Hoe kunt u minder consumeren en besparen?

filosofische debatten en bedrijven.
Avatar de l'utilisateur
realistische ecologie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 208
Inschrijving: 21/06/19, 17:48
x 61

Hoe kunt u minder consumeren en besparen?




par realistische ecologie » 18/11/19, 17:03

We bieden veel manieren om minder te verbruiken en energie te besparen. Neem liever de fiets dan de auto, neem het openbaar vervoer, gebruik lampen met een laag verbruik, geef niet toe aan de sirenes van de mode, enz. En zodat we minder gevraagd worden, stellen sommigen zelfs voor om reclame te beperken, bijvoorbeeld door te overwegen verleidelijke advertenties voor grote SUV-achtige auto's te verbieden.
En daarna ?
Wat gaan we doen na een niet-bestede koopkracht?
Zal het nodig zijn om elk einde van de maand autodafés te organiseren, waar iedereen de bankbiljetten weggooit die ze niet hebben gebruikt?

Minder consumeren in ontwikkelde landen is niet alleen wenselijk, het is ook noodzakelijk. Maar wat als de koopkracht in het algemeen toeneemt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: hoe kun je minder consumeren en besparen?




par GuyGadebois » 18/11/19, 17:09

realistische ecologie schreef:Minder consumeren in ontwikkelde landen is niet alleen wenselijk, het is ook noodzakelijk. Maar wat als de koopkracht in het algemeen toeneemt?

Zet opzij in "deugdzaam" (La Nef, Crédit Coopératif), koop beter en duurzamer (gemaakt in Frankrijk, gemaakt in Europa), eet gezonder, isoleer je hut, ga op zonne-energie, enz. Enz ...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
realistische ecologie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 208
Inschrijving: 21/06/19, 17:48
x 61

Re: hoe kun je minder consumeren en besparen?




par realistische ecologie » 18/11/19, 17:38

GuyGadebois schreef:Zet opzij in "deugdzaam" (La Nef, Crédit Coopératif), koop beter en duurzamer (gemaakt in Frankrijk, gemaakt in Europa), eet gezonder, isoleer je hut, ga op zonne-energie, enz. Enz ...

Je kunt "opzij zetten in" deugdzaam "... en daarna? Dit deugdzame zal worden omgezet in deugdzame consumptie, maar toch in consumptie.
U kunt "uw hut isoleren, op zonne-energie gaan, enz." ... en daarna? Als u hierdoor geld bespaart (via subsidies), wat gaat u dan met die besparing doen? Begraaf je ze in de tuin? Maar niet iedereen heeft een tuin ...
Als ik je antwoorden lees, zie ik dat ik mijn titel slecht heb geschreven door de algemene kant van de vraag niet genoeg te benadrukken; Ik had moeten schrijven "hoe kan ik minder consumeren en in het algemeen geld besparen". 
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: hoe kun je minder consumeren en besparen?




par dede2002 » 18/11/19, 17:55

We kunnen ook minder werken ...
1 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: hoe kun je minder consumeren en besparen?




par Peter » 18/11/19, 17:56

dede2002 schreef:We kunnen ook minder werken ...

+1
Maar daarvoor moeten we deze curve al verlagen:
https://data.oecd.org/fr/hha/dette-des-menages.htm
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: hoe kun je minder consumeren en besparen?




par phil53 » 18/11/19, 18:00

realistische ecologie schreef:We bieden veel manieren om minder te verbruiken en energie te besparen. Neem liever de fiets dan de auto, neem het openbaar vervoer, gebruik lampen met een laag verbruik, geef niet toe aan de sirenes van de mode, enz. En zodat we minder gevraagd worden, stellen sommigen zelfs voor om reclame te beperken, bijvoorbeeld door te overwegen verleidelijke advertenties voor grote SUV-achtige auto's te verbieden.
En daarna ?
Wat gaan we doen na een niet-bestede koopkracht?
Zal het nodig zijn om elk einde van de maand autodafés te organiseren, waar iedereen de bankbiljetten weggooit die ze niet hebben gebruikt?

Minder consumeren in ontwikkelde landen is niet alleen wenselijk, het is ook noodzakelijk. Maar wat als de koopkracht in het algemeen toeneemt?


Het is eenvoudig, u hoeft minder te werken om minder te produceren. Keer terug naar deugdzame dingen zoals kortsluiting, herbruikbare containers die noodzakelijkerwijs minder effectief zijn in termen van prestaties.
Keynes, die geen links kan worden genoemd, voorspelde het in de 30-jaren.
Stel een minimuminkomen vast om diegenen toe te staan ​​die dingen willen doen zonder contante waarde zoals bezoeken, ondersteuning voor de meest kwetsbaren, afval ophalen ...
Een hele samenleving om te heroverwegen.
Reizen zou bijvoorbeeld niet langer een race zijn, niet 300km in een weekend maar in 1week of meer en we gaan langzaam, waarom niet op de fiets.
1 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: hoe kun je minder consumeren en besparen?




par GuyGadebois » 18/11/19, 18:09

realistische ecologie schreef:
GuyGadebois schreef:Zet opzij in "deugdzaam" (La Nef, Crédit Coopératif), koop beter en duurzamer (gemaakt in Frankrijk, gemaakt in Europa), eet gezonder, isoleer je hut, ga op zonne-energie, enz. Enz ...

Je kunt "opzij zetten in" deugdzaam "... en daarna? Dit deugdzame zal worden omgezet in deugdzame consumptie, maar toch in consumptie.
U kunt "uw hut isoleren, op zonne-energie gaan, enz." ... en daarna? Als u hierdoor geld bespaart (via subsidies), wat gaat u dan met die besparing doen? Begraaf je ze in de tuin? Maar niet iedereen heeft een tuin ...
Als ik je antwoorden lees, zie ik dat ik mijn titel slecht heb geschreven door de algemene kant van de vraag niet genoeg te benadrukken; Ik had moeten schrijven "hoe kan ik minder consumeren en in het algemeen geld besparen". 

Deugdzame consumptie kan een game-wisselaar zijn. Vandaag de dag, als we zien dat Nike abonnementen * biedt voor kinderen van 2 tot 10 jaar, zou het niet verwonderlijk moeten zijn om tegen de muur in te gaan (het eerste voorbeeld dat in me opkwam). Goed consumeren is werk geven aan de lokale bevolking (Europa, zelfs als het enorm is), het is mogelijk om te verhuizen, om repareerbare goederen te kopen is om werk aan ambachtslieden te geven, het is daarom om handwerk te herwaarderen nee dat is geen slecht woord), dus het vermindert de werkloosheid. Meer koopkracht (door betere distributie, verdeling van rijkdom) gaat hand in hand met betere voeding, betere gezondheid, minder maatschappelijke kosten voor de samenleving, investeringen in onderwijs, pensioenen, ziekenhuizen, depollutie, passieve constructies, niet-vervuilende materialen, enz. enz. En er is geen sprake van iets in de tuin te begraven, want er zijn deugdzame investeringen. Het geld moet stromen.

* https://www.la-croix.com/Economie/Entre ... 1201041283
Dernière édition par GuyGadebois de 18 / 11 / 19, 18: 21, 2 keer bewerkt.
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: hoe kun je minder consumeren en besparen?




par eclectron » 18/11/19, 18:15

Petrus schreef:Maar daarvoor moeten we deze curve al verlagen:
https://data.oecd.org/fr/hha/dette-des-menages.htm

In het huidige systeem is het helaas niet logisch, het zou de gegarandeerde crash zijn.
Absoluut al het in omloop zijnde geld, zelfs spaargeld, is schuld.
Geen schuld, betekent geen geld om te handelen.
Het is daarom het geldsysteem dat moet worden veranderd, er moet blijvend geld zijn.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: hoe kun je minder consumeren en besparen?




par eclectron » 18/11/19, 18:18

realistische ecologie schreef:Wat gaan we doen na een niet-bestede koopkracht?

Bouwen aan een gezonde en duurzame wereld ... dus ja, dat betekent nuttig consumeren.
1 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
Avatar de l'utilisateur
realistische ecologie
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 208
Inschrijving: 21/06/19, 17:48
x 61

Re: hoe kun je minder consumeren en besparen?




par realistische ecologie » 18/11/19, 18:21

phil53 schreef:Het is eenvoudig, u hoeft minder te werken om minder te produceren.

Dit is de theorie, en ik zou heel blij zijn als het mogelijk zou zijn.
Werk minder om meer te leven. Geen links meer, geen goederen meer.
Maar is het mogelijk?
Welke partij wordt gekozen op basis van beloften als "We beloven minder te werken, maar ook om minder te verdienen en kleinere auto's te hebben ... stem op ons." ! Verkiezingen gegarandeerd!

En dit alles betreft alleen de ontwikkelde landen. Wat de opkomende landen betreft, ze trappen hard om elke dag een beetje meer te kunnen consumeren.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten