
https://www.gala.fr/l_actu/news_de_star ... pas_355416
Beeld
Wat betreft Tapie, we zijn zeker van één ding: met alles wat hij ons heeft gestoken, zal hij goed worden verzorgd. : Mrgreen:
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs ik ... Bernard Tapie!




par Janic » 24/11/19, 08:06

Wat betreft Tapie, we zijn zeker van één ding: met alles wat hij ons heeft gestoken, zal hij goed worden verzorgd
in het aangezicht van ziekte en dood is het de enige gerechtigheid en echte gelijkheid op deze aarde. Rijk of arm, de grim reaper doet haar boodschappen op dezelfde manier, cocooned of niet.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs ik ... Bernard Tapie!




par Christophe » 24/11/19, 11:36

Daar ben ik het niet mee eens, denk ik de rijken en machtigen hebben (mogelijk) meer angst voor de dood omdat ze hier hun bezittingen en materiële bezittingen, comfort en verschillende afleidingen zullen achterlaten ... maar ook de macht die ze hebben over andere mensen, en misschien is het de belangrijkste ...

Ze zullen meer verliezen dan de armen, dus als ze deze aarde verlaten ...

Redenerend vrij kapitalistisch-materialistisch ... maar de meeste rijken zijn kapitalistisch-materialistisch niet? : Cheesy:
1 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs ik ... Bernard Tapie!




par Ahmed » 24/11/19, 12:18

Janicaan de ene kant verwar je de onvermijdelijkheid van de dood, die daarom onduidelijk zowel rijk als arm aangaat, en aan de andere kant de verwachting van leven en gezondheid die sterk gecorreleerd is met de sociale klasse waaraan is van ons allemaal. Dit tweede gezichtspunt onthult sterke ongelijkheden.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs ik ... Bernard Tapie!




par Christophe » 24/11/19, 12:30

Ja Ahmed maar ik denk dat Janic het had over gelijk zijn toen de tijd kwam!

Wat betreft ongelijkheden, kunnen we nog steeds een beetje op de spijker van ongelijkheid drukken omdat degenen die een ellendig leven hebben gehad, vol dagelijks lijden, zelfs de dood kunnen beschouwen als een bevrijding van dit lijden ... zo positief!

Er is daarom een ​​gigantische kloof met betrekking tot de dood tussen verschillende culturen en menselijke samenlevingen!

Ik zou zeggen dat wij, de materialistische kapitalisten, degenen zijn die waarschijnlijk het meest bang zijn voor de dood, omdat het enige doel van ons leven is onszelf te omringen met materiële goederen (althans dat is de leer ... er is enige weerstand hier of daar). Maar dit soort dingen is niet openbaar in het openbaar! : Cheesy:

Ten slotte reguleert het lichaam biologisch de levensduur en heeft het moreel een grote invloed op het leven!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs ik ... Bernard Tapie!




par Janic » 24/11/19, 15:18

christophe
Ik ben het daar niet mee eens, ik denk dat de rijken en machtigen meer angst voor de dood hebben, omdat ze hier hun bezittingen en materiële bezittingen, comfort en verschillende afleidingen zullen achterlaten ... maar ook de macht die ze hebben over andere mensen, en misschien is het de belangrijkste ...
Ik wil niet, noch kan ik spreken namens de rijken en machtigen in kwestie, maar over de zaak die op de loer ligt, volgens zijn eigen woorden hij is niet bang voor de dood, die voor een gelovige slechts een overgang is van de ene wereld naar de andere en dus iedereen weet heel goed dat rijk of arm hierin niets wordt weggevoerd daarbuiten.
Ze zullen meer verliezen dan de armen, dus als ze deze aarde verlaten ...
het is geen kwestie van geld maar van gemoedstoestand!

Tegenover de dood is er geen kapitalistische materialist meer, het is het enige moment waarop een persoon niet kan bedriegen, met zichzelf of liegt. En geen fortuin kan betalen om dat moment te vermijden.
Anders komt hij uit een bescheiden familie, zelfs arm, en in tegenstelling tot wat wordt gezegd, vermeed hij faillissementen (waarvan hij natuurlijk genoot) en vermeed hij veel banenverlies. (Lees zijn biografie ) https://fr.wikipedia.org/wiki/Bernard_Tapie#Jeunesse

Ahmed
Janic, je bent aan het verwarren tussen de onvermijdelijkheid van de dood enerzijds, en dus als resultaat, rijk en arm, zowel lukraak als aan de andere kant de levensverwachting en gezondheid die sterk gecorreleerd is met sociale klasse waartoe ieder van ons behoort. Dit tweede gezichtspunt onthult sterke ongelijkheden.
Ik deel deze mening niet! Zeker, een financieel gemak kan door zijn omgeving een ziekte verzachten die verband houdt met de ziekte, maar (in het conventionele systeem) is het einde onvermijdelijk op dit niveau van aanval daar. Maar hij is een concurrent en je weet maar nooit! :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs ik ... Bernard Tapie!




par GuyGadebois » 24/11/19, 16:32

Janic schreef:Anders komt hij uit een bescheiden familie, zelfs arm, en in tegenstelling tot wat wordt gezegd, vermeed hij faillissementen (waarvan hij natuurlijk genoot) en vermeed hij veel banenverlies. (Lees zijn biografie ) https://fr.wikipedia.org/wiki/Bernard_Tapie#Jeunesse

https://www.capital.fr/economie-politiq ... eur-816118
1 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs ik ... Bernard Tapie!




par Christophe » 24/11/19, 16:58

Janic schreef:Ik wil niet, noch kan ik spreken namens de rijken en machtigen in kwestie, maar over de zaak die op de loer ligt, volgens zijn eigen woorden hij is niet bang voor de dood, die voor een gelovige slechts een overgang is van de ene wereld naar de andere en dus iedereen weet heel goed dat rijk of arm hierin niets wordt weggevoerd daarbuiten.


Het is lang geleden dat we weten dat Bernard ernstig is verbrand! : Mrgreen:

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: We gaan allemaal naar de hemel ... zelfs ik ... Bernard Tapie!




par Christophe » 24/11/19, 17:03

Janic schreef:hij vermeed faillissementen (waarvan hij natuurlijk profiteerde) en vermeed zo veel banenverlies (lees zijn biografie) https://fr.wikipedia.org/wiki/Bernard_Tapie#Jeunesse


Uiteraard weet u niet veel over het onderwerp Tapie ... en hoe zijn de curatoren / liquidaties / gerechtelijke gelegenheden in de branche: 8 keer op 10 is slechts een uitstel, de curator verkoopt de activa eenvoudigweg aan de hoogste bieder ( tenzij de koper * zeer goed en betrokken is, maar dit is zelden het geval ...)

Er kan worden gezegd dat het in de meeste gevallen de deadline (van een paar maanden of een jaar) heeft uitgesteld, maar zeker niet wordt vermeden ..

Een van deze geweldige shots was het geval van "look" (die dus binnen 2/10 valt):

1983: Kijk

Door 20 miljoenen franken terug te nemen van de fabrikant van Nevers skibindingen moribond, wint Tapie de vriendschap van de burgemeester, Pierre Bérégovoy. Dit keer innoveert hij door het fietsveiligheidspedaal te lanceren en verkoopt het bedrijf in 1988 voor 260 miljoen frank aan een Zwitserse fabrikant.


* rechtspersoon of natuurlijke persoon ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gegyx, Macro en 266 gasten