Fotovoltaïsche zonne-energie: 22 verbinding 230W panelen regulator?

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
enerec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 28/01/16, 01:48

Fotovoltaïsche zonne-energie: 22 verbinding 230W panelen regulator?




par enerec » 28/01/16, 02:20

Hallo, Ik heb een installatie van 22 230 cellen watt per stuk, 8A max per cel, de bedragen van de stroomsterkte 22 176 A. Wat zijn de regelgevers en hoe aan te sluiten op te laden accu 8 250Ah? Bij voorbaat dank.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 28/01/16, 08:26

Ik neem aan dat we het over fotovoltaïsche panelen hebben?

Je moet weten hoe de panelen zijn (of zullen worden) aangesloten.

De intensiteiten tellen alleen op als de panelen allemaal parallel zijn aangesloten, wat onwaarschijnlijk is.

Dan weten we de spanning (het vermogen is 5 kW) en kunnen we op zoek gaan naar een regelaar.

Ten slotte zal het nodig zijn om de onderlinge verbinding van de batterijen (12V?) te onderzoeken om consistent te zijn met de spanning van de panelen.
0 x
enerec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 28/01/16, 01:48




par enerec » 28/01/16, 10:43

Bedankt Gaston voor het antwoord. Eigenlijk worden de PV-panelen parallel geschakeld, 24 V- en 24V-serie batterijen.
0 x
enerec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 28/01/16, 01:48




par enerec » 28/01/16, 10:52

Ik vergeet te vermelden dat de batterijen 12V, 250 Ah zijn. Dankjewel
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 28/01/16, 13:11

Het enige dat overblijft is op zoek gaan naar een 24V 5000W-regelaar, maar dat mag niet alledaags zijn... (deze bijvoorbeeld, maar het is een beetje krap in vermogen).

Voor dit vermogensbereik is het zelden mogelijk om de spanning van de panelen te handhaven: we schakelen de panelen liever in serie om de spanning te verhogen (en de intensiteit te verlagen).
Heb je de draaddoorsnede berekend om de 170A te passeren? :?

Vijf sets van vier panelen in serie geven bijvoorbeeld 5V, 4A.
Met 22 panelen is het uiteraard minder eenvoudig...

Bovendien wordt het parallel aansluiten van batterijen niet aanbevolen en is monitoring vereist om problemen tijdens veroudering te voorkomen.
0 x
enerec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 28/01/16, 01:48




par enerec » 28/01/16, 16:02

Nogmaals bedankt, vooral voor de link die voor mij nuttig is. Wat de accu-aansluitingen betreft, deze zullen in serie worden geschakeld en ook de PV-panelen in 5 samen zoals uw advies, anders zal het gedeelte van de kabel voor alle 22 parallelle panelen eigenlijk duur zijn. Ik zou echter graag willen weten of het mogelijk is om 2 regelaars in hetzelfde systeem te hebben om één accubank te besturen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 28/01/16, 16:38

Enerec schreef:Ik zou echter graag willen weten of het mogelijk is om 2 regelaars in hetzelfde systeem te hebben om één accubank te besturen?
Sommige regelaars (over het algemeen high-end) ondersteunen parallelle aansluiting op een enkel batterijpakket (meestal met een "master" en een of meer "slaves").
Indien mogelijk wordt dit aangegeven in de technische instructies.
0 x
enerec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 28/01/16, 01:48




par enerec » 28/01/16, 19:42

Bedankt voor al je steun, ik ben tevreden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 28/01/16, 22:07

alle regelaars kunnen parallel op dezelfde accubank worden gezet, dit is geen probleem.

Maar in dit vermogensbereik zal er in ieder geval niet veel keuze zijn en zal het nodig zijn om meerdere regelaars parallel te gebruiken.
De OutBack Flexmax 80 lijkt mij een goede kandidaat voor dit soort installatie.

Aan de andere kant, wees voorzichtig, voor 5 kWc heb je een aanzienlijke batterijbank nodig! bij 24V is het niet ver van 2000Ah

Maar goed, 24V is verre van een verstandige keuze voor dit vermogensbereik. Je kunt beter voor 60V of zelfs 96V gaan
0 x
enerec
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 28/01/16, 01:48




par enerec » 31/01/16, 01:34

Dankzij Forhorse voor de verlichting heb ik ook de site van Outback geraadpleegd en die zijn interessant in de materie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 88-gasten