Diagnose zonnepanelen

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Bricolo07
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 44
Inschrijving: 22/07/14, 10:52

Diagnose zonnepanelen




par Bricolo07 » 09/10/21, 09:44

Hallo,
Ik heb zojuist 2 zonnepanelen uit 2010 teruggevonden die de eerste 5 jaar zijn gebruikt en daarna zijn gedemonteerd en opgeslagen in een schuur omdat het huis was verkocht.
Ik heb ze vorige week getest met een sterk bewolkte lucht dus ik heb geen rekening gehouden met de resultaten maar met een heldere lucht krijg ik bijna hetzelfde:
- voltmeter op een open circuit paneel: 34v -> super
- Paneel aangesloten op een regelaar aangesloten op een te laden batterij: 13v en 0.4A, info gecontroleerd op het display van de regelaar en met de multimeter
- Paneel direct aangesloten op een 18v accuboormotor, op de multimeter: 0.6V, 0.5A

Ik vergat te zeggen dat dit 214W-panelen van het goede merk zijn, ik zou een foto van de plaat kunnen bijvoegen. Maar voor wat denk je.
Natuurlijk verwacht ik na 10 jaar niet het volledige vermogen, misschien tussen de 60 of 80%, maar er is een probleem, nietwaar?
Het doel is om een ​​tuintank met water te vullen en automatisch water te geven
Dank u voor uw hulp
0 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 278-gasten