Boorwater geloosd in het riool

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
jeansspérance
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/05/10, 22:13

Boorwater geloosd in het riool




par jeansspérance » 16/05/10, 11:27

Hallo,
Ik heb specifieke informatie nodig en indien mogelijk met de bijbehorende wettekst (of iets "officieel" uit -). Hier zijn we, we zijn van plan een huis te kopen (we hebben het compromis getekend) maar de huidige eigenaren hebben een waterput (ze betalen dus niet voor het water) en 2 of 3 jaar geleden waren ze aangesloten op het riool, aan de andere kant zeiden ze niets (we hebben ze niets gevraagd...)
Omdat ze willen verkopen, stuurden ze natuurlijk (zeer kort voor de ondertekening van het compromis) een brief naar het stadhuis om de situatie te 'regulariseren' of ter informatie... vóór de definitieve verkoopakte (begin augustus). Mijn vraag: de huidige situatie lijkt ons onwettig (het feit dat het afvalwater dat uit de bodem van een boorgat komt wordt afgekeurd zonder iets te betalen in de riolering)... Hoe zit het daarmee? Wat zullen zij (de eigenaars) moeten doen om hun situatie te regulariseren: een meter installeren om de m3 geloosd afvalwater te tellen? Om water uit de stad te halen (voor het huis) en de boorput alleen te gebruiken om het gazon water te geven en niet meer om het huis te bedienen? Wat zegt de wet hierover? Wij hebben niets gevonden...
Ik voeg eraan toe dat het huis geen septic tank meer heeft (zoals aangegeven op het compromis).
Als iemand hier iets over weet, beantwoord dan onze vragen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 16/05/10, 13:27

hallo

tekst van wetten, natuurlijk door goed te kijken, er moeten er wat zijn, maar is het de moeite waard om ten koste van alles te willen betalen... bepaalde lokale of onroerendgoedbelastingen kunnen stijgen, bovendien zal het waterbedrijf of een ander als dit uw geval is zich in hun handen wrijven! omdat uw huidige situatie niet legaal is, vooral ten aanzien van de waterleverancier, alleen heeft u op uw waterrekening het deel voor de behandeling dat niet te verwaarlozen is. in jouw plaats zal ik mezelf goed testen voordat ik je in absolute naleving lanceer, vooral omdat de voormalige eigenaren ook zouden moeten betalen!

jeff
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/05/10, 15:20

Als er riolering is, is er ook stadswater mogelijk, en het beste is om op stadswater aan te sluiten, en dus meer drinkbaar water te drinken dan deze boorput met niet-geanalyseerd water en dus correct belastingen te betalen zonder water te verbruiken om de tuin te besproeien.
Zo staat u er goed voor zonder juridische problemen.
Als u niet meer water verbruikt dan u drinkt, worden deze belastingen tot zeer weinig verlaagd!!! Maar u zult een goede reputatie hebben bij de wet.

Ik ook, ik heb 11 jaar geleden een huis gekocht met een boorgat voor bewatering en ander gebruik, behalve om het te drinken en stadswater om te drinken en de salade te wassen.
Deze boring, die goed werkte, bracht een enorme hoeveelheid zand terug, maar 3 jaar later liep de pomp vast, geen water meer en onmogelijk om hem uit het boorgat te krijgen, vastgelopen door het zand, zelfs trekkend tot het punt dat het touw brak (meer dan een ton kracht) en daarom heb ik meer boren dat werkt!! Hij moet helemaal opnieuw gedaan worden, pomp zit tientallen meters verderop vast!!
In zand is betrouwbaar diep boren erg moeilijk om goed te doen, wat ik me bij de aanschaf niet realiseerde.

U kunt uw verkopers vragen om zich aan de wet te houden door stadswater te nemen en alleen voor de tuin te boren (Het is veiliger als de oude boring problemen gaat geven).
Had u bij de koopovereenkomst de diagnose met deze informatie, of wist u na ondertekening van dit rioolprobleem?
In het tweede geval, gebrek aan informatie, kunt u de verkopers dwingen om op hun kosten verbinding te maken met stadswater, wat ze hadden moeten doen om redenen van verzwijging, of de aankoopprijs verlagen. Anders, op de hoogte, heb je a priori geaccepteerd en is het moeilijker om de verkoop te wijzigen, maar normaal gesproken heb je niet het recht om een ​​huis te verkopen zonder de wet te respecteren, en heb je geen bewijs van hun mondelinge verklaring, niet rechtsgeldig, dat er niets van hen is gevraagd! Ik denk niet dat het compromis expliciet vermeldt dat dit huis illegaal is!
Het compromis vermeldt geen septic tank en als het er dus niet in staat, kun je zeggen dat, zoals elk normaal huis, is aangesloten op de gebruikelijke sanitaire voorzieningen, leidingwater en riolering!!
Als het compromis niets of te weinig vermeldt, hebben de verkopers je verborgen en moeten ze dus de prijs aannemen, betalen of verlagen.
Goed in elkaar gezet, door de tekst van het compromis juridisch te analyseren, kun je ze bang maken en de aankoop krijgen of afzien.
Kijk goed of er niet iets anders voor je verborgen is!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 16/05/10, 16:53

de verkoper dwingen te doen en te betalen is prima, maar een niet domme verkoper zal de prijs op dezelfde manier verhogen en uiteindelijk is het de koper die betaalt...

Ik zal de koper zijn, ik zal de verkoper vragen niets te zeggen, en ik zal profiteren van dit water zolang het boren werkt

het wordt hoog tijd om voor de watervoorziening te betalen wanneer deze u wordt opgelegd
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/05/10, 17:07

(we hebben het compromis ondertekend)

Het compromis is ondertekend en daarom is de prijs definitief, onveranderlijk, behalve voor verborgen gebreken, voor de koper!


Omdat ze willen verkopen, stuurden ze natuurlijk (zeer kort voor de ondertekening van het compromis) een brief naar het stadhuis om de situatie te 'regulariseren' of ter informatie... vóór de definitieve verkoopakte (begin augustus).

Ze worden vastgehouden door de verkopers die het gemeentehuis hebben geïnformeerd en op het riool hebben aangesloten, ze betalen de belastingen van alles aan het riool voor de huisvestings- en grondbelasting, a priori.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 16/05/10, 17:40

Het is niet de waterrekening die de winstgevendheid van het huis in het rood doet kantelen. Persoonlijk zou ik verbinding maken met de watertoevoer en ik zou het circuit aanpassen voor een gebruik dat gelijk is aan wat wordt gedaan met regenwater:

distributie water: keuken, gootstenen en badkamer.
boren: jachten, wasmachine, wasruimte, garage, tuin (makkelijk 60% van verbruik)

Het moet gezegd worden dat de administraties, gedreven door particuliere belangen, binnenkort op jacht zullen gaan naar dit soort installaties. Zo ben je goedkoop stil.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/05/10, 18:21

Helemaal mee eens, en dit is mijn geval, maar afgezien daarvan
tuin (makkelijk 60% van verbruik)

dat is eerder met de tuin met zomer op 90% !!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten