Lucht-lucht warmtewisselaar

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: lucht-lucht warmtewisselaar




par PITMIX » 11/01/14, 18:35

welkom
Sorry dat ik de bandwagon neem, dus hier heb ik eindelijk de uitleg van het systeem gevonden

ecnaroui schreef:

Hoe het werkt


Tijdens de beweging van lucht - alleen op het niveau van de spoelen - treden op:


1) geforceerde convectie in het gladde kanaal


2) gemengde convectie rond en onder het gegolfde buitenkanaal maar helemaal niet erboven.


3) geleiding aan de wand van de leiding (gladde binnenkant en geribbelde buitenkant).



De uitwisseling van de verschillende convectieve verschijnselen is altijd "op zijn maximum" en volledig omkeerbaar.


Veel andere fenomenen doen zich zelfs voor als de drie bovenstaande punten van fundamenteel belang zijn. Alleen deze zijn niet voldoende om de hoge prestaties van deze lucht-luchtwisselaar te bereiken. De wisselaar werkt inderdaad als een geheel door alle wetten van de thermodynamica op te nemen in nauwe associatie met de best mogelijke architectuur van de habitat. Isolatie, zonneschijn, traagheid en zwaartekracht spelen bijvoorbeeld allemaal een zeer grote rol, maar ook de directe omgeving van de habitat.



Om te begrijpen "hoe het werkt" is er praktisch maar één alternatief: het bouwen van dit kleine knooppunt. Inderdaad, velen van jullie willen VIRTUEEL mijn systeem controleren en het belangrijkste feit dat we ons herinneren is dat de winsten die worden behaald in warmte altijd groter zijn dan het evenwicht dat heerst bij elke uitwisseling. Qua uiterlijk, maar alleen qua uiterlijk, is het in strijd met de wetten van de thermodynamica, dus sommige mensen hebben (een) twijfel (en).



Om dit mogelijke misverstand op te lossen, laten we samen nadenken als u dat wilt.



1) De spoelen zijn elk 28 meter lang en hebben een totale oppervlakte van ongeveer 13 m² aan de binnenwand van de leiding voor 16 m² buitenoppervlak van dezelfde wand maar buiten de leiding waaraan het raadzaam is om toe te voegen de golf van dit kanaal waardoor dit externe uitwisselingsoppervlak aanzienlijk wordt vergroot met ongeveer 4 m² om een ​​totaal van 20 m² uitwisselingsniveau te verkrijgen.

Binnenwandoppervlak van het kanaal = 13 m²

Oppervlakte van de buitenmuur van hetzelfde kanaal = 20 m²



2) In dit kanaal "neemt de geforceerde convectie-uitwisseling toe in vermogen" bij elke lusuitlaat en elke "lengte" wordt en gedraagt ​​zich als een wisselaar in de wisselaar.



3) De GEVANGENLIJKE luchtlaag rond en onder de spoelen is PRIMORDIAAL (ik noem het vaak "matras"). Deze matras mag in geen geval de mogelijkheid hebben om te communiceren (of uit te wisselen) met de lucht die zich onder de BA13-plaat bevindt, noch met de lucht die zich boven de bovenste isolatie bevindt. De lucht van deze matras zal dus in wezen altijd hetzelfde zijn van 1 januari tot 31 december, maar zal te allen tijde uiterst efficiënt blijken te zijn.



4) We weten allemaal dat "hete" warmte ogenblikkelijk verschuift naar "koude" warmte (en niet andersom) en dat warmte in de lucht aanwezig is, ongeacht de "temperatuur" van die lucht. Het is dus de warmte die in de lucht buiten het huis zit en die ik verplaats in mijn wisselaar die op het spel staat, maar niet alleen. Even belangrijk is de warmte die zich in de OMGESLOTEN luchtlaag (matras) bevindt.

Waar komt de warmte in deze lucht "matras" vandaan?

WOONKAMERS, WARMTE GESTOPT EN HERSTELD DOOR MIJN SYSTEEM

De omkeerbaarheid van mijn systeem krijgt nu zijn volledige betekenis.

Wanneer de buitenlucht kouder is dan de lucht in de "matras", zal de warmere warmte van de "matras" van lucht door de wand van het kanaal gaan (door geleiding) en zal de lucht in het kanaal worden verwarmd. Aan het einde van de reis komt de nieuwe lucht de woonkamers binnen, verwarmd tot 85% -90% -95% en vaak ruim boven 100%.

Wanneer de buitenlucht warmer is dan de lucht in de "matras" zal de warmere warmte van de buitenlucht door de wand van het kanaal gaan (nog steeds door geleiding) en zal de lucht in het matras verwarmen maar binnen het kanaal blijven. matras omdat de hete lucht grote moeite heeft om naar beneden te gaan en tegelijkertijd zal de nieuwe lucht worden "ontlast" van zijn warmte en "gekoeld" de woonkamers binnenkomen, altijd met een temperatuur heel dicht bij het huis


(zie de delta-tabel over dit onderwerp)

HERVATTEN
In het kanaal is geforceerde convectie altijd actief, zowel bij "stijgende" als "dalende" binnen- (huislucht) of buitentemperaturen (weer).

In de "matras" zijn alle mogelijke thermische verschijnselen verzameld (behalve straling).

GEMENGDE convectie met significante natuurlijke convectie en geforceerde convectie (de laatste direct en alleen rond het kanaal). Geleiding in materialen en voornamelijk de wand van de leiding.

Voila, je weet bijna net zoveel als ik, dus bouw je wisselaar voor je comfort.


:schok: Ach ja, mijn hoofd doet pijn !!
Het leert me niets meer.
Als u het volume van de dagelijks vernieuwde lucht geeft en de verschillende luchtsnelheden die de ventilatieopeningen in uw huis verlaten, zal dit anders zijn.
De vermogensberekening van een thermodynamisch systeem is "P = QmxcpxDT", ​​maar dat weet je, nietwaar?
Qm = het debiet in kg / seconde lucht
Lucht Cp = 1000 J / kg. ° C
DT = luchtinlaat / uitlaatverschil

Zonder dit is het onmogelijk om te zeggen of uw systeem efficiënt is of niet, omdat de DT er niet toe doet als er geen stroom is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: lucht-lucht warmtewisselaar




par PITMIX » 12/01/14, 10:34

ecnaroui schreef:
Dus geef me een tweede totaal ongeïnteresseerd advies ... verwijder al je vlekken en vervang ze door mini-fans, dus je gaat misschien haal veel calorieën zonder waarschuwing uit je hoofd.

Ga naar je goede dag.


Waarom wil je dat ik de hete lucht achter mijn kast kwijtraak?
Is dat niet wat je de matras noemt?
Je ziet tussen bouricos elkaar gaan begrijpen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 12/01/14, 11:35

Ik zou zelfs willen toevoegen dat deze inkomende lucht die over de BA 13 passeert uiteindelijk weer naar beneden zal komen, omdat het hete altijd naar de kou gaat (dat herinner je je goed).
Het dient als een thermische buffer en stelt me ​​in staat de traagheid van het huis te vergroten "zonder het zelf te weten" : Cheesy:
Hij bekommert zich niet om de kleine vogels, omdat ik heb aangetoond dat er geen luchtbeweging was, meer 10 cm boven BA 13 is er gips, bacula's, 15 cm glaswol , een spaanplaatvloer, een parketvloer van 1,6 cm en ten slotte de kamers op het eerste niveau, met BA13 en 20 cm glaswol + 2 rijen betonblok met 5 cm luchtruimte tussen de 2.
BA13 heeft een thermische geleidbaarheid van 0,33 W / mk en heeft een thermische inertie van 32 minuten.
De vloer boven wanneer 8 uur traagheid en de muren 15 uur.
We kunnen het altijd beter doen ...
Berekeningen gemaakt met de simulator geplaatst op de forum.
0 x
ecnaroui
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 75
Inschrijving: 28/07/09, 11:58
Plaats: Vercors

Lucht-lucht warmtewisselaar




par ecnaroui » 12/01/14, 12:37

PITMIX schreef:Ik zou zelfs toevoegen dat deze lucht die via BA 13 binnenkomt uiteindelijk weer naar beneden zal komen, omdat de hete altijd naar de koude gaat (dat herinnerde je je goed). [/ I]


In mijn plaats zou Audiard hebben gezegd: "Hoe herken je een ezel? Dat hij iets durft te schrijven"

Het beleid van vermenigvuldigen zonder enige limiet berichten op een thread forum draagt ​​duidelijk de ondemocratische afdruk van de onruststoker van dienstbaarheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Re: lucht-lucht warmtewisselaar




par PITMIX » 12/01/14, 13:25

ecnaroui schreef:In mijn plaats zou Audiard hebben gezegd: "Hoe herken je een ezel? Dat hij iets durft te schrijven"


BeeldBeeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/01/14, 12:42

Hallo ecnaroui
Ik begrijp niet wat er met je gebeurt. Ik probeer je geen kwaad te doen, maar gewoon je logica te begrijpen die anders onlogisch is voor iedereen.
Als ik de berichten vermenigvuldig, komt dat omdat je het niet beantwoordt, dus ik denk alleen zonder dat je je mening geeft, behalve over mijn vermeende persoonlijkheid.

Dus laten we teruggaan naar onze schapen.

http://ecnaroui.fr/post/45/ECNAROUI-Le-RADIATEUR

Op de video hierboven trekt uw ventilator lucht van onderen en wijst deze van boven af ​​(kleine rode ventilator). Bijna niets mag in je PE komen.
Om dit te ontkennen heb je de condoomvideo gemaakt.
Op uw video laat u zien dat uw PE lucht blaast met 100 ml / 4 sec.
Dit geeft een stroomsnelheid van 0,025 l / sec, d.w.z. een testament van 0,09 m3 / uur.
U zegt dat uw GE-systeem de lucht in uw huis binnen 3 uur vernieuwt.
Dat betekent een volume van 270 liter lucht dat door uw PE in 3 uur kan worden vernieuwd.
Als ik lees dat uw huis 117m² is, is uw luchtvolume ongeveer 292m3 als u een plafondhoogte van 2,5m overweegt. Uw GE is daarom in staat 97m3 / h lucht te transporteren om de lucht in uw huis in 3 uur te vernieuwen.
Uw PE is daarom 1077 keer kleiner dan uw GE in termen van luchtverversing.
Dit wetende, zou het goed zijn om te weten wat het volume van de kamer is of je meet de temperatuur stroomafwaarts op de 4 video's van je site.

http://ecnaroui.fr/post/43/Vid%C3%A9o-04-SUP-GV-CH
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 14/01/14, 15:28

antoinet111 schreef:Ik zou graag foto's van je montage willen zien.


Ik vond dit om de PE te bouwen:
http://www.hommedutempslibre.fr/pages/E ... 65389.html
0 x
ecnaroui
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 75
Inschrijving: 28/07/09, 11:58
Plaats: Vercors

Lucht-lucht warmtewisselaar




par ecnaroui » 14/01/14, 19:48

Michel Audiard is nog steeds relevant en ik raak verdwaald in het vermoeden gezien je verwarring met ECNAROUI.

Laten we vergelijkbare dingen vergelijken als u het niet erg vindt.

Willen bewijzen dat het onmogelijke gebeurt, overkomt u een totaal verlies van de algehele visie van ECNAROUI-object dat u altijd lijkt te interesseren.
Daarom beantwoord ik je 3 eerdere berichten waarin je verschillende links naar mijn blog hebt geplaatst, waarvan ik hoop dat het je kennis en een prettig leesplezier oplevert.

Ik ga met je praten over baksteen. (niet het geld dat het vertegenwoordigt).

EE (ECNAROUI EXPERIMENTAL) met CCI (Interior Kitchen Room) heeft een volume van 24 dm3 om te vernieuwen.
24 dm3 staat voor 1 grote steen van 24 cm x 25 cm x 40 cm of 1 klein betonpuin.
De kleine machine met zijn kleine ventilator vernieuwt het luchtvolume volledig in 16 minuten.

Stel je nu voor ': huilen:' dezelfde en identieke baksteen in mijn huis met Grand Ecnaroui.
Hoe lang duurt het om te vernieuwen? Kom op, ik geef je nog een laatste (?) Kans door zelf het antwoord te brengen.

Om je te helpen kun je kijken ICI hoe goed gevulde hoofden dezelfde vergelijking maken als jij en een auto de oceaan laten oversteken door het verbruik te vergelijken met het verbruik van de A380.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 16/01/14, 17:33

Hallo ecnaroui
Vergeet het maar met "Audiard" dat je niet op het onderwerp bent, en merk dan op dat ik de enige hier ben die geïnteresseerd is in je systeem, dus ...
Heb je trouwens een microfoon bij je camera of ben je je taal kwijt? : Lol:
Nou ik stop :D
Ik doe nog steeds een paar kleine berekeningen en het vertoont een groot probleem in vergelijking met wat je in je video's wilde laten zien.
Dat wil zeggen dat de lucht wordt vernieuwd en de warmte aan de inlaat van de wisselaar wordt afgevoerd zonder dat dit de temperatuur van de ruimte verhoogt.
Er zijn inconsistenties die u misschien kunt beantwoorden, ik heb mijn uitleg.
De energiebalans, die een van je video's laat zien, in relatie tot de temperaturen, de hoeveelheid vernieuwde lucht en de isolatie van je model geeft een positieve balans.
Kortom, het kost 3w om uw 24dm3-volume van 1 ° c te verwarmen en uw warmtewisselaar dissipeert 1,3w warmte zonder de temperatuur te verhogen terwijl de lucht wordt vernieuwd. In zekere zin een Canadese put in je plafond MAAR:

Waarom op video

http://www.youtube.com/watch?v=qRMNPgKHAP0

de temperatuur van de sonde A geeft 6 ° C aan terwijl het 19 ° C is in uw garage?
Mijn antwoord:
Om deze sonde 6 ° C te geven, moet deze nat zijn of in een met vocht verzadigde atmosfeer en moet de bij 19 ° C geblazen lucht een luchtvochtigheid van 40% aan de basis hebben.
Waarom tegelijkertijd de sonde I die zich in de ruimte in het model bevindt, 16 ° C aangeeft
Hiervoor zou het nodig zijn dat de lucht die aan de basis wordt geblazen bij een luchtvochtigheid van 40% en 19 ° C vanuit uw garage in het model een luchtvochtigheid van 50% heeft. Dus verhoogde luchtvochtigheid.
je had het zeker al geprobeerd voordat je ging filmen.
In de rest van je video zien we je je emmer vullen met heet water.
Het ding is dat vocht de wand van uw plastic buis kruist en het condenseert tot de dood op sonde A een beetje minder op B enzovoort, tot de laatste sonde.
Op deze video die na 13min40s stopt, zien we dat de inlaattemperatuur 41 ° C is, maar met welk percentage van de luchtvochtigheid?
Neem aan dat lucht bij 41 ° C een luchtvochtigheid van 22% heeft en ongeveer 11 gram water / kg droge lucht bevat. En als deze lucht warmte verliest in de wisselaar maar zijn watergehalte behoudt, zal het condenseren. Je plaatst de glaswol dampscherm over de warmtewisselaar.
De temperatuur van 16 ° C komt exact overeen met het punt van rosé bij 41 ° C voor een vochtigheidsgraad van 22%.
0 x
ecnaroui
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 75
Inschrijving: 28/07/09, 11:58
Plaats: Vercors

Lucht-lucht warmtewisselaar




par ecnaroui » 17/01/14, 00:08

U ziet altijd een probleem, zelfs wanneer een oplossing duidelijk aan u wordt aangegeven.
In een van je vorige berichten schrijf je
PITMIX schreef:
U zegt dat uw GE-systeem de lucht in uw huis binnen 3 uur vernieuwt.
Dat betekent een volume van 270 liter lucht dat door uw PE in 3 uur kan worden vernieuwd.
Als ik lees dat uw huis 117m² is, is uw luchtvolume ongeveer 292m3 als u een plafondhoogte van 2,5m overweegt. Uw GE is daarom in staat 97m3 / h lucht te transporteren om de lucht in uw huis in 3 uur te vernieuwen.
Uw PE is daarom 1077 keer kleiner dan uw GE in termen van luchtverversing.

Je mengt alles, maar ik zal hoe dan ook antwoorden op wat je natuurlijk onbegrijpelijk bent, maar eerst is het goed om te vergelijken wat vergelijkbaar is.
Dus de luchtsteen, die met elke andere luchtsteen kan worden vergeleken, was zeer actueel. Er is inderdaad EEN (1) van 24dm3 in ECNAROUI EXPERIMENTAL en niet 1077 je ne sais quoi in Grand ECNAROUI volgens uw "kleintjes" -ik bevestig- berekeningen (ik tel thuis 12166 luchtstenen als ik 292 m3 bewaar)
En ik vroeg je, oh zonder veel illusie over je scherpzinnigheid, hoe lang was een van de 12166 luchtstenen in mijn huis vernieuwd.
Wie had ooit gedacht dat je op dit moment niet in staat was een klein antwoord te schetsen? persoon.
In plaats van PITMIX blijft u ECNAROUI steeds zwaarder beschouwen als verwarming of slechter als een gewone commerciële warmtewisselaar.
Iemand anders dan ik zal het je moeten vertellen, ECNAROUI is geen verwarming en nog minder een dingetje dat warmte op de ene plaats trekt, brengt deze warmte naar een andere plaats om breng eindelijk dezelfde en identieke warmte terug naar de oorspronkelijke plaats. Ik ben het ermee eens dat het een mooie en prachtige technische prestatie is die is bereikt, maar echt zonder enige vergelijking met ECNAROUI.
Je bent ongetwijfeld een aardig persoon en dan voor jou en alle mensen die ECNAROUI willen begrijpen, sta ik mezelf toe het volgende in herinnering te brengen:
ECNAROUI is een systeem voor het ventileren van een huis met mechanische ventilatie gecontroleerd door insufflatie + een echte warmtewisselaar.
Vanaf de lancering van mijn blog suggereerde ik dat het maken van een beetje ECNAROUI mijn systeem veel sneller zou kunnen helpen begrijpen dan alle verklaringen ter wereld. Maar er is geen ergere blinde dan iemand die niet wil lezen.

oprecht
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 57-gasten