Photovoltaic Resistive Cost Effective

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Dirk Pitt » 27/02/18, 22:22

met een paneel van 250 Wp betwijfel ik ten zeerste of we voor een gezin elke dag warm water zouden kunnen hebben.
Strikt voor een alleenstaande die niet te veel warm water verbruikt.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par sicetaitsimple » 27/02/18, 22:29

Dit moet het geval zijn, volgens het schema is de boiler 50l.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par izentrop » 27/02/18, 22:39

Als de vermogensweerstand is ontworpen voor 30 V, kan af en toe een voeding van 230 V door een dimmercircuit gaan.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par chatelot16 » 27/02/18, 23:19

verbind een constante weerstand met een fotovoltaïsche installatie met een grote fout

het paneel is maximaal 250w in de zon, en als je de juiste weerstand zet, absorbeert het alle stroom

als de zon 2 keer minder krachtig is, deelt hij de stroom door 2, en het paneel zou een vermogen kunnen produceren dat ongeveer gedeeld wordt door 2 bij een spanning die vrij dicht in de buurt ligt van de spanning bij maximaal vermogen... helaas deelt de stroom gedeeld door 2 ook door 2 de spanning in de weerstand, deel daarom het vermogen door 4

de opbrengst is daarom slecht bij minder zonlicht, wat niettemin een veel voorkomend geval is.

een fotovoltaïsche installatie is heel goed geschikt om een ​​constante spanning te leveren om een ​​batterij op te laden, maar helemaal niet om aangesloten te worden op een weerstand
0 x
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
Plaats: Verenigde Staten van Amerika
x 56

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par lilian07 » 28/02/18, 08:21

Je moet dus een omvormer zonder batterij gebruiken, het vereenvoudigt alle problemen met laagspanningsgelijkstroom aanzienlijk en herstel kan een volledige rol spelen. Hij koopt een omvormer van 2000 W en laat zijn cumulus aan, maar we gaan weg van de eenvoud en er is een kleine montage richting zijn elektrisch paneel om EDF te shunten).

Voor een normale temperatuurstijging heb je ongeveer 40W/liter nodig, dus minimaal 6 panelen.
Met 6 panelen en een gemiddelde dagelijkse waarde van 4 kWh aan geleverde energie kan een warmwatertank van 100 liter worden verwarmd, maar niet tot 65°.

Met 6 panelen hoeft u zich niet meer te ‘focussen’ op de boiler.. u maakt een installatie voor uw algemeen verbruik/uw behoeften en daarnaast profiteert u van uw gratis kWh om ook uw water te verwarmen door omleiding naar uw cumulusverwarming systeem zeer eenvoudig en niet zo duur omleiding.
alternatieve energie is nobel, het afbreken ervan heeft alleen zin in het uiterste stroomafwaartse richting als je het niet meer voor iets anders kunt gebruiken en je hebt geen aankoop bij EDF, dan is opslaan in een cumulus een goed idee.
1 x
ENERC
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 725
Inschrijving: 06/02/17, 15:25
x 255

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par ENERC » 28/02/18, 08:32

Chatelot16 heeft gelijk: het aansluiten van een weerstand op een zonnepaneel heeft een laag rendement.
Na het testen had ik gemiddeld een rendement van op zijn best 25%.

Er is de micro-omvormeroplossing, maar deze kost ongeveer € 100.

Een andere oplossing: diodes in serie zetten. Ik heb een oliebadradiator die als volgt werkt: 120 diodes ondergedompeld in olie op 3 ketens van 40. Dit geeft ongeveer 40x0,6 V bij lage stroomsterkte, en 40x0,8 V bij vol zonlicht. Dit is veel beter dan een eenvoudige weerstand, en de kosten van 120 10A-diodes zijn verwaarloosbaar (1N 4007). De reden voor de 3 ketens is om te voorkomen dat de diode te veel opwarmt.

Voor doe-het-zelvers is er een heel eenvoudige oplossing die ik heb getest en die goed werkt:
- plaats een anti-retourdiode aan de paneelzijde,
- dan een goede condensator
- een spanningsdelerbrug
- waarvan het middelpunt ligt op basis van een MOSFET-transistor op een goede radiator
C'est tout.

Wanneer de MOSFET niet-geleidend is, stijgt de spanning over de condensator, waarna de MOSFET geleidend wordt, de stroom door de weerstand gaat, waarna de spanning over de condensator daalt, de MOSFET sluit en de cyclus wordt hervat.
Het werkt goed, behalve een bepaalde waarde van zonne-energie, waardoor de MOSFET geleidend is, maar niet verzadigd. Daar wordt het warm.....
Voor meer doe-het-zelvers verbetert het toevoegen van een monostabiele (< € 1) de prestaties.
0 x
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par thibr » 28/02/18, 09:42

0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Did67 » 28/02/18, 10:27

sicetaitsimple schreef:Niet begrepen ...

De "ballon 2", althans in de zomer, blijft 's nachts heet en vult zich na de ochtend- (of avond) douche met water dat de dag ervoor is opgewarmd in de "ballon 1"?

En in alle gevallen is een systeem als dit, of een thermische zonnetank, sowieso een compromis wat betreft afmetingen (en dus kosten), het zal normaal gesproken 'overschot' zijn in het midden van de zomer en zal een supplement nodig hebben (elektrisch of andere) midden in de winter.

De "permanent forcing" -modus lijkt me niet gek, aangezien deze in de zomer maar heel weinig zal worden gebruikt en in alle gevallen in de winter moet zijn.


Ja. In de "zomer" met bijna altijd voldoende zon, zal het water in de tank behoorlijk heet zijn als het door de 2...

Het is een "intermitterend" regime waarbij je de problemen kunt krijgen die ik noem: tank 2 loopt leeg, maar 1 is niet heet... 2 vult niet met water of stinkt heet, terwijl het 's avonds kan zijn dat de 1 erg heet is ...

Ik denk dat het relevanter is om tanks te gebruiken die zeer goed stratificeren... met een "zonne"-weerstand aan de onderkant en een extra weerstand alleen op de bovenste helft of derde... Heet water (zonne-energie) stijgt... Als er is voldoende, de weerstand van 230 V schakelt niet in... Als er niet genoeg is, doet hij de aanvulling, maar alleen op een deel van de tank... Op de bodem blijft er een reserve koud water achter die "opvangt" de zon de volgende dag, als er zonneschijn is!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par Dirk Pitt » 28/02/18, 10:39

sicetaitsimple schreef:Dit moet het geval zijn, volgens het schema is de boiler 50l.


zelfs een waterverwarmer van 50 liter zal moeilijk correct te verwarmen zijn met een paneel van 250 Wc dat rechtstreeks is aangesloten zonder MPPT.
Er zou minstens 500 W nodig zijn om het water met een acceptabele snelheid te kunnen verwarmen.
wat neerkomt op ongeveer een paneel van 750 tot 1000Wp
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
PVresistif
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 169
Inschrijving: 26/02/18, 12:44
x 40

Re: Photovoltaic Resistive Cost Effective




par PVresistif » 28/02/18, 10:55

Ik betwist dat het aansluiten van een weerstand op een PV een laag rendement zou hebben? op basis waarvan kunnen we dit beweren? Dit is een argument van een omvormerverkoper of een stroomverkoper.
Dat zeg ik niet zonder argument, ik zeg het uit ervaring: een UNIMEM US 250FP paneel gegeven voor 250 W geeft 238 W en dit in de winter (opstart in november). in de zomer zal hij zelfs nog meer doen.De efficiëntie van een sensor hangt af van de oriëntatie, de temperatuur en de leeftijd.....
De wet van Ohm is voldoende om te begrijpen dat er geen elektronica nodig is voor het Joule-effect (niets banalers sinds 1850)
De behoefte aan elektronica is om 230V 50Hz te maken en deze naar het netwerk te kunnen sturen; dan koop je je stroom terug met 70% van de belastingen! we kunnen begrijpen dat het nationale bedrijf - en zelfs zijn concurrenten in mindere mate - willen om te voorkomen dat deze 70% belastingen worden ontdoken, maar dit zijn geen ‘serieuze’ argumenten van a forum , dit zijn financiële argumenten; maar ik ben geïnteresseerd in mijn eigen financiële belangen!
Ik herinner je er ook aan dat 230 W gedurende 6 uur 47.5 liter water verwarmt van 10 naar 35°C (0.23 *3600*6/4.18/25)
Vraag: Als 10 miljoen Fransen een verwarming zouden installeren om warm water te maken, hoeveel omzetverlies voor energieverkopers, hoeveel belastingverlies voor gemeenten, pensioenen uit speciale regimes, hoeveel inkomensverlies, BTW voor de staat? iedereen die kan vermenigvuldigen, kan het antwoord vinden......
0 x

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten