Ondersteuning voor Charlie Hebdo en de vrijheid van meningsuiting

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 11/01/15, 12:59

lejustemilieu schreef:Cuicui, je vergeet te snel de vrijheid van meningsuiting! Wil je censureren me? : Cheesy:
Praten over censuur omdat we niet dezelfde mening delen, lijkt mij op zijn zachtst gezegd twijfelachtig. Ik raad je ten zeerste aan om erover te praten! :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28766
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5559




par Obamot » 11/01/15, 13:59

lejustemilieu schreef:Mijn god ...
Wat een ontdekking !!
Aan iedereen die zegt: "Ik ben Charlie ..."

Monsanto gedeponeerd handelsmerk "Ik ben Charlie" - € 100 behulp van nu
http://nordpresse.be/monsanto-depose-marque/

Hallo Le_Juste_Milieu,

Niet mogelijk (ik verzeker u) om een ​​paar redenen:
— gewone namen en/of voornamen kunnen niet worden geregistreerd;
— met één enkele uitzondering: om het te doen op het niveau van een “grafisch charter” met een specifiek lettertype, goed toegewijd en getypeerd en nergens anders bestaand (ik heb een handelsmerk van dit type geregistreerd);
– en in dit geval moeten ze toestemming hebben van “Charlie Hebdo”, aangezien de slogan een deel van de typografie van het logo van het tijdschrift ontleent (dit zou daarom illegaal zijn);
— om een ​​handelsmerk te registreren duurt het maanden... De man die de auteur is, heeft dus voldoende tijd om zijn rechten te doen gelden (wat niet zal werken zonder die van "Charlie Hebdo");

Zoals het er nu uitziet, is het merk NIET geregistreerd (klinkt als een hoax):

Beeld

Christophe schreef:
lejustemilieu schreef:Mijn god ...
Wat een ontdekking !!
Aan iedereen die zegt: "Ik ben Charlie ..."

Monsanto gedeponeerd handelsmerk "Ik ben Charlie" - € 100 behulp van nu
http://nordpresse.be/monsanto-depose-marque/


Het is een grapje?

"Ik ben mest" hebben ze het voor zichzelf gehouden?

Elke rechtbank met een minimum gezond verstand zal Monsanto verslaan ...

QED, correct! Geen rechtbank...
Dernière édition par Obamot de 11 / 01 / 15, 14: 15, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28766
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5559




par Obamot » 11/01/15, 14:12


Uitstekend!

lejustemilieu schreef:Hallo, .. Gelukkig nieuwjaar?
Dit alles draait om massamanipulatie.
Frankrijk verdedigt de vrijheid van meningsuiting? vraag de mening van Dieudonne.
vraag Eric Zemour ... wat hij denkt over vrijheid van meningsuiting
TF1, de toonaangevende Franse krant ... behoort tot de groep Bouygues ...
Brigitte Bardot ... vraag haar wat ze vindt van de vrijheid van meningsuiting ...
Honderdduizenden mensen verzamelen zich in het kader van "je suis charlie"
Het zijn schapen en de herders hebben Holland, Merkel en haar kliek.
Ik stop, ik heb te veel te zeggen

Ja, een heel gelukkig nieuwjaar voor jou!

Ah, eindelijk iemand die reageert...

Ja, het is krankzinnig dat mensen plotseling de straat op gaan in naam van de “Vrijheid van meningsuiting” terwijl ze dat ABSOLUUT NIET doen, allemaal op voorwaarde, gedreven door de “journalistieke ethische regels” (die goed moeten zijn, maar het is ook zo). een keurslijf, dat tot op zekere hoogte deze “vrijheid van meningsuiting” schaadt, daarom beperkt, onder manipulatie, onder controle, onder het scherpe oog op de belastingheffing van storende media, onder een regime van hernieuwbare concessies (radio, tv) enz.. .

En allereerst moeten we, als ‘ethische regel’, weten welke ‘Charlie Hebdo’ heeft.

En dan doet deVrijheid van meningsuiting"is zelfs volkomen wenselijk, en in welke mate, en vooral, hoe ver kan dat gaan...

Eén van de ethische regels die regelmatig worden toegepast is ‘recht op antwoord...!" Daar was hij, na lange tijd op te vallen door zijn afwezigheid, op zijn zachtst gezegd bloederig: de moeite waard om over na te denken!

Christophe schreef:Na degenen die "Charlie zijn" verdedigen, denk ik, veel meer het symbool van vrijheid (van de pers maar niet alleen) dan de ideeën van Charlie Hebdo!

Dat is het...! [Bewerken: vandaar de paradox]
Dernière édition par Obamot de 11 / 01 / 15, 14: 30, 3 keer bewerkt.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 11/01/15, 14:24

Macro schreef:De domme mensen verzamelen zich in groepen met hun borden... We zijn allemaal Charlie (ook al heeft 80% van hen het nooit gelezen)...

+ 1.
Bovendien bedraagt ​​de gebruikelijke oplage 60 exemplaren.

(Trouwens, hier willen ze er 1 verkopen... meestal, als we naar de dader zoeken, kijken we naar voor wie het is winste...)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28766
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5559




par Obamot » 11/01/15, 14:40

Janic schreef:obamot hello
Meer zal ik vandaag niet zeggen, en het mag dan wel op anderen gericht zijn, er zijn er hier meerdere en ze zullen elkaar herkennen! Ik zeg dat, ik zeg niets, ik werd geïnspireerd door een vriend die een boek over dit soort dingen schrijft: waardoor ik mijn denkproces iets beter kan vertalen... T Waar zijn Janic? ^^ ;)

Hier ! Ik denk dat Lucas in zijn Star Wars de nuance goed heeft begrepen door het religieuze aspect van goed of kwaad weg te nemen.
Anakim is in eerste instantie deze toekomstige Lucifer, de uitverkorene die vrede en harmonie moet brengen. Sterker nog, UIT LIEFDE VOOR HET LEVEN wijkt hij af van het pad en wordt hij de brenger van duisternis. Als het ongeluk hem niet had getroffen, zou hij misschien niet zijn afgeweken, ook al was zijn ego al te groot.

uitstekend, uitstekend, werkelijk uitstekend...

Janic schreef:Geweld is niet ‘natuurlijk’, het heeft een voedingsbodem nodig om zich te kunnen ontwikkelen en deze voedingsbodem kan de niet-erkenning zijn van het bestaan ​​in een egoïstische wereld die ook alleen maar aan zichzelf denkt (met bovendien vrijgevigheid, mededogen, liefde voor anderen), dus een complexe wereld die we niet kunnen ‘beoordelen’ omdat we de ins en outs niet kennen.
Het andere aspect is dat van de geestelijke visie op gebeurtenissen (die ons duidelijk shockeren, we zijn maar mensen en toch ongevoelig voor andere, minder nabije sterfgevallen) waar volgens het bijbelse denken " kan goed voortkomen uit kwaad? » zoals deze algemene mobilisatie, deze uitbarsting van geweten tegenover de dagelijkse onverschilligheid? Ook hier zou het ijdelheid zijn om te geloven dat we het waarom (zo niet het hoe) van dit soort gebeurtenissen kennen.
De toekomst zal, zodra de emotie van het moment voorbij is, uitwijzen of er uit dit kwaad iets goeds is voortgekomen, of dat het, net als bij een auto-ongeluk, slechts zo lang duurt als de emotie ervoor duurt om weer te versnellen, alsof er was niets gebeurd.

nakoming
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79462
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11097




par Christophe » 11/01/15, 14:41

bamboe, je overdrijft daar!
Een collectieve zelfmoord om een ​​krant te redden? Je overschrijdt daar de grens!
Wat een onzin !!!

:onheil: :onheil:

Voor de “sucks” is dat precies wat deze tekening zegt:

Christophe schreef:(...)

Beeld

Na degenen die "Charlie zijn" verdedigen, denk ik, veel meer het symbool van vrijheid (van de pers maar niet alleen) dan de ideeën van Charlie Hebdo!


Anders werden alle organisaties die een klacht tegen CH hadden ingediend en die het financieel hadden kunnen vermoorden, uitgenodigd voor de Republikeinse mars... maar niet het FN (nou ja, we begrijpen waarom, maar er is nog steeds een lichte hypocrisie daar... maar het FN ook haatte CH hè! Maar bij mijn weten hebben ze nooit een klacht ingediend...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28766
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5559




par Obamot » 11/01/15, 14:44

In feite is deze tekening dat wel genial, bedankt voor het delen.

Dit is het archetype van de huidige bo-bo-beweging...

(En verdomd wat een finesse van geest, welke pen, welke eigenschappen, wat een vertrouwen in de lijnen, de volgende generatie karikaturisten is verzekerd, je hoeft alleen maar te kiezen voor de "goed"ontwerpers...)

Christophe schreef:bamboe Daar overdrijf je!
Een collectieve zelfmoord om een ​​krant te redden? Je overschrijdt daar de grens!
Wat een onzin !!!

:onheil: :onheil:

Je bedoelt de trol-spammer?pedrodelavega" (met het ene IP-adres op zijn smartphone en het andere op het werk...?) omdat uit alles blijkt dat het nu om dezelfde en unieke persoon gaat en dat het moment goed gekozen is om... piep-piep (minstens één van de twee bijnamen)
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 11/01/15, 14:56

Christophe schreef:bamboe Daar overdrijf je!
Een collectieve zelfmoord om een ​​krant te redden? Je overschrijdt daar de grens!
Wat een onzin !!!

Wie had het over zelfmoord?

Obamot schreef:In feite is deze tekening dat wel genial, bedankt voor het delen.

Dit is het archetype van de huidige bo-bo-beweging...
Ja, de tekening is representatief: 60 lezers, miljoenen demonstranten. Maar vanaf daar beperken we ons tot de zweren: ik denk niet dat het er zoveel zijn...

obamot schreef:Wil je over de trol praten?pedrodelavega"omdat ik geloof dat het dezelfde en unieke persoon is en dat het moment goed gekozen is om... piep-piep (minstens één van de twee bijnamen)

Ah, ik begrijp de boodschap van het andere draadje beter...
Je gelooft wat je wilt. Ik denk dat Christophe de middelen heeft om je uitspraken te verifiëren. Christophe, kun je Obamot informeren over (het verschil in) identiteit?
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28766
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5559




par Obamot » 11/01/15, 15:01

bamboe die probeert te minimaliseren door een gedeeltelijke bewerking uit te voeren, schreef:
Obamot schreef:
Christophe schreef:bamboe Daar overdrijf je!
Een collectieve zelfmoord om een ​​krant te redden? Je overschrijdt daar de grens!
Wat een onzin !!!

:onheil: :onheil:

Je bedoelt de trol-spammer?pedrodelavega" (met het ene IP-adres op zijn smartphone en het andere op het werk...?) omdat uit alles blijkt dat het nu om dezelfde en unieke persoon gaat en dat het moment goed gekozen is om... piep-piep (minstens één van de twee bijnamen)

Ah, ik begrijp de boodschap van het andere draadje beter...
Je gelooft wat je wilt. Ik denk dat Christophe de middelen heeft om je uitspraken te verifiëren. Christophe, kun je Obamot informeren over (het verschil in) identiteit?

Nou, het kan maar beter relevant zijn, want je hebt jezelf al verschillende keren weggespoeld, het is te laat.

En waarom vertel je ons niet eerst zelf wie het is!!!?! : Mrgreen:

Waarom eigenlijk zo'n hardnekkige wrok die al minstens vier jaar aanhoudt? :frons: :onheil:
Dernière édition par Obamot de 11 / 01 / 15, 15: 06, 1 keer bewerkt.
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 11/01/15, 15:06

Obamot schreef:Nou, dat kan maar beter relevant zijn, want je hebt jezelf al weggespoeld, het is te laat.
???
Obamot schreef:En waarom vertel je ons niet eerst zelf wie het is!!!?! : Mrgreen:

Waarom eigenlijk zo'n hardnekkige wrok die al minstens vier jaar aanhoudt? :frons: :onheil:

Het is grappig omdat ik mezelf dezelfde vraag stelde: ik had niet de indruk dat ik tegen je inging!?
Wat heb ik gezegd dat je ontevreden maakte?
Uiteindelijk zeg ik vrijwel dezelfde dingen als jij: Charlie wordt misbruikt door iedereen die de vruchten wil plukken.

Kan ik trouwens de lijst bijwerken van degenen die rechtstreeks profiteren:
er is ook de FN en de kracht op zijn plaats ...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten