regenwater

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 07/08/08, 21:50

draag er zoveel als je wilt, het maakt niet uit! 2, 3,4, afhankelijk van de esthetische uitstraling van de kleuren, als je wilt, plaats ik er altijd minimaal 2 voor het geval er 1 is die barst!
0 x
hl
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 01/09/08, 09:07




par hl » 15/10/08, 13:51

Hallo,

Ik heb zojuist dit draadje gelezen en ik heb twee vragen voor Lapin.

Zou een kalklaag op de wanden van de tank niet voldoende zijn om de Ph van het opgeslagen regenwater te verhogen?

Wat is het principe van organische zuivering met behulp van een microgeperforeerde buis?

In dit verband noemt Bibiphoque het gebruik van een paling. Maar is het echt effectief als we weten dat elk dier uitwerpselen en andere afscheidingen produceert die waarschijnlijk vervuilend zijn?

Michel.
0 x
Oliver Twist
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 30/07/09, 14:12




par Oliver Twist » 31/07/09, 09:50

Ik verzamel water van het dak van een schuur. Ik heb een zwembad gemaakt van 2 m lang bij 1.50 breed en 80 cm hoog met gerecycleerde spaanplaat, zand op de bodem en bekleed met dik plastic dekzeil. Hiermee bewater ik probleemloos mijn moestuin.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 14/12/10, 14:49

Hallo allemaal.
Feedback over regenwaterrecuperatie:

Een ondergrondse polyethyleen tank van 5000 liter "voedsel", aangesloten op een dak van ongeveer 250 m². Half leisteen, half verzinkt plaatstaal. 150 µ filtratie voordat het de tank binnengaat
Deze zomer zorgden talloze stormen ervoor dat ik zonder zorgen mijn kleine moestuin water kon geven en de was kon doen. In de herfst aankoop van een boostergroep en 3 patroonhouders, cascadefiltratie 50 µ, 5 µ, 1 µ per polypropyleenpatroon Thuisstroomvoorziening voor alle toepassingen behalve dranken
Tout va bien pendant 1 mois puis on tombe en rupture (abscence de pluie) on rebascule sur l'eau de la ville..La cuve se re-rempli en quelques semaine de petites precipitations...Cuve pleine remise en service sur toute la huis ...

En het wordt rommelig... Het water, hoewel helder en helder, ruikt naar een slecht onderhouden aquarium... Dat zegt geen rommel... We wassen ermee, we maken er pipicaca in, het wast de was, de afwas, en zelfs ik drink het in mijn thee (het geeft het nog steeds een beetje de smaak van eendenvoer).
Ik ging de tank inspecteren. Geen afzetting op de bodem, maar de wanden zijn een beetje slijmerig...
Ook bij het koken wordt water gebruikt. Niemand heeft geklaagd over maagpijn of andere spijsverteringsstoornissen (behalve ik als ik te veel dooier drink, toegevoegd... Maar ik denk dat het de dooier is die dit doet, omdat het hetzelfde met mij doet als kristallijn) ...Madame niet langer heeft terugkerende mycosen zoals in het verleden, toeval of geschiedenis van zuurgraad?

Adviezen??? Chlorering? koolstoffiltratie, volledige desinfectie van het netwerk en quarantaine van het gezin???

Mijn 50 en 5 µ cartridges zijn vuil geworden (kleine stukjes leisteen en waarschijnlijk mos), aan de andere kant is de 1 µ nikkel en nog steeds wit...

Wat denk je dat ik doe????
Ik liet mijn oude man het drinken (omdat hij op de boerderij woonde zonder stromend water en hetzelfde water dronk dat de eenden als riool gebruikten)...Hij vertelde me... Dat afgezien van het feit dat het water was... Geen bijzondere afkeer : Mrgreen:
Wat een oude dronkaard die kookt...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 16/12/10, 09:38

Nou..Als iemand geïnteresseerd is...Vreemd genoeg is de geur vervaagd sinds het niveau van de tank is gedaald...

Informatie die je vergeten was, het is een horizontale cilindrische tank met bemonstering door een drijvende zeef...Ik denk dat de toename van het oppervlak in contact met de lucht er iets mee te maken heeft...Ik denk dat ik ga om er een grote aquarium bubbler op te zetten met een kleine luchtpomp...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/12/10, 09:47

Chloor verdampt, dus zelfs het toevoegen van hypocloriettabletten voor zwembaden... dat zou niet geweldig zijn!

Aan de andere kant mis je misschien wel de blootstelling aan UV-straling!

Er zijn steeds meer koelkasten met UV-lampen erin... het is niet voor honden (zelfs grappenmakers). : Cheesy: ).

Dus zolang je een bubbler met een pomp plaatst, waarom laat je het water dan niet ‘circuleren’? de dag, gepompt uit een pijp vanaf de bodem van de tank en die een hellend vlak (mogelijk gemaakt van zwarte leisteen zodat het water een beetje temperatuur krijgt tijdens zijn passage...) water zou geven om in een eindeloos circuit terug in de tank te vallen? ... Dat zou genoeg amha moeten zijn.

(...maar maak je hoest uiteraard eerst goed schoon met bleekmiddel...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 16/12/10, 10:03

Als je niet wilt dat algen groeien, heb je geen UV nodig...
En hoe kouder het water wordt opgeslagen, hoe beter...Een aquariumluchtpomp is peanuts in verbruik...Een circulatiepomp is niet helemaal dezelfde muziek...

Als ik water uit het netwerk haal dat als drinkbaar wordt beschouwd, kost het mij € 4 per m3

De tank alleen al heeft me al 1400€ gekost (de houweel waait en de kruiwagens met zand...ik tel niet eens meer) een boostergroepaansluiting en leidingen 200€ filtratie100€...om het ding rendabel te maken (ongeveer 2000€ ) zal het nodig zijn om 500 m3 te verbruiken of minstens 4 jaar volledig verbruik (maar de regen laat dit niet toe) of tien jaar..Als ik er een pomp van 60 W aan toevoeg...Twintig jaar afschrijving. ..

Het kost een arm en een been om gratis water te willen... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/12/10, 10:48

Oh geen UV-straling? Ja het is mogelijk : Cheesy: In Azië hebben ze enorme terracotta potten (1000 liter?) en het ziet er drinkbaar uit... Ik vraag me af hoe ze dat doen?

Anders filtratie door zand en slib in een gesloten circuit met een klein zonnepaneel (de pomp werkt dus alleen als er energie is...) en dat allemaal in het donker! : Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 16 / 12 / 10, 10: 51, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 16/12/10, 10:49

De houtskoolpatronen zijn niet slecht, ik vind ze redelijk effectief (ik heb er een op mijn "waterstation" op stal gezet)
Aan de andere kant is het niet echt goedkoop, op de lange termijn kan het net zo duur zijn als UV-sterilisatie? (met een UV-C buis hè, want die gekke oplossing in Obamot, afgezien van het laten vermenigvuldigen van de algen...)
Het voordeel van koolstof tenslotte is dat het naast het vasthouden van geurtjes ook heel wat andere verontreinigende stoffen vasthoudt, de filtratie zal dus nog effectiever zijn... mits je op tijd de cartridge vervangt, anders is het middel erger dan de kwaal .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/12/10, 10:52

Dit is het type pot waar ze hun water in bewaren:

Beeld

Forhorse schreef: misschien is het net zo duur als UV-sterilisatie? (met een UV-C buis hè, want de oplossing gek in Obamot, afgezien van de verspreiding van de algen...)

...Na een grappenmaker moest hier een zeehondenwolf in zitten forum : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 116 gasten