Fotovoltaïsche testbank voor spiegelreflectie of zonneconcentratie om de elektriciteitsproductie te optimaliseren

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Fotovoltaïsche testbank voor spiegelreflectie of zonneconcentratie om elektrische productie te optimaliseren




par Christophe » 24/11/21, 08:54

izentrop schreef:Ik begrijp dat het niet werkte: een reflector groter dan het komvormige paneel... Ik vertel je op dit moment niet de dagelijkse reiniging van de bladeren, de extra grip op de grond.


Izy Ik begrijp niet hoe je zo goed kunt zijn in sommige onderwerpen (zoals het advies dat je me gisteravond gaf voor diodes) en zo slecht in andere... :schok: :schok: :schok:

Natuurlijk JA het werkte! En iedereen zou het kunnen doen met een beetje motivatie en een beperkt budget!

Uiteraard zijn er extra beperkingen... windweerstand lijkt mij ook problematisch, vooral als de reflector licht/flexibel is!

Voor mijn tests ga ik voor een mylar-reflector (synthetische spiegels zoals voor mijn Ulog-oven zijn te duur)...of een overlevingsdeken...moet alleen de vorm vinden! : Mrgreen:

Het is erg licht en vrij kwetsbaar (wind) maar het kost bijna niets per m² om te vervangen...en het is flexibel!

Ik zal in de .pdf graven, bedankt voor het kijken!
Hier opgeslagen:
Fotovoltaïsche_System_Performance_Enhancem.pdf
(5.01 miljoen) Downloaded keer 317
0 x
humus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1951
Inschrijving: 20/12/20, 09:55
x 687

Re: Fotovoltaïsche testbank voor spiegelreflectie of zonneconcentratie om elektrische productie te optimaliseren




par humus » 24/11/21, 09:15

Keuken aluminiumfolie verlijmd op kunststof panelen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Fotovoltaïsche testbank voor spiegelreflectie of zonneconcentratie om elektrische productie te optimaliseren




par Christophe » 24/11/21, 09:34

De aluminiumfolie is veel duurder en ingewikkelder om te implementeren dan de Mylar of de overlevingsdeken...en het spiegeleffect is minder goed (denk ik...sommige aluminiumfolies zijn doffer dan andere. ..)
1 x

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten