1 "flexibele aansluiting aan de uitgang van de watermeter: prob

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
Avatar de l'utilisateur
DC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 01/07/11, 23:58
x 2

1 "flexibele aansluiting aan de uitgang van de watermeter: prob




par DC » 20/07/13, 03:29

Probleem voor Bernoulli ongetwijfeld... 8)

Gegevens
De aankomst bij de watermeter is waarschijnlijk 2" in doorsnee. Na de meter, de ontluchter en de terugslagklep die 1", gaat de hoofdleiding logischerwijs door in 1" naar de collector ook in 1".
Van daaruit diameters van 22 en 15 mm voor warm water, warm water en DC-voeding.
In het eerste derde deel van de hoofdleiding (koper) ben ik van plan een 1" flexibele connector te installeren om de trapstaander te omzeilen die bijna vastgelijmd is aan de onregelmatige funderingsmuur gemaakt van ruw gecementeerde en gekalkte stenen.
Het is niet mogelijk om de 1"-buis door de opening te voeren.

Vraag:
Als de buitendiameter van de flexibele connector (metalen omvlechting) inderdaad 1", is, is de BINNENdiameter zeer klein vanwege de met rubber beklede binnenmantel (slangtype). Deze vernauwing van de meter bij de circuitinlaat strekt zich uit over ongeveer 60 cm.
Welk effect op de stroom van de algemene watervoorziening (hoofdleiding naar spruitstuk) vs. wat zou er gebeuren als de trapomleiding zou worden uitgevoerd met behulp van koperen fittingen die tussen segmenten van 1 "koperen buis zijn gesoldeerd (ingewikkelder en geen demontage mogelijk)?

De bedrijfsdruk is 4 bar (?) of 10 L water max/50" via directe leidingtoevoer vanaf de meter (momenteel in 15 mm)

Alvast bedankt voor jullie bijdragen voordat ik actie onderneem : Idee:

DC

NB: Zie mijn vorige onderwerp voor het schema van het sanitair- en CC-circuit: https://www.econologie.com/forums/post211491.html#211491
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 21/07/13, 21:55

Aangezien de antwoorden niet verdringen en hoewel anderen zeker meer gekwalificeerd zouden zijn dan ik, is dit wat mij inspireert.8)
De vermindering van het kaliber door deze slang leidt tot een grotere drukval, maar gezien de lage stroomsnelheden van een huishoudelijke installatie zou dit geen significante impact moeten hebben.
Omwille van een compromis bent u altijd vrij om een ​​grotere slang te installeren om dichter bij 1" te komen.
Het uitvoeren van de verbinding in een starre buis is een niet uit te sluiten oplossing en het "onverwijderbare" argument vervalt als je de voorzorg neemt om 2 "union" fittingen op dit gedeelte te monteren.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
DC
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 46
Inschrijving: 01/07/11, 23:58
x 2




par DC » 22/07/13, 11:48

Ahmed schreef:het "niet-verwijderbare" argument vervalt als u de voorzorg neemt om 2 "union" fittingen op dit gedeelte te monteren.


Hallo en bedankt voor je uitgebreide reactie.

Als de moeren van de verbindingsstukken eenmaal zijn losgeschroefd, is het echter noodzakelijk om de twee vaste delen van de verbindingsstukken die aan weerszijden van de 1"-buis zijn gesoldeerd aan de XNUMX"-buis iets zijdelings te kunnen scheiden om het deel van de buis tussen de verbindingsstukken te kunnen verwijderen.
Ik ben bang dat ik het niet kan.

Bovendien zijn tweedehands slangen te vinden voor een goede prijs, zelfs in 1 "aan de andere kant, koppelingsfittingen in 1" goedkoop, heb ik nooit gevonden : Cry:

Ik wanhoop niet, de 1e oplossing blijft dus tijdelijk?

Bedankt voor je steun 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 198 gasten