Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Exnihiloest » 09/01/22, 14:32

Obamot schreef:
humus schreef:Het lijkt erop dat je mijn hele konijn door elkaar haalt, de 'knevel' van laatst heeft niets te maken met de situatie die je aanhaalt.

Altijd oordelen zonder bewijs... : Roll:

PS: ik hou niet van idioten, misschien is dat het probleem, in principe ga ik eraan werken : Wink:

Oh maar het is dat het bovendien zou gaan over "tegens"door de band degenen die geduldig met hem zijn de boer ... :onheil:


Nadat honderden beledigende berichten tegen ABC en ABC zijn ontslagen, is Obamot in nood, en daar is hij, hij vindt zichzelf een beledigende nieuwe medewerker, Humus. Met, zoals gewoonlijk, denk ik, de zegen van gematigdheid.

GuyGadeboisLeRetour schreef:
humus schreef:Ik interpreteer stilte niet als geduld maar als vlucht.

Ik interpreteer de verandering van pseudoniem niet als wijsheid maar als vlucht.


Zoals van GuyGadebois naar GuyGadeboisLeRetour gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par GuyGadeboisTheBack » 09/01/22, 14:47

Exnihiloest schreef:Zoals van GuyGadebois naar GuyGadeboisLeRetour gaan.

Wie zou inderdaad kunnen geloven dat het dezelfde persoon is? Wat een dekmantel... Arme idioot, ga je zak leegmaken. :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Obamot » 09/01/22, 15:08

Exnihiloest schreef:[…] Obamot is in nood, en hij vindt zichzelf een nieuwe medewerker om te beledigen [...] Met, zoals gewoonlijk, denk ik, de zegen van gematigdheid.
Dan moet je een bril kopen.

76F0C79D-3E0D-4F75-9394-4C28BB3F91CD.jpeg
76F0C79D-3E0D-4F75-9394-4C28BB3F91CD.jpeg (114.5 Kio) Consulté 973 fois
en hij moet gelijk hebben, want ik ben “Een nadeel” : Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 09 / 01 / 22, 15: 14, 2 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Janic » 09/01/22, 15:13

debilex
Nadat honderden beledigende berichten tegen ABC en ABC zijn ontslagen, is Obamot in nood, en daar is hij, hij vindt zichzelf een beledigende nieuwe medewerker, Humus. Met, zoals gewoonlijk, denk ik, de zegen van gematigdheid.
onze lieve president heeft ons zojuist verteld dat het geen beledigingen waren, maar gewoon populaire taal! dus laten we, naar zijn beeld, populair zijn. Stap uit pov con! Dit is wat we een evolutie van denksystemen noemen, je moet met de tijd mee leven! :D
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Obamot » 09/01/22, 15:16

Janic schreef:debilex

debilex is niet degene die werd ontslagen en amper terug, in een poging mensen tegen elkaar op te zetten door de realiteit te verdraaien?

Christophe schreef:
Exnihiloest schreef:
Christophe schreef:Gezien de bijzonder verfoeilijke houding van ABC2019 dhet "De Mexicaan" [...] bistro / lijst-van-trollen-van-forum-t16381-370.html # p484115

De verfoeilijke houding komt van je handlangers, die hem al maanden onafgebroken lastigvallen.
Wij kennen uw methoden. Intimidatie totdat de verslaafde in opstand komt, [...]
Nep, dat heb ik nooit geschreven...

: Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 09 / 01 / 22, 15: 27, 2 keer bewerkt.
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Janic » 09/01/22, 15:26

obamot
is debilex niet degene die werd ontslagen en amper terug was, in een poging mensen tegen elkaar op te zetten?
Ik weet het niet! ze zien er allemaal hetzelfde uit, ze hebben allemaal dezelfde manier van denken: ja, chef, goede chef, eh, de chef hij heeft altijd gelijk!
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14980
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par GuyGadeboisTheBack » 09/01/22, 17:34

Janic schreef:obamot
is debilex niet degene die werd ontslagen en amper terug was, in een poging mensen tegen elkaar op te zetten?
Ik weet het niet! ze zien er allemaal hetzelfde uit, ze hebben allemaal dezelfde manier van denken: ja, chef, goede chef, eh, de chef hij heeft altijd gelijk!

De meeste ingenieurs hebben gelijk. Ze zijn pissig en verachten ondergeschikten, non-executives praten er niet eens over en ze brengen hun leven door met het afzuigen van degenen die boven in de hiërarchie staan. : Mrgreen:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Obamot » 09/01/22, 17:42

Exnihil stop met het zuigen van Remundo, anders is het ballingschap : Mrgreen:
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par humus » 09/01/22, 19:12

Obamot schreef:
Exnihiloest schreef:[…] Obamot is in nood, en hij vindt zichzelf een nieuwe medewerker om te beledigen [...] Met, zoals gewoonlijk, denk ik, de zegen van gematigdheid.
Dan moet je een bril kopen.

76F0C79D-3E0D-4F75-9394-4C28BB3F91CD.jpeget hij moet gelijk hebben, aangezien ik “Een nadeel” : Mrgreen:

Rohh, soms zoals iedereen.
We zijn allemaal een andere klootzak : Wink:
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Evolutie van gedachtesystemen, mythen en overtuigingen in de geschiedenis.




par Janic » 10/01/22, 17:52

om op het onderwerp terug te komen:
Zoals eerder beloofd, zal ik proberen een vereenvoudigde uitleg te geven van wat de ziel kan zijn, gebaseerd op een huidig ​​model dat iedereen kent.
Volgens het bijbelse model (ik ken de anderen niet) hebben menselijke individuen als dieren drie componenten, namelijk het lichaam, de ziel en de geest die ik hier vergelijk, naar analogie daarom om voertuigen van welke aard dan ook te vervoeren.
Dus aan de ene kant de bewegingsondersteuning (neem bijvoorbeeld de auto) die de ondersteuning is waarmee je je kunt verplaatsen, maar die op zichzelf niet de capaciteit heeft om dat te doen: het is het lichaam!
Wat het mobiel maakt, is de chauffeur die beslist en door zijn keuze de te bereiken plaats bepaalt. Het is de geest!
Hoe zit het dan met de ziel? Deze wordt gekenmerkt door de "persoonlijkheid" van de auto die, van buitenaf gezien, een ander gedrag zal vertonen afhankelijk van de bestuurder, die varieert van een "zachte" rit tot sportief gedrag, en dus zijn karakter. . In wezen is de ziel het resultaat van de eerste twee. Geen lichaam = geen ziel en een geest afwezig in het lichaam (langdurige coma) = ook geen ziel.
Bij de dood verdwijnt het lichaam, keert terug naar het stof waaruit het is getrokken en tegelijkertijd houdt zijn ziel op te bestaan, terwijl het in de geest van het individu in theorie hetzelfde lot volgt.
Het spreekt voor zich dat dit geen doctrine is en nog minder een dogma maar slechts een ondersteuning voor reflectie die iedereen zal gebruiken of niet!
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 177 gasten