Tichelman's Loop

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1

Tichelman's Loop




par Nofy » 13/12/07, 22:12

Bonsoir à tous,

Wordt het onderwerp ergens behandeld?

Zo nee, weet iemand het?

Nofy (droom)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 13/12/07, 22:54

BEUAAH!

Het is oud als de wereld

het is in het algemeen een watercircuit voor verwarming of airconditioning dat het kenmerk van zelfbalans heeft

De vloeistof (water in het algemeen) zal altijd dezelfde lengte leidingen hebben, ongeacht het aansluitpunt op de collector (de Tichelman-lus)

Beeld

deze lus maakt het noodzakelijk om 3-buizen in plaats van 2 traditioneel door te geven en om balanceren te besparen, met name slim op een vierkant, rechthoekig of rond gebouw
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 14/12/07, 17:02

Dat is hoe ik mijn sensoren heb gemonteerd. Een langere collector nodig, maar de vloeistof heeft dezelfde padlengte, ongeacht het gekruiste paneel. Ik deed hetzelfde met de centrale verwarming radiatoren. Ik wist niet dat het de Titichose Machin werd genoemd : Mrgreen:
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 14/12/07, 17:45

0 x
jessle
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 107
Inschrijving: 27/10/07, 23:08




par jessle » 14/12/07, 17:57

en wat halen we uit deze bewerking in plaats van een andere.

kwestie van een complete onwetende
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 14/12/07, 19:37

Het doel is om een ​​gelijkmatige en gebalanceerde vloeistofstroom te krijgen in alle zonnepanelen, met minder drukval.
Dat gezegd hebbende, ik val, maar ik ben geen loodgieter.
In ieder geval lijkt het logisch.
BMAG
0 x
Nofy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 11/09/05, 21:08
x 1




par Nofy » 14/12/07, 23:12

Bonsoir à tous,

Nou, hier is Christophe, anderen hebben sneller gereageerd dan ik en ik dank hen.

Ik stelde deze vraag, omdat ik 16-zonnepanelen heb teruggevonden die ik van begin tot eind kan maken om een ​​kamer te temperen en de ECS te doen. Ze maken over 2.00m x 1.00 m en wat ik niet helemaal begrijp, is dat we ze van bovenaf en van onderaf met elkaar kunnen verbinden ... In feite hebben ze aan het einde van elk veld een mannelijke / vrouwelijke connectie, en volgens de doc die ik heb, gewoon met elkaar verbinden ... Maar ik vind het niet leuk, dus als iemand me een klein plan voor de lus van Tichelman ...?

Nofy (droom)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 14/12/07, 23:58

Nofy schreef:Ik heb 16-zonnepanelen hersteld die ik van begin tot eind kan maken om een ​​kamer te temperen en de ECS te doen. Ze gaan over 2.00m x 1.00 m en wat ik niet begrijp is dat we ze van bovenaf en van onderaf met elkaar kunnen verbinden ... Nofy (de droom)

32 m2 van herstelsensoren? Het is de Eldorado ...
U kunt mogelijk 2 verbinden met 2 of 3 via 3 en elke set verbinden met een bovenste collector en een onderste collector. Ik zal kijken of ik een diagram kan maken met Word, waarbij elk paneel afzonderlijk is ingeplugd.
Mijn schets
Sorry, ik kan de schets niet laten zien. Help!
Ex-Océano: Dat is Nofy, de schets is zichtbaar. Het pdf-formaat wordt door browsers niet als beeld herkend. Ik heb BBCode [img] vervangen door [url] -15 / 12 / 2007 19: 58

Om het goed te doen, is het ook nodig dat de collectoren een afnemende diameter hebben (economie van koper, koelvloeistof met een min of meer constante snelheid).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 15/12/07, 22:30

16-panelen van 2 m²? 32m²?

je moet weten dat 4m² voldoende is voor een bal van 300l !!
als je te veel installeert, heb je grote problemen om het overweldigende te beheren

omdat je iets te veel hebt, ben ik geïnteresseerd :D zo ja, ik meen het
nu, met alles wat je kunt doen verwarming versterking

Kom op! Ik ruil je een studie van prof (mij 8)) tegen sommige panelen, chick?
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 15/12/07, 23:18

Bedankt voor de hulp. Om dat te laten slagen, was het voldoende om het bestand in .jpg-indeling op te slaan. Ik ga vanavond minder stom slapen.

Beeld

Het is gebleken dat, ongeacht het gekruiste paneel, het warmteoverdrachtsvloeistof dezelfde padlengte volgt, resulterend in een constante stroom en een goede verdeling van warmte.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten