Terugkoop van zonne-energie

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
ToononGrd
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/10/23, 15:59
x 1

Terugkoop van zonne-energie




par ToononGrd » 30/10/23, 10:40

Hallo,
Ik zou graag willen weten of iemand van jullie mogelijkheden kent voor de verkoop van energie gekoppeld aan fotovoltaïsche panelen?
Ik heb onlangs de site "comptesolaire.com" gevonden die betrouwbaar lijkt (EDF-partner) met ervaring en een uitkoop aanbiedt tegen de SPOT-prijs.
Bij voorbaat dank voor uw feedback :)
0 x
die
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 29/10/23, 09:33
x 7

Re: Aankoop van zonne-energie




par die » 30/10/23, 10:48

Als consument lijkt virtuele opslag mij interessanter dan terugkoop.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Aankoop van zonne-energie




par plasmanu » 30/10/23, 11:17

Het hangt af van het terugkoopcontract dat we hebben ondertekend.
Persoonlijk was dat destijds 68 cent per kilowattuur. Nog 10 jaar relevant.
En ik betaal in de spits 11 cent en in de daluren zo'n 7 cent.
Zelfconsumptie is voor mij een economische afwijking
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
die
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 29/10/23, 09:33
x 7

Re: Aankoop van zonne-energie




par die » 30/10/23, 12:15

Het waren goede omstandigheden, vandaag de dag is dat helemaal niet meer zo, daarom is virtuele opslag interessant als we nauwelijks meer produceren dan wat we in een jaar consumeren. Het overschot dat zich van jaar tot jaar ophoopt en verloren gaat.
En als u minder produceert dan u verbruikt, moet u elektriciteit inkopen onder omstandigheden die mogelijk onverwacht zijn voor de exploitant.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Aankoop van zonne-energie




par plasmanu » 30/10/23, 14:48

Zelfproductie is allemaal leuk en aardig, maar als je niet weet hoe je in realtime kunt beheren wat je produceert en wat je consumeert: dat is een geschenk voor het netwerk.
Geen tellers meer die achteruit lopen
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Aankoop van zonne-energie




par phil59 » 30/10/23, 21:06

De terugkoop vindt alleen plaats indien gemonteerd door een goedgekeurde PRO.

Het was 10 cent per kWh, het kan zijn gegaan naar 13 cent per kWh.

Maar bleh...

Wat betreft de virtuele drums: wat zijn de toegangsprijzen?

500E? 1000€

Zou slechts 20 cent per kWh zijn, ik zal beginnen met € 600 voor de virtuele batterij, het zou 3000 kWh kosten, en 6000 voor 10 cent... en daarom zou ik minimaal 3000 kWh kunnen overproduceren.

DE vraag is eerst: wat zijn uw behoeften, en op basis daarvan, wat bent u van plan te installeren...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
die
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 29/10/23, 09:33
x 7

Re: Aankoop van zonne-energie




par die » 30/10/23, 23:33

Als je geïnteresseerd bent in virtuele drums, zijn er hier enkele https://www.mylight-systems.com/batterie-virtuelle/
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Aankoop van zonne-energie




par phil59 » 01/11/23, 09:50

Wat mij betreft, ik ga zeggen dat het in mijn geval geen zin heeft.

De virtuele batterij is geen batterij op zichzelf, maar slechts een prijsafspraak.

Met mijn kleine kWp, genoeg om mijn achtergrondgeluid in het algemeen te dekken.

In de toekomst zal ik meer richting een kleine batterij gaan, ongeveer 2-3 kWh bruikbaar, om mogelijke storingen op te vangen, en in ieder geval 's nachts verlichting te hebben, en een beetje belasting van het netwerk op vrije dagen. 300 dagen per jaar betaal ik tijdens de daluren 10 cent per kWh, tijdens de spitsuren zo'n 13 cent.

Dit zijn herstelbatterijen, daar niet voor gemaakt, maar die ik ieder jaar ga vernieuwen, 7-8 kWh loodzuur. Terwijl ik wacht op mijn volgende EV, die in ieder geval V2L zal doen, maar ik hoop op V2H, mijn Kona niet.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
die
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 51
Inschrijving: 29/10/23, 09:33
x 7

Re: Aankoop van zonne-energie




par die » 01/11/23, 10:10

phil59 schreef:
De virtuele batterij is geen batterij op zichzelf, maar slechts een prijsafspraak.

Absoluut, het is een goedkope, onderhoudsvrije en onverwoestbare batterij. Ethisch gezien zit het mij ook dwars, als iedereen het doet, kan het in de praktijk niet meer.
1 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Aankoop van zonne-energie




par sicetaitsimple » 01/11/23, 10:48

Wie schreef:Als je geïnteresseerd bent in virtuele drums, zijn er hier enkele https://www.mylight-systems.com/batterie-virtuelle/

Let op: als de exploitant u uw energie (de vrijwel "opgeslagen" kWh) teruggeeft voor een kleine premie, zou het mij verbazen als hij u TURPE zou geven (om de vergoeding van RTE en ENEDIS te vereenvoudigen, die ongeveer 2/3 van de prijs van een kWh geleverd, getransporteerd, gedistribueerd en belast door EDF
2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 157-gasten