Terugkoop van zonne-energie

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Aankoop van zonne-energie




par plasmanu » 16/11/23, 13:31

€ 200 per jaar voor 3000W piek, is dat vóór het abonnement van € 100?
Het is zielig voor een investering van €20000.
Het staat vast dat we destijds goede afkoopvoorwaarden hadden en een abonnement van € 50,- moesten aftrekken, maar dat we de installatie duur betaalden met een belastingvoordeel van € 9000,-.
Ik heb vanochtend de factuur aangepast en we hadden dit jaar meer dan goed weer in de Ardèche (ik nam 36° in het zwembad: dat is één chloorkiezeltje om de 2 dagen voor 10m³)
toebehoren
IMG_20231116_132500.jpg
IMG_20231116_132500.jpg (141.15 KB) keer bekeken 1206
1 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9873
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2689

Re: Aankoop van zonne-energie




par sicetaitsimple » 16/11/23, 18:01

Remundo schreef:Een eerlijk voorstel zou een aankoop zijn van de kWh in een netwerkpariteitsprijs <36 kVA,

Waarom zou het eerlijk zijn?
Wilt u de beloning van RTE en Enedis toe-eigenen?
Je produceert energie, de "eerlijke" vergoeding is die van de energie (de geïnjecteerde kWh), niet die van de getransporteerde en gedistribueerde energie.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16228
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5274

Re: Aankoop van zonne-energie




par Remundo » 16/11/23, 19:15

ga de groothandelsmarkt bemannen voor 500 €/MWh (d.w.z. 50 c€/kWh nucleogazokoolstof) voordat je verontwaardigd wordt over een paar cent/kWh van kleine producenten van schone energie.

Een prijs onder de netwerkpariteit is onfatsoenlijk, gemakkelijk te begrijpen, EDF of een andere leverancier neemt uw kWh op 10 en verkoopt deze door op 15 of 20 zonder iets concreets te bieden.

Ook al zijn kleine producenten ook trekkers en dragen zij zowel als producent als trekker bij aan de kosten van het onderhoud en transport van elektriciteit. Je kijkt naar je rekeningen, er staan ​​overal belastingen en ‘bijdragen’.

Bovendien wordt zonne-energie lokaal geproduceerd en zijn er relatief weinig lijnen nodig qua vermogen en lengte. Lijnen die al geïnstalleerd en grotendeels afgeschreven zijn.

Ten slotte, en dit is mijn geval, heb ik op een van mijn installaties persoonlijk een netwerkuitbreiding in het dorp gefinancierd, met verlies omdat het eigendom is van Enedis... maar de dag dat een andere klant om driefasige of meerdere huizen vraagt om verbinding te maken, zullen ze erop komen meeliften (18 kVA-lijn, misschien zelfs meer) zonder zich iets aan te trekken van mijn bijdrage.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 15025
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4391

Re: Aankoop van zonne-energie




par GuyGadeboisTheBack » 16/11/23, 19:34

(We hebben Abbé Pierre gevonden van het elektriciteitsnetwerk!)
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9873
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2689

Re: Aankoop van zonne-energie




par sicetaitsimple » 16/11/23, 20:15

Remundo schreef:ga de groothandelsmarkt bemannen voor 500 €/MWh (d.w.z. 50 c€/kWh nucleogazokoolstof) voordat je verontwaardigd wordt over een paar cent/kWh van kleine producenten van schone energie.

Als je het niet erg vindt, ik heb het over energie die twintig jaar lang voor € 500/600 per MWh aan EDF is verkocht, terwijl EDF het op pijnlijke wijze voor ongeveer vijftig jaar heeft doorverkocht.
Dit is geen kritiek, het was allemaal legaal. Maar wie het verschil betaalde om de wijze lijfrentetrekker Remundo (en vele anderen) vet te mesten, was de Franse consument, inclusief de meest bescheiden, via de CSPE en zijn suite.
Kortom, jij lijkt mij zeer slecht geplaatst om les te komen geven over "de juiste aanschafprijs" na aankoopverplichting
De rest van je post is gewoon onzin.
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16228
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5274

Re: Aankoop van zonne-energie




par Remundo » 16/11/23, 22:14

De verkoopprijs voor particulieren ligt al lange tijd boven de €100/MWh, niet €50!! Fout van factor 2 tot 3, zelfs 4... een rietje.

Beeld

Momenteel verkoop ik schone elektriciteit met contracten van €300/MWh, terwijl de groothandelsmarkt voor vervuilende elektriciteit 2 tot 3 keer duurder is.

Bijvoorbeeld ...

Beeld


De CSPE die u voortdurend belachelijk maakt, vertegenwoordigt ongeveer 16% van de elektriciteitsbelastingen

Beeld

En Solar OA binnen de CSPE vertegenwoordigt slechts ongeveer 1/3

Beeld

Je bent gewoon geobsedeerd door de verplichting om de allereerste contracten af ​​te nemen, maar deze eerste contracten zorgden ervoor dat er een PV-markt ontstond en dat je tegenwoordig panelen hebt voor minder dan 0,5 €/Wp, terwijl ze destijds € 6/Wc kostten. Deze zeer interessante contracten, bedoeld om kleine particuliere producenten, maar ook kleine en middelgrote bedrijven van Europese PV-panelen en omvormers naar de markt te brengen, waren uiteindelijk voor een groot deel opgeslokt door EdF Energies Nouvelles onder leiding van Paris Mouratouglou, die er snel bij was om Chinese panelen te kopen. tegen een lage prijs met Franse subsidies erachter...

Het is vandaag de dag nog rendabeler om in PV te investeren dan in de jaren 2000-2010, omdat de verhouding kWh Prijs/Wc Prijs nu beter is. In 2009, mijn eerste installatie, hadden we 0.60 €/kWh / 6€/Wp = 0.1

Tegenwoordig hebben we 0.2 €/kWh / 0.5 €/Wp = 0,25

Tegenwoordig recupereren we per € geïnvesteerd in zonnepanelen 2,5 keer meer geld dan in 2010. De prijs van netwerkpariteit is op zichzelf, zonder subsidies, voldoende geworden om zonne-energie rendabel te maken. Daarom omschrijf ik deze prijs ook als eerlijk.

Zoals gewoonlijk schitter je met je zure, jaloerse en ongegronde verwijten en je arrogantie bij het beoordelen van wie goed of slecht geplaatst is op basis van je kleine grillen. En de mensen die u komen steunen worden vooral gemotiveerd door het gevoel mij in het nauw te drijven ten behoeve van de cijfers, terwijl zij, net als u, absoluut niets bekwaams of gekwantificeerds inbrengen in het debat.
0 x
Beeld
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9873
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2689

Re: Aankoop van zonne-energie




par sicetaitsimple » 17/11/23, 12:22

Remundo schreef:De verkoopprijs voor particulieren ligt al lange tijd boven de €100/MWh, niet €50!! Fout van factor 2 tot 3, zelfs 4... een rietje.

Beeld


Zolang je de prijs van energie (de geïnjecteerde kWh) bewust blijft verwarren met de prijs van de getransporteerde en gedistribueerde kWh, is er eigenlijk geen risico op convergentie.
Wat het “zonne-energie”-gedeelte van de CSPE betreft, met €2544 miljoen in 2019, is dit geen druppel. Iets meer dan € 40 per Fransman.
Daarmee stop ik.
2 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16228
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5274

Re: Aankoop van zonne-energie




par Remundo » 17/11/23, 12:32

Goed idee, stop,

en als je even de tijd hebt, tel je eens op wat de 20 miljard euro aan EPR + 5 miljard euro aan totaal verloren Uramin per Fransman heeft gekost. Ik geloof dat er geen kWh uit is gekomen, wat het voordeel heeft dat de financiering van het elektriciteitstransport wordt vermeden.
0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2231
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 514

Re: Aankoop van zonne-energie




par phil59 » 17/11/23, 22:04

izentrop schreef:
phil59 schreef:Als iemand mij 208 € netto, mijn productie, koopt, verkoop ik liever niets en gebruik ik alles (een groot deel met een "router", die het water van een cumulus gratis verwarmt, meer dan 200 € per jaar, zelfs als 2 personen)
boven de 1000 kWh isoleert u deze beter.


Pourquoi?

1000 kWh is een “hoeveelheid” van de jaarlijkse productie, en niet 1000 kW onmiddellijk.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Martine 24
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 20/11/23, 16:30

Re: Aankoop van zonne-energie




par Martine 24 » 28/11/23, 21:56

Voor zover ik over dit onderwerp weet, kunnen we alle elektriciteit doorverkopen aan een energieleverancier zoals EDF Obligation d'Achat, met contracten van twintig jaar. Deze mogelijkheid vereist echter dat de installatie van zonnepanelen door een gekwalificeerde RGE-professional mogelijk is. Ik hoop dat dit nuttig voor je zal zijn.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 126-gasten