Netwerkingangsomvormer of andere voeding

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par phil59 » 03/02/23, 15:14

Hier denk ik erover om deze te nemen, om op een apart bord te kunnen selecteren, voorrang op verlichting, koelkast, etc.

Om de overstap te maken tussen het "EDF" -netwerk en een omvormer, bedenk ik dit, in 125A, zeg ik tegen mezelf wie meer kan, kan minder doen.

De omvormer is een 2000VA, dus zelfs 63A zit daar ver boven, maar dat is Chinees, dus 63A....

schakelaar.JPG
commutator.JPG (53.31 KiB) 1688 keer bekeken


https://fr.aliexpress.com/item/4000943742083.html.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par Christophe » 03/02/23, 16:35

Precies: vergeet niet de Chinese versterkers door 10 te delen om CE-versterkers te krijgen... : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par phil59 » 03/02/23, 16:56

125A/10= 12.5A

230V*12.5A=2875W

Dus voor een 2000 kVA, minder dan 2000W, zou ik in orde moeten zijn!!!!! : Lol: :pijl:
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par sicetaitsimple » 03/02/23, 17:13

phil59 schreef:Dus voor een 2000 kVA, ...

Laat je niet meeslepen! :D

Dat gezegd hebbende, ik weet niet zeker of ik het begreep, het is alleen voor back-up in geval van verlies van het EDF-netwerk?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par phil59 » 03/02/23, 17:54

Oeps, : Oops: 2000VA natuurlijk minder dan 2 kW of 2000W.

Automatische omvormer als er geen netwerk meer is, en met het tempo abonnement, om op rode dagen in te schakelen, afhankelijk van de laadtoestand van de batterijen, op zonne-energie, en ik vergat te zeggen box, en main tv, gas cv-ketel en ketelkachel circulator.

Je hebt ook ongeveer hetzelfde type nodig, voor DC, om de PV-ingang en batterijlader om te keren, op een micro-omvormer.

Met mijn panelen die ik in "rab" heb gelaten, 6 in totaal, zal ik ze erop zetten

zonne-laadregelaar.JPG
solar charge controller.JPG (57.19 KiB) 1618 keer geraadpleegd


Om de MO's 's nachts van stroom te voorzien, door de productie op ongeveer 150W te blokkeren, om ook het achtergrondgeluid van de nacht te dekken.

Als ik de productie niet blokkeer op 150 W, zien mijn puur Chinese MO's het typen maximaal en grillen ze.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par sicetaitsimple » 03/02/23, 18:17

phil59 schreef:Automatische omvormer als er geen netwerk meer is, en met het tempo-abonnement, om de rode dagen in te schakelen, volgens de laadtoestand van de batterijen, ...

OK, het idee is meer om handmatig over te schakelen op batterijen + omvormer voor essentiële behoeften op rode dagen wanneer "Tempo" -elektriciteit erg duur is, dan om automatische back-up te hebben in geval van verlies van het netwerk. Ik begrijp het beter.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par phil59 » 03/02/23, 19:24

Het lijkt een beetje op het idee, maar met 7 kWh loodaccu, weliswaar gratis, die ik zal kunnen verlengen, door er 2 kWh aan te trekken, zal het niet ver lijken, 1.30 € per rode dag, en zelfs als meerdere dagen achter elkaar rood, tenzij de batterijen 's nachts worden opgeladen, met alle verliezen, over het algemeen meer dan 2-3 dagen achter elkaar, denk ik dat het niet mogelijk zal zijn ...

Het gaat erom dat de initiële investering redelijk is voor gebruik, probleemoplossing, en als het werkt zoals ik hoop, zit ik binnenkort op 20-30 kWh batterij.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par sicetaitsimple » 03/02/23, 19:52

Dat is het hele probleem... "DIY" zoals je doet of wilt doen met gratis ingezamelde loodaccu's, met zeker gemiddelde prestaties, dat is prima, het houdt je bezig en interesseert je, wat altijd goed is en het kan werk "medium" aan de andere kant, wat altijd een voldoening zal zijn..
Maar goed, het is nog steeds erg beperkt in vergelijking met wat er over een paar jaar zeker mogelijk zal zijn met V2H of V2G... Je Kona is met zo'n 50kWh erg reactief vergeleken met je 7kWh loodaccu's zeker al goed uitgeput....
Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de "algemene" elektriciteitsopslag niet zal gaan via end-of-life loodbatterijen, maar dat verandert absoluut niets aan het punt van wat u doet!
Dernière édition par sicetaitsimple de 03 / 02 / 23, 19: 53, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Re: Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par Christophe » 03/02/23, 19:53

sicetaitsimple schreef:
phil59 schreef:Automatische omvormer als er geen netwerk meer is, en met het tempo-abonnement, om de rode dagen in te schakelen, volgens de laadtoestand van de batterijen, ...

OK, het idee is meer om handmatig over te schakelen op batterijen + omvormer voor essentiële behoeften op rode dagen wanneer "Tempo" -elektriciteit erg duur is, dan om automatische back-up te hebben in geval van verlies van het netwerk. Ik begrijp het beter.


Waarom zou u in dit geval geen handmatige omschakelaar van een erkend merk gebruiken? Zoals Legrand of Hager?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Netwerkingangsomvormer of andere voeding




par phil59 » 03/02/23, 21:04

We kennen de toekomst niet, we hebben vandaag geen cut, maar morgen weten we niet hoe dit allemaal zal evolueren, "CALM DOWN". Een automaat hebben is altijd fijn, handig.

De batterijen worden preventief vervangen, dus niet aan het einde van hun levensduur, maar zijn daar ook niet op ontworpen.

Met 20 kWh aan batterij is het ongeveer 6 kWh voor de dag van beschikbaarheid, dus daar dekt het ongeveer de behoeften van een dag.

Kona, ja, maar we weten helaas niet hoe we toegang kunnen krijgen tot deze mogelijkheid.

De volgende modellen waarschijnlijk wel, al was het maar bij 3kW per keer.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 95-gasten