Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Obamot » 12/01/22, 10:13

Zo ziet Sir Luc eruit.
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par humus » 12/01/22, 11:12

Obamot schreef:
Nog pap voor katten? : Wink:
Het hangt ervan af of we het eens zijn (of niet) om de poëtische dimensie te betreden (als het niet te beledigend is, zouden we bijna ‘spiritueel’ kunnen zeggen) in de zin van de geest en niet religieus, wat voor mij iets “privaat” blijft, begrijp ik...) of zelfs symbolisch (maar wat maakt het uit als deze noties in welwillendheid samenkomen om er slechts één te vormen waarvan we de “volledige” nog niet hebben gevonden? definitie”(?) Het is geen vraag, noch een oordeel, noch iets definitiefs, begrijpen we
...

Dus nee, ik zie het niet als “kattenvoer” (althans ik niet) en ik wil je feliciteren (ik geef je geen “goede punten” hè, ik ben hier gewoon blij met wat ik zie.)

Je zou bijna een traan in mijn ogen krijgen : Wink:
Eindelijk iemand die (mij) begrijpt en zo zag ik je helemaal niet, nu verbaas je me! : Wink:
Ik begrijp dan je houding beter, toch niet zo ver van mijn functioneren.
Wat als onwaar werd ervaren, was daarom waar, sorry.

Un forum, wat algemener is, is ongetwijfeld niet de plek als je jezelf wilt beschermen, als je iets te beschermen hebt. ( en ik heb : Wink: maar dat is maar het spel)
Ik stel mezelf eigenlijk heel eenvoudig bloot, ik stel mezelf bloot aan kritiek, aan onbegrip, aan vijandigheid en onverschilligheid.
Onbewust is het waarschijnlijk vrijwillig, als wat ik zeg zinvol is? vrijwillig : Arrowl: :pijl: bewusteloos : Lol:
Dat is inderdaad zo, het maakt deel uit van een min of meer bewust persoonlijk proces van accepteren kwetsbaar te zijn, in plaats van de defensieve prikken waaraan ik gewend ben.

Intellectueel weet ik het (dus ik weet het niet). : Mrgreen: ) dat er diep van binnen niets is, we besteden ons hele leven aan het wegrennen van dit feit, we doen niets anders.
Ik zou graag vredig willen leven in het feit dat we niets zijn, het lijden afschaffen, niet langer gestoord worden door aanvallen, reëel of denkbeeldig, met als gevolg dat we niet langer vurig plezier najagen. Ben ik er klaar voor om dit allemaal los te laten, om het bekende los te laten?
Als je echt ervaart dat je niets bent, is de wereld perfect*, zoals een vriend zou zeggen.
*Zelfs als het geen jota is veranderd

Iedereen zal zijn eigen visie op het onderwerp hebben, het is de mijne, ik volg het.

Na jullie twee en zelfs drie, Obamot, Janic en Guy, meer meerdere ervaringen in korte tijd, ik denk dat ik een mijlpaal heb gepasseerd, het verschil stoort me minder (ik blijf voorzichtig met dit nieuwe vermogen : Mrgreen: )

Als het interessant is: ik beoefen al bijna 2 weken hypnose tegen stress.
We beginnen vanaf waar we vertrekken, ik ben gestrest geboren, serieus :schok: .
Het is niet gemakkelijk om ermee om te gaan als je de redenen voor je stress niet kent. (intra-uterien zie eerder voor degenen die erin geloven, ouders, grootouders… Adam en Eva : Mrgreen: )
Dankjewel. epigenetica (ironisch)
en bedankt hypnose (met vriendelijke groet)
https://www.youtube.com/c/CatherinePAQUETpsy/videos
Veel dank aan Catherine Paquet voor haar vrijgevigheid.
Ik kan niet vinden wat ik gebruik, ik heb het overgenomen van een liveoptreden tijdens de vakantie en je kunt geen mp3-bestand bijvoegen.

PS Ik praat veel over mezelf, maar dat is alleen maar om te laten zien dat je niet helemaal de enige bent die hetzelfde ervaart en om te laten zien wat je ermee kunt doen, en tot slot om inspirerende interventies uit te lokken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Obamot » 12/01/22, 12:22

humus schreef:
Obamot schreef:
Nog pap voor katten? : Wink:
Het hangt ervan af of we het eens zijn (of niet) om de poëtische dimensie te betreden (als het niet te beledigend is, zouden we bijna ‘spiritueel’ kunnen zeggen) in de zin van de geest en niet religieus, wat voor mij iets “privaat” blijft, begrijp ik...) of zelfs symbolisch (maar wat maakt het uit als deze noties in welwillendheid samenkomen om er slechts één te vormen waarvan we de “volledige” nog niet hebben gevonden? definitie”(?) Het is geen vraag, noch een oordeel, noch iets definitiefs, begrijpen we
...

Dus nee, ik zie het niet als “kattenvoer” (althans ik niet) en ik wil je feliciteren (ik geef je geen “goede punten” hè, ik ben hier gewoon blij met wat ik zie.)

Je zou bijna een traan in mijn ogen krijgen : Wink: Het was niets ;)
Eindelijk iemand die (mij) begrijpt en zo zag ik je helemaal niet, nu verbaas je me! : Wink:
Ik begrijp dan je houding beter, toch niet zo ver van mijn functioneren. Nou ja, wie weet? ;)
Wat als onwaar werd ervaren, was daarom waar, sorry. niets

Un forum, wat algemener is, is ongetwijfeld niet de plek als je jezelf wilt beschermen, als je iets te beschermen hebt. ( en ik heb : Wink: maar dat is maar het spel)
Ik stel mezelf eigenlijk heel eenvoudig bloot, ik stel mezelf bloot aan kritiek, aan onbegrip, aan vijandigheid en onverschilligheid.
Onbewust is het waarschijnlijk vrijwillig, als wat ik zeg zinvol is? vrijwillig : Arrowl: :pijl: bewusteloos : Lol: Wat kun je eraan doen als dat je aard is?
Dat is inderdaad zo, het maakt deel uit van een min of meer bewust persoonlijk proces van accepteren kwetsbaar te zijn, in plaats van de defensieve prikken waaraan ik gewend ben. is hij er nog? Ah en bovendien, je bent je ervan bewust;')

Intellectueel weet ik het (dus ik weet het niet). : Mrgreen: ) dat er diep van binnen niets is, we besteden ons hele leven aan het wegrennen van dit feit, we doen niets anders. mmmm, blijf alsjeblieft graven;)
Ik zou graag vredig willen leven in het feit dat we niets zijn, het lijden afschaffen, niet langer gestoord worden door aanvallen, reëel of denkbeeldig, met als gevolg dat we niet langer vurig plezier najagen. Ben ik er klaar voor om dit allemaal los te laten, om het bekende los te laten? Wie kan voor u antwoorden?
Als je echt ervaart dat je niets bent, is de wereld perfect*, zoals een vriend zou zeggen. *Zelfs als het geen jota is veranderd
Opmerkingen van een beroemde denker die onbekend is bij het grote publiek:
– “Als je iemand vertelt dat je iemand bent, ben je niemand, maar als je iemand vertelt dat je niemand bent... dan ben je iemand... ” A. Pierroz

Je bent dus inderdaad niet op een al te slechte weg! : Mrgreen: Beeld : Mrgreen:


Iedereen zal zijn eigen visie op het onderwerp hebben, het is de mijne, ik volg het.

Na jullie twee en zelfs drie, Obamot, Janic en Guy, meer meerdere ervaringen in korte tijd, ik denk dat ik een mijlpaal heb gepasseerd, het verschil stoort me minder (ik blijf voorzichtig met dit nieuwe vermogen : Mrgreen: ) nee, je moet je er alleen van bewust zijn dat je het moment waarop je jezelf onder vuur legt van kritiek van anderen een beetje uitstelt, dat doet minder pijn 8)

Als het interessant is: ik beoefen al bijna 2 weken hypnose tegen stress. OhOooooh, die heb ik ook gemaakt ^_^
We beginnen vanaf waar we vertrekken, ik ben gestrest geboren, serieus :schok: nee, het is normaal, we zijn allemaal “angstig” het zit een beetje in de aard van creatieve mensen, het is heel goed om te hebben begrepen dat het behandeld moest worden. ;)
Het is niet gemakkelijk om ermee om te gaan als je de redenen voor je stress niet kent. (intra-uterien zie eerder voor degenen die erin geloven, ouders, grootouders… Adam en Eva : Mrgreen: )
Dankjewel. epigenetica (ironisch)
en bedankt hypnose (met vriendelijke groet) Heeft u iemand die u begeleidt of doet u dit geheel alleen?
Veel dank aan Catherine Paquet voor haar vrijgevigheid.
Ik kan niet vinden wat ik gebruik, ik heb het overgenomen van een liveoptreden tijdens de vakantie en je kunt geen mp3-bestand bijvoegen.

PS Ik praat veel over mezelf, maar dat is alleen maar om te laten zien dat je niet helemaal de enige bent die hetzelfde ervaart en om te laten zien wat je ermee kunt doen, en tot slot om inspirerende interventies uit te lokken. en er iets concreets uit halen? ;)
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par humus » 14/01/22, 17:41

Nou, mijn humor en mijn manier van uitdrukken komen op schrift niet goed over, vooral niet als ik met een "vreemde" te maken heb, dus we begrijpen elkaar niet goed.
Dit is ongetwijfeld de limiet voor dit soort uitwisselingen forum, zelfs zonder een conflicterende relatie.

Ik zal nog enkele vragen en opmerkingen beantwoorden.
Nee, ik word niet gevolgd. Ik heb het eerder gedaan en ik ben altijd teleurgesteld. : Roll:
Het leven is zo vriendelijk om mij te laten zien dat ik de dingen zelf moet uitzoeken en bovendien, diep van binnen, wie anders dan jijzelf kan naar jezelf handelen?
Leven, mensen bieden af ​​en toe hulp.

Ik oefen met het stellen van de vraag, maar ik verwacht niet noodzakelijkerwijs een antwoord. Het is meer zo dat de persoon de verantwoordelijkheid voor het probleem op zich neemt en zijn eigen ding doet.
Als ik zeg: "Ben ik er klaar voor...?"
Ik heb mijn antwoord al, en voorlopig is het nee.

Over het onderwerp 'intellectueel weten is niet weten' bedoel ik dat met betrekking tot persoonlijke evolutie: als er geen echte ervaring is, als er geen persoonlijke ervaring is, het niet veel waard is.
Kennis is in dit geval een ervaring uit de tweede hand.
Het is een beetje zoiets van: ik weet dat je moet sporten, maar ik doe het niet.
In dit geval heeft kennis geen waarde vergeleken met de ervaring van het sporten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Obamot » 14/01/22, 21:03

Nou ja, daarom moet je zo ver mogelijk gaan in je verkenning van de wereld en de dingen.

Het doet me denken aan de dikbuikige man die zei:
- "Ik ben een geweldige sportman, ik kijk naar alle wedstrijden op tv..." : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten