Photovoltaic Resistive Cost Effective

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Forhorse » 07/03/18, 23:17

lilian07 schreef:
Bovendien is het het goedkoopste en gemakkelijkste systeem om te installeren en te repareren. Je kunt hem zelfs plat tegen een muur zetten want de inval van de zon heeft weinig invloed op de prestaties, wat aan het einde van de dag erg gunstig is.


Het is zeker dat de incidentie niet veel invloed op de prestaties zou moeten hebben. Aan de andere kant heeft het een ENORME invloed op de bestraling.
U kunt uw zonnecollector in de schaduw zetten, deze heeft altijd een theoretisch rendement van 80%... aan de andere kant is 80% van nul nog steeds nul. Er is meer in het leven dan alleen presteren...

Nu, in dit stadium, is er meer dan één oplossing om de superioriteit van uw systeem te bewijzen: u maakt een prototype, u installeert het en u gebruikt het gedurende 1 jaar.
En over een jaar komt u ons een rapport geven: hoeveel het u heeft gekost, eventuele problemen, de prestaties over de seizoenen heen, de gerealiseerde besparingen en het mogelijke rendement op de investering.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 08/03/18, 13:21

Zonder zo ver te gaan de panelen in de schaduw te zetten, geef ik enkel de meetresultaten.

Daar bespot je mij met je opmerkingen alsof je een jaar lang een test doet met in ruil daarvoor een proefschrift van de resultaten.
Kortom, de discussie wordt nutteloos, maar toch is dit wat ik deed:

Ik heb “in situ” metingen gedaan met fysieke gegevens om de technische kenmerken te verkrijgen van een plaatpaneel met en zonder polycarbonaatbeglazing (4 mm), wat veel krachten geeft met een Dt en wat het mogelijk maakt om een ​​lineaire prestatie te traceren. (Creatie van een model van 1 m2). Vervolgens heb ik een digitale simulatie van het paneel gemaakt.

Welnu, ik zal u ook de resultaten geven van de numerieke simulaties bij mij thuis in Rhône Alpes, met de volgende overwegingen:


-Simulatie van dynamische weer- en zonneschijngegevens per uur/uur (meer dan 10 jaar geschiedenis).
-45° paneel

-Rekening houdend met de watertemperatuur tot maximaal 50° (zomer) en ik was van mening dat ik het water tussen 10° en 50° zou exploiteren bij de terugkeer van de sensoren die ik in zijn geheel verbruik.

-Ik ben van mening dat ik al het aldus teruggewonnen “warme” water gebruik. Perfecte verbinding en opslag.

-8 m2 EPDM plaatpanelen

-4 mm polycarbonaat venster

-Geen isolatie aan de onderkant.


Ik vind een gemiddelde jaarlijkse cumulatief van 5738 kWh vastgelegd door de sensoren voor een gemiddelde voorraadtemperatuur van 30° (712 kWh/m2/jaar). Met 8 m2 zitten we op een systeem dat rond de 400 euro kost, een rendement op de investering van minder dan 4 jaar. Het valt nog te bezien of de problemen van bevriezing of oververhitting in werkelijkheid gemakkelijk kunnen worden overwonnen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par sicetaitsimple » 08/03/18, 14:53

lilian07 schreef:
Ik vind een gemiddelde jaarlijkse cumulatief van 5738 kWh die door de sensoren wordt vastgelegd


5738 kWh per jaar om water te verwarmen van 10° naar 50°? Dat is een flink warmwaterverbruik!Of je hebt een groot gezin.

Naar mijn mening ben je in je berekening vergeten de overmatige inname te beperken ten opzichte van de dagelijkse behoefte in de zomer.
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 08/03/18, 15:30

In feite is het slechts een simulatie. Ik zei dat ik al het water tot 50°C heb geëxploiteerd... wat vooral het exploiteerbare potentieel aantoont. Net als PV is het aan de gebruiker om zijn behoeften af ​​te stemmen op de meest winstgevende... Met zonne-energie kunnen we verspilling in de zomer niet echt vermijden, maar we kunnen meer gebruik maken van warm water met LL of LV (wat niet genoeg zou moeten zijn of...). Een andere mogelijkheid is om het water in de cumulus te verhogen tot 70 graden, wat de prestaties van de sensor zal verslechteren en de verliezen zal vergroten (dit zou ook niet genoeg moeten zijn)
Bovendien is deze waarde een simulatie van de sensoruitvoer...we verliezen veel in de cumulus- en andere leidingen.
0 x
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par PVresistif » 08/03/18, 17:23

Om mijn systeem te verbeteren, wil ik weten of iemand eraan heeft gedacht (of al heeft gedaan) om spiegels of andere reflecterende equivalenten toe te voegen om de kracht van mijn paneel te vergroten?
Ik zie dat in een klein energie-evaluatieprogramma het begrip albedo wordt geïntroduceerd? hoe je het kunt verbeteren
zie onderstaande link voor het jaarlijkse rekenprogramma voor teruggewonnen vermogen (wie gebruikt dit programma?)
Ik bereken 310 kWh op jaarbasis voor 23 kWp
http://ines.solaire.free.fr/pvreseau_1.php
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 08/03/18, 19:52

Uw programma is erg goed, en het is geen goed idee om deflectors te plaatsen om uw prestaties te verbeteren, omdat dit systeem duur, ineffectief en moeilijk te implementeren zal zijn.
Het is beter om uw panelen te vermenigvuldigen of in het slechtste geval een jaarlijks 2-positiesysteem te maken...

Met de prijs van deze panelen is het bijna interessant om warm water te maken....
https://www.leboncoin.fr/bricolage/1367 ...tm?ca=20_s
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 09/03/18, 08:59

Wat PV rechtstreeks op een weerstand betreft, zou het misschien interessant zijn om het herstelde vermogen te kunnen optimaliseren zonder al te veel af te wijken van de eenvoud van het plaatsen van een “end-of-life” batterij tussen het paneel en de MPPT.

Op deze manier zou het mogelijk kunnen zijn om de MPPT te “lokken” terwijl het maximale vermogen van de weerstand wordt hersteld.

Ik zou ook geneigd zijn om meerdere 75W-modules te nemen (die zijn te vinden voor 28 euro).
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par izentrop » 09/03/18, 13:12

Hallo,
lilian07 schreef:Ik heb “in situ” metingen gedaan met fysieke gegevens om de technische kenmerken te verkrijgen van een plaatpaneel met en zonder polycarbonaatbeglazing (4 mm), wat veel krachten geeft met een Dt en wat het mogelijk maakt om een ​​lineaire prestatie te traceren. (Creatie van een model van 1 m2). Vervolgens heb ik een digitale simulatie van het paneel gemaakt.
Doorschijnend, neem ik aan?
Bij honingraatpolycarbonaat, zoals een verandadak, zou dat beter zijn voor de isolatie, maar te ondoorzichtig voor infrarood misschien?

Het feit dat ik hem aan een muur kan bevestigen, interesseert me, omdat mijn gevel pal op het zuiden staat en op het land van de buren. Het zou een niet-storende decoratie kunnen zijn voor mijn buurman die esthetiek belangrijk vindt, en ik zou de ballon op mijn zolder kunnen zetten. Bovendien bevindt de badkamer zich helemaal onderaan het mogelijke paneel. De aftapmagneetklep voor de winter, ik denk dat ik hem wel kan maken met een kogelkraan en een servomotor.
Het is dus mogelijk : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par chatelot16 » 09/03/18, 17:44

een spiegelconcentratiesysteem kan alleen gebruikt worden met een systeem dat de zon volgt... onmogelijk voor een vast paneel

Ik dacht er wel eens over na, lage concentratie: directe verlichting + 1 spiegel aan elke kant voor extra verlichting

het verhoogt de productie als de lucht helder is... het verhoogt helemaal niets als er wolken zijn... dus eigenlijk neemt het toe, vooral als er al te veel zijn en het levert niets op als we de kans hebben. Niet meer nodig
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 09/03/18, 22:08

In jouw geval is Izentrop ja, het is relevant en naar mijn mening is het breed mogelijk om 500 kWh/jaar/m2 te produceren met een onttrekking tot 30° in de winter. De verticale positie helpt ook oververhitting in de zomer te voorkomen door ventilatie in het chassis achter te laten. 4mm polycarbonaat is een dubbele celwand die gebruikt wordt in tuinbouwkassen, heeft een zeer goede transparantie-index en isoleert goed (licht en goedkoop).
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 60-gasten