Fotovoltaïsche zonne-energie: terugbetaling na het contract?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
krisoff
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 12/09/08, 00:52

Fotovoltaïsche zonne-energie: terugbetaling na het contract?




par krisoff » 09/08/11, 16:03

Hallo,

Want een zonnepaneel heeft een levensduur van meer dan 20 jaar.
Wat gebeurt er na het overnamecontract met EDF?
Kunnen we een ander contract tekenen en onder welke voorwaarden?

merci
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072




par Christophe » 09/08/11, 16:06

Zoals het nu is, zal het dat natuurlijk niet zijn! : Cheesy: :|

Momenteel is er in Frankrijk zicht op 3 maanden zicht https://www.econologie.com/forums/suivi-et-e ... 10997.html ... zo onmogelijk te voorspellen op 20 jaar! Voorspellen op 20 jaar in de politiek is gewoon de 4e dimensie... : Mrgreen:

Maar aangezien uw panelen zullen blijven produceren en a priori zullen blijven injecteren, zal het altijd elektriciteit zijn die wordt gewonnen op toekomstige rekeningen...

Tenzij het einde van het koopcontract het einde betekent van de gedwongen aansluiting? : Idee: :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/08/11, 21:25

Naar mijn mening is dit de gebruikelijke situatie voor niet-gesubsidieerde productie: micro-energiecentrales [er zijn individuen die molens hebben omgevormd tot "mini-energiecentrales" en al heel lang injecteren], enz... -zeg de marktprijs onderhandeld met een distributeur: EdF, Poweo, etc...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/08/11, 20:25

Ik denk dat de kwestie van gesubsidieerde tarieven binnen 20 jaar zal zijn verdwenen

vandaag ondersteunen (of verstoren) we de fotovoltaïsche markt met een bevoorrecht energietarief... aangezien de energieprijs zal blijven stijgen, zal de fotovoltaïsche over een paar jaar winstgevend zijn tegen de normale prijs van elektriciteit, zal er geen behoefte meer zijn voor speciale meters zal edf blij zijn dat iemand een beetje produceert

de normale situatie zal zijn dat edf elektriciteit goedkoper koopt dan het verkoopt, is het noodzakelijk om de distributie te financieren
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/08/11, 01:59

chatelot16 schreef:... comme le prix de l'energie continuera a monter , dans quelque année les photovoltaique seront rentable au prix normal de l'electricité , il n'y aura plus besoin de compteur speciaux , edf sera content que n'importe qui produise un beetje.
de normale situatie zal zijn dat edf elektriciteit goedkoper koopt dan het verkoopt, is het noodzakelijk om de distributie te financieren
EDF geeft er niet om dat onafhankelijke producenten produceren, het gaat alleen om het voordeel van zijn aandeelhouders en maakt dus alleen winst tussen zijn kostprijs of aankoopprijs en zijn verkoopprijs.

Ik ben het met u eens over het concurrentievermogen van zelfproductie op de lange termijn, en wel om twee redenen:
1/ Het elektriciteitstarief zal de komende 35 jaar met 5% stijgen (het is gepland)
2/ Belastingen exploderen ook aan hun kant.

Wat mij betreft overweeg ik serieus om een ​​fotovoltaïsch apparaat voor persoonlijk gebruik te installeren.
Ik stuit nog steeds op enkele technische problemen omdat ik bepaalde normen moet respecteren om mijn elektriciteit niet in het netwerk te injecteren, maar beschikbaar te hebben in geval van een storing in mijn productie, met name voor het nachtladen van mijn elektrische voertuigen die continu meer dan 7kW verbruikt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/08/11, 09:24

het maken van omvormers voor tweeërlei gebruik maakt deel uit van mijn project!

meerdere functies:
1) stuur stroom naar het netwerk in fase met de spanning wanneer het netwerk aanwezig is, en beperk mogelijk het geproduceerde vermogen om niet hoger te zijn dan wat lokaal wordt verbruikt
2) maak onafhankelijk een sunusoidale spanning in geval van afwezigheid van de edf
3) beheer de beveiliging: ontkoppel de edf in het geval van autonome werking
4) beheer een batterij om een ​​beetje energie op te slaan als er te veel is en een beetje reserve te hebben voor het geval de stroom uitvalt

het elektronische vermogensgedeelte zou bijna hetzelfde zijn als de huidige fotovoltaïsche goedgekeurde omvormer: deze extra functies zouden niet veel meer kosten
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 11/08/11, 10:35

chatelot16 schreef:
de normale situatie zal zijn dat edf elektriciteit goedkoper koopt dan het verkoopt, is het noodzakelijk om de distributie te financieren


In principe ben ik het ermee eens. Men zou zelfs kunnen denken dat door elk kwartaal te verlagen, de gesubsidieerde prijs de marktprijs zal hebben bereikt en dus is verdwenen. Het is mogelijk.

Het valt nog te bezien of de kostprijs voldoende zal zijn "gesmolten" (dus de prijs van de panelen en apparatuur + arbeid; en de verhoogde opbrengst) om "rendabel" te zijn...

Convergentie richting 25 cent per kWh (verkoopprijs) lijkt mogelijk.


maar:

- EdF zal dan (dit is al het geval, maar het zal zich ontwikkelen) zijn monopolie kwijt zijn: elke leverancier zal kunnen kopen en doorverkopen... Tegen die tijd is het te hopen dat de markt meer "open" zal zijn en concurrentie wat levendiger...

- ze kopen tegen de laagst mogelijke prijs en verkopen tegen de hoogst mogelijke prijs; het is het principe van elke wederverkoper... We moeten dus hopen dat de concurrentie levendig is, de hulpbron voldoende zeldzaam... (het zal afhangen van onze vloot van kerncentrales, hun toestand, enz...).

- op dit moment, als ik me niet vergis, ligt de niet-gesubsidieerde groothandelsinkoopprijs rond de 4 cent per kWh; de rest zijn de kosten van distributie, netwerk, belastingen en winst...

Op basis hiervan kunnen we ons ruwweg over 20 jaar voorstellen:

a) een verkoopprijs van 25 cent per kWh (constante euro basis vandaag)

b) een ongesubsidieerde aankoopprijs van rond de 10/12 euro (prijs van vandaag)... Voor afgeschreven installaties gezien de huidige gesubsidieerde prijs, dat is het nog steeds...

c) in deze hypothese is het duidelijk dat het dan interessanter zal zijn om zelfproducent te zijn dan om te verkopen en terug te kopen (wat momenteel voor een individu een interessantere oplossing is vanuit strikt economisch oogpunt van bekijken).
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 12/08/11, 02:22

chatelot16 schreef:het maken van omvormers voor tweeërlei gebruik maakt deel uit van mijn project!

meerdere functies:
1) stuur stroom naar het netwerk in fase met de spanning wanneer het netwerk aanwezig is, en beperk mogelijk het geproduceerde vermogen om niet hoger te zijn dan wat lokaal wordt verbruikt
2) maak onafhankelijk een sunusoidale spanning in geval van afwezigheid van de edf
3) beheer de beveiliging: ontkoppel de edf in het geval van autonome werking
4) beheer een batterij om een ​​beetje energie op te slaan als er te veel is en een beetje reserve te hebben voor het geval de stroom uitvalt

het elektronische vermogensgedeelte zou bijna hetzelfde zijn als de huidige fotovoltaïsche goedgekeurde omvormer: deze extra functies zouden niet veel meer kosten
Dat is wat mij interesseert, je kunt een onderwerp maken als je project vorm krijgt.
Wat mij betreft ben ik niet van plan om in het netwerk te injecteren, dat wil zeggen om gratis elektriciteit te leveren aan EDF, aangezien mijn elektronische meter niet op zijn kop staat... (ik heb ze al mijn hele fotovoltaïsche productie).
Alle andere punten zijn prima voor mij.
Voor punt 4 ben ik van plan een van mijn elektrische auto's te gebruiken. : Idee:

Momenteel leveren de 20 m² panelen die ik heb 3000 kWh/jaar, of de helft van de jaarlijkse elektrische kilometers van ons huishouden (15.000 km van de 30.000 km die we zullen afleggen).
Ik droom ervan om mijn "voertuig" en huishoudelijk elektriciteitsverbruik volledig te compenseren, met name om in de "daluren" geen of zeer weinig kWh te verbruiken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/08/11, 14:01

dit project is serieus, maar ik ben bang dat de huidige mode voor gesubsidieerde en gereguleerde installaties alle goede klanten zal trekken, en dat degenen die iets origineels willen doen, niets zullen verkopen

dat bedoel ik als ik zeg dat deze slechte subsidies alleen maar verstoren

Ik wacht tot de prijzen normaal worden, zodat de goede oplossingen rendabel worden

heeft hij al een markt met overtuigde econolo die klaar is om de prijs te betalen voordat het winstgevend wordt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16184
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 12/08/11, 16:47

Ik denk dat mensen die in staat zijn om elektriciteit op te wekken, zich er over 20 jaar niet voor zullen schamen, noch voor injectie in het netwerk, noch voor eigen verbruik. Nu kunnen we niet de exacte voorwaarden kennen die het ding zullen reguleren.

Vergeleken met het ontwerp Châtelot, Ik wijs erop dat er al een geïndustrialiseerde module die kan worden toegevoegd aan "standaard" injectie-omvormers, de SMA Sunny Backup. Het zou inspirerend zijn om de elektronische plannen te hebben. : Idee:

Ik vind het jammer dat de omschakeling op het thuisnetwerk bij fase-uitval is ErDF niet op alle omvormers voorzien.

Zonder een expert te zijn, denk ik dat de meerprijs bescheiden zou zijn en de service erg interessant.
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten