Photovoltaic Resistive Cost Effective

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 36

Photovoltaic Resistive Cost Effective




par PVresistif » 26/02/18, 13:04

Dag
Ik realiseerde me een PV-installatie op een standaard waterverwarmer, behalve de weerstand die was aangepast om te werken in 30 V.
Dus ik heb een instillatie die heet water produceert zonder elektronica, zonder omvormer, batterijen of andere dure onderdelen met een beperkte levensduur.
Daarnaast is de boiler een opslagsysteem dat energie 's nachts op een natuurlijke manier opslaat.
De kosten zijn belachelijk, de prijs van de sensor plus een scheider en een stroomonderbreker; de winstgevendheid is maximaal, zelfs zonder subsidies, onderhoud nul over een periode van 25 jaar .....
Het werkt perfect sinds 3 maanden (wanneer er natuurlijk zon is)
Als u al eerder hetzelfde type installatie hebt gedacht of gerealiseerd, laat het me weten; als je geïnteresseerd bent, kan ik je helpen voor het verzet, het is het enige wat niet in de handel te vinden is, maar het is vrij eenvoudig (vooral als we de wet van Ohm kennen)
Naar je lezen
Hier is het bedradingsschema
toebehoren
Bijlage 1 Elektrisch schema.pdf
Elektrisch schema
(16.74 KB) Downloaded keer 1859
3 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par sicetaitsimple » 26/02/18, 14:52

Ik hou echt van de eenvoud van uw systeem in vergelijking met een zonnesysteem, dat vanwege de achteruitgang van PV-panelen naar mijn mening vandaag competitiever is.

Zonder een psychose te willen maken, aandacht voor het risico op legionella: het is aan te raden om eenmaal per dag bij 60 ° C in de bal te klimmen, ik weet niet zeker of je er de winterdagen bereikt.
1 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 26/02/18, 14:59

Inderdaad, jouw systeem is interessant, ik had elders in een post hier laten zien dat gezien de afname van PV, de solar ECS niet langer te concurrerend is.
Het eerste probleem is dat ik inderdaad zie dat het de vervanging is van de specifieke weerstand van kracht door een aangepaste weerstand voor de gelegenheid.
Van harte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Forhorse » 27/02/18, 18:37

PVresistif schreef: geen onderhoud meer gedurende een periode van 25 jaar .....
Het werkt perfect sinds 3 maanden


Ik hou van tom-optimisme, maar hoe kun je zeggen dat je geen onderhoud voor 25-jaren zult hebben met een systeem dat al 3-maanden draait ... Je gaat een beetje.

Niets anders dan weerstand, naar mijn mening zal het 25-jaren niet bevatten. En dan de tank van de boiler zelf, veel geluk om er een te vinden die 25 jaren zal boren! En daarvoor zal het op zijn minst de anodes in magnesium vervangen.
We praten er nog een keer over in 10 of 15?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Did67 » 27/02/18, 18:53

sicetaitsimple schreef:Zonder een psychose te willen maken, aandacht voor het risico op legionella: het is aan te raden om eenmaal per dag bij 60 ° C in de bal te klimmen, ik weet niet zeker of je er de winterdagen bereikt.


Op mijn pelletketel (en de meeste van zijn "top tien" concurrenten, Oostenrijks dus niet Chinees), voorziet het programma slechts in een temperatuurstijging tot 65 ° per week.

Aan de andere kant, als het een echt probleem is in de gemeenschap, de laatste keer dat ik ernaar keek (er is bijna 10 jaar), was er geen geval van legionellose op een privéfaciliteit.

Tot slot kom ik helaas tot de ontdekking dat Legionella-infecties zich vaak in de circuits nestelen - fittingen, thermostatische kraanuitlaatboiler (in ieder geval is dit wat ons overkwam in de openbare instelling waarin ik verkeerde) verantwoordelijkheden in het verleden).

Ik veronderstel dat er een 230 V-weerstand overblijft om bij te vullen als er geen zon is? In dit geval is het voldoende om eenmaal per week een "verplichte" stijging tot +65 ° C te programmeren ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par sicetaitsimple » 27/02/18, 19:07

Did67 schreef:
Ik veronderstel dat er een 230 V-weerstand overblijft om bij te vullen als er geen zon is? In dit geval is het voldoende om eenmaal per week een "verplichte" stijging tot +65 ° C te programmeren ...


Zoals beschreven, lijkt het niet voor de hand liggend, maar als dit het geval is, is het voldoende om regelmatig een stijging van de temperatuur te programmeren.
Het beste wezen, maar het is een beetje duurder en neemt meer ruimte in beslag, om twee ballonnen in serie te hebben, de eerste zonne-energie voor voorverwarming of verwarming in de zomer, de tweede elektrisch die alleen de noodzakelijke aanvulling zal brengen als nodig hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Did67 » 27/02/18, 19:32

Ja en nee ... Ik had bijna, in mijn jeugd, dat ik:

a) je tank 2, degene waar de tekening naar de gebruikerscircuits wordt gemaakt, is 's ochtends' koud '(aangezien je hebt genomen en getekend)

b) de zon verwarmt de 1-ballon - maar niet de 2

Je moet dan de 2 zuiveren. Of installeer een "bypass": als het handmatig is, bestaat al snel het risico van volksopstand in huis! Met als resultaat dat we sociale vrede kopen terwijl we in de permanente "dwingende" modus blijven ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par sicetaitsimple » 27/02/18, 20:27

Did67 schreef:Ja en nee ... Ik had bijna, in mijn jeugd, dat ik:

a) je tank 2, degene waar de tekening naar de gebruikerscircuits wordt gemaakt, is 's ochtends' koud '(aangezien je hebt genomen en getekend)

b) de zon verwarmt de 1-ballon - maar niet de 2

Je moet dan de 2 zuiveren. Of installeer een "bypass": als het handmatig is, bestaat al snel het risico van volksopstand in huis! Met als resultaat dat we sociale vrede kopen terwijl we in de permanente "dwingende" modus blijven ...


Niet begrepen ...

De "ballon 2", althans in de zomer, blijft 's nachts heet en vult zich na de ochtend- (of avond) douche met water dat de dag ervoor is opgewarmd in de "ballon 1"?

En in alle gevallen is een systeem als dit, of een thermische zonnetank, sowieso een compromis wat betreft afmetingen (en dus kosten), het zal normaal gesproken 'overschot' zijn in het midden van de zomer en zal een supplement nodig hebben (elektrisch of andere) midden in de winter.

De "permanent forcing" -modus lijkt me niet gek, aangezien deze in de zomer maar heel weinig zal worden gebruikt en in alle gevallen in de winter moet zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par chatelot16 » 27/02/18, 21:24

waarom zou je jezelf beperken tot 30v? zet meerdere panelen in serie om bijna 220v te doen met de maximale zon, en gebruik een standaardweerstand 220v ... maar het blijft een probleem: thermostaat van oorsprong onmogelijk: het heeft niet de kracht om de gelijkstroom af te snijden: elektrische boog Gegarandeerd bij de eerste poging om te breken

groot veiligheidsprobleem met de gelijkstroom ... alles moet op een geheel andere manier worden opgevat
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par sicetaitsimple » 27/02/18, 21:36

chatelot16 schreef:waarom zou je jezelf beperken tot 30v? zet verschillende panelen in serie om bijna 220v te maken met maximale zon, en gebruik een standaard weerstand 220v ...


Omdat het nergens op slaat ... Als u van plan bent om een ​​tiental panelen te monteren, moet u overschakelen naar een alternatief en alle verbruikers, inclusief de boiler, van stroom voorzien.
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 75-gasten