Sanitaire waterafsluiters - aansluiting op de watermeter

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
DC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 01/07/11, 23:58
x 2

Sanitaire waterafsluiters - aansluiting op de watermeter




par DC » 07/08/11, 10:19

Hier is het aansluitplan voor het sanitair water en de centrale verwarming nadert voltooiing bij mij thuis.

Kan iemand mij vertellen:

1. waar moet ik plaatsen afsluit-/ontluchtingskleppen op de koud & warm sanitair waterleidingen (ook van of naar de radiatoren?)?

2. hoe aansluiten op de terugslagklep stroomafwaarts van de watermeter de huiswaterleidingen (aanvoer boiler in 15 mm en koud water in 22 mm) en ketelaanvoer? Ik heb tot nu toe alles koper op koper gesoldeerd. Gebruik een "console" en bicone fittingen? In welke begindiameter?

3. Er zijn 2 radiatorcircuits, een voor het noorden van het huis (3 radiatoren) en een voor de rest van de radiatoren.
Hoe moet balanceer het netwerk in deze twee circuits tijdens de inbedrijfstelling (slechts één circulatiepomp)?

Bedankt voor uw hulp.

DC

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 05/09/11, 23:11

1. ontluchtingen op lage punten aan de uitgaande en retour.
2. Een spruitstuk of T-stukken, 22 zou meer dan voldoende moeten zijn, tenzij er speciale stroomvereisten zijn.
3. Negeer circuits. breng radiator per radiator in evenwicht om in alle kamers dezelfde T° te verkrijgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
DC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 01/07/11, 23:58
x 2




par DC » 07/09/11, 11:00

Hallo,
Bedankt voor dit beknopte antwoord.
Voor het punt 3:
De radiatoren zijn verbonden met de circuits door eenvoudige ellebogen of T zonder de mogelijkheid om de waterstroom die op dit punt binnenkomt of verlaat te regelen.
Aan de andere kant zijn ze allemaal uitgerust met een thermostaatkraan (behalve badkamer), alleen via de kraan van alle radiatoren regel ik de werking van de circulatiepomp ????
Ik ben niet van plan om de temperatuur in alle kamers op één waarde in te stellen! Warmer in de werkkamer op de 2e verdieping dan in de noordelijke slaapkamer op de 1e verdieping bijvoorbeeld! Iets ontgaat me.

Merci.

DC
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 08/09/11, 08:29

met thermostatische kranen gaat het vanzelf. Alleen zullen bepaalde onderdelen sneller de T° bereiken.
0 x

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten