Het feed-in-tarief van 2013 voor fotovoltaïsche energie?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
solorea
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 10/01/13, 17:36
Plaats: Lyon

Het feed-in-tarief van 2013 voor fotovoltaïsche energie?




par solorea » 17/01/13, 17:37

Ten slotte zijn inspanningen geleverd voor fotovoltaïsche energie. Onlangs heeft de minister van Ecologie, Duurzame Ontwikkeling en Energie talloze aankondigingen gedaan voor fotovoltaïsche zonne-energie in Frankrijk.
Het is misschien niet perfect, maar het moedigt ons in elk geval aan om onze inspanningen voort te zetten! Wat denk jij
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 17/01/13, 19:26

Wanneer een product niet winstgevend is, moet het grootste deel van de hulp gericht zijn op onderzoek om de prestaties te verbeteren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
moulino51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/02/12, 01:50
Plaats: Op het land in de buurt van Reims
x 3




par moulino51 » 17/01/13, 19:46

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 19/01/13, 16:23

De ademe-link verwijst naar: http://www.developpement-durable.gouv.f ... icle=30553

Maar hij geeft absoluut geen tariefcijfers ... zelfs in de persmap hier: https://www.econologie.info/share/partag ... hxxEP9.pdf er is niets duidelijk behalve verwijzingen naar T1 naar T5 tarieven ...

Socialos zijn sterk, ze verhogen dringend maar geven geen cijfers :)

Kortom om cijfers te hebben, moet hiernaar worden verwezen: https://www.econologie.com/forums/suivi-et-e ... 10997.html

Anders bevat de link gouv.fr een leuke bullshit:

Al deze maatregelen zullen investeringen van meer dan 2 miljard genereren en het mogelijk maken om ongeveer 10 000 banen te creëren of te onderhouden. Hun jaarlijkse kosten voor de gemeenschap worden gecontroleerd en geschat tussen 90 en 170 miljoen euro, of ongeveer 1 € tot 2 € per jaar gemiddeld per huishouden.


:schok:
Ik wist niet dat er tussen 45 en 170 miljoen huishoudens in Frankrijk waren ...
: Cheesy: : Cheesy:

het is ook goed om te onthouden dat fotovoltaïsche energie ongeveer 6 keer minder efficiënt is dan isolatie in termen van energiebesparing per geïnvesteerde euro ...
0 x
solorea
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 10/01/13, 17:36
Plaats: Lyon




par solorea » 11/02/13, 17:06

Beeld

het zijn de nieuwe duidelijke tarieven
0 x
www.solorea.com - Een nieuwe kijk op de zon
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

Welk materiaal komt in aanmerking?




par fabio.gel » 12/02/13, 07:01

Weet u of er een lijst is met panelen die in aanmerking komen voor de bonus van 10%?
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 12/02/13, 07:31

wat een gezond bedrijf gek genoeg zou zijn om een ​​duurder product te kopen dan het verkoopt. Degenen die hebben geïnvesteerd in zonnepanelen die winst verwachten op de rug van degenen die de volledige prijs voor elektriciteit betalen, zullen laat wakker worden en zich realiseren dat ze zijn misleid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262

Re: Welk materiaal komt in aanmerking?




par Remundo » 12/02/13, 10:01

fabio.gel schreef:Weet u of er een lijst is met panelen die in aanmerking komen voor de bonus van 10%?

Het is nog steeds niet erg "helder" ...

Het gerucht gaat dat de Made in Europe op 5% zou liggen en de Made in France op 10%

Niets anders dan "Made in" is scabreus omdat de panelen vaak de assemblage zijn van bijproducten uit internationale bronnen.

Er zijn dus bijna geen 100% Made in France-panelen meer, misschien zelfs geen stricto sensu...

Dus laten we wachten op de Verlichting van de regering over dit onderwerp ... : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 12/02/13, 17:58

Er zijn een paar criteria die naar voren komen:

Het gepubliceerde decreet bepaalt echter dat de T1 (installatie geïntegreerd in het gebouw op een woongebouw), T4 (installatie met inachtneming van de criteria voor vereenvoudigde integratie in het gebouw) en T5 (vloerinstallaties, grote installaties en verschillende installaties op gebouwen) worden verhoogd met 5% zolang aan minstens een van de twee criteria is voldaan.

Eerste mogelijkheid: de verhoging wordt toegekend als "alle stadia van het transformatieproces van de siliciumwafers tot de cellen van de fotovoltaïsche modules van de installatie werden uitgevoerd op een productiesite in de Europese Economische Ruimte ”.

Het wordt ook verleend als "alle cellassen, celassemblage en laminering en elektrische testen van de fotovoltaïsche modules van de installatie werden uitgevoerd op een productiesite in de Europese Economische Ruimte ".

Wat betreft de verhoging van 10% van de T1-, T4- en T5-tarieven, deze wordt toegekend als aan de twee bovenstaande voorwaarden is voldaan. Anders moet een van de twee criteria worden gecontroleerd en dat "Alle fasen van het transformatieproces van siliciumstaven tot siliciumwafers van de fotovoltaïsche modules van de installatie werden uitgevoerd op een productiesite in de Europese Economische Ruimte".


Dat gezegd hebbende, lijkt het juridisch kwetsbaar te blijven. En je moet voorzichtig zijn om te zien of deze aankondiging daadwerkelijk uitkomt!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262




par Remundo » 12/02/13, 21:45

Bedankt, interessant.

heb je een bron van deze prachtige tirade? :P
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten