Sluit een accu aan op 2 Sungrow omvormers

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Camon2312
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 19/01/23, 19:28
x 4

Sluit een accu aan op 2 Sungrow omvormers




par Camon2312 » 19/01/23, 20:16

Hallo,

Ik ben hier nieuw voor forum en ik heb advies en hulp van je nodig.
Op onze nieuwbouw hebben we 28 zonnepanelen van elk 400wc laten plaatsen, de installateur heeft ze aangesloten op 2 Sungrow SH5.0RS hybride omvormers. Hij heeft de bijgeleverde energiemeters niet aangesloten, maar ik hoop dat hij het zal doen...
We willen graag een Sungrow SBR096-batterij installeren, ik heb een video gevonden voor de installatie en het lijkt me niet ingewikkeld.
Mijn vraag is hoe kan ik dezelfde accu op beide omvormers aansluiten? Omdat elke omvormer de helft van de panelen in beslag neemt, zal ik elektriciteit "verliezen" als ik hem maar op één aansluit.
Dus sorry dat het zo lang is, maar ik wilde zo volledig mogelijk zijn. :)
Alvast bedankt voor uw hulp.
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Een accu aansluiten op 2 omvormers




par phil59 » 19/01/23, 21:27

11 kWp is veel, voor welk stroomverbruik? En hoeveel kWh is je accu?

Hoeveel is uw achtergrondgeluid?

Misschien zou lifePo beter zijn dan "ion"...

10 kWh is niet slecht
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Een accu aansluiten op 2 omvormers




par Exnihiloest » 19/01/23, 22:44

Camon2312 schreef:Hallo,

Ik ben hier nieuw voor forum en ik heb advies en hulp van je nodig.
Op onze nieuwbouw hebben we 28 zonnepanelen van elk 400wc laten plaatsen, de installateur heeft ze aangesloten op 2 Sungrow SH5.0RS hybride omvormers. Hij heeft de bijgeleverde energiemeters niet aangesloten, maar ik hoop dat hij het zal doen...
We willen graag een Sungrow SBR096-batterij installeren, ik heb een video gevonden voor de installatie en het lijkt me niet ingewikkeld.
Mijn vraag is hoe kan ik dezelfde accu op beide omvormers aansluiten? Omdat elke omvormer de helft van de panelen in beslag neemt, zal ik elektriciteit "verliezen" als ik hem maar op één aansluit.
Dus sorry dat het zo lang is, maar ik wilde zo volledig mogelijk zijn. :)
Alvast bedankt voor uw hulp.


Dus momenteel zijn de 2 panelen elk rechtstreeks aangesloten op een omvormer zonder batterij, en het doel is dat de twee panelen een enkele batterij opladen die de 2 omvormers aanvalt? Is dat de vraag?
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Een accu aansluiten op 2 omvormers




par SebastiaanL » 19/01/23, 23:11

Nee, vanwege: Nominaal DC-vermogen = 5.76 kW.
Interessant deze hoogspanning lfp accu's, wat is de winkelprijs?
0 x
n.Chr. 44
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 660
Inschrijving: 15/04/15, 15:32
Plaats: Bij mij thuis
x 245

Re: Een accu aansluiten op 2 omvormers




par n.Chr. 44 » 19/01/23, 23:12

Exnihiloest schreef:
Camon2312 schreef:Hallo,

Ik ben hier nieuw voor forum en ik heb advies en hulp van je nodig.
We hebben het op onze nieuwbouw laten installeren 28 zonnepanelen van 400wc elk, de installateur heeft ze aangesloten op 2 Sungrow SH5.0RS hybride omvormers. Hij heeft de bijgeleverde energiemeters niet aangesloten, maar ik hoop dat hij het zal doen...
We willen graag een Sungrow SBR096-batterij installeren, ik heb een video gevonden voor de installatie en het lijkt me niet ingewikkeld.
Mijn vraag is hoe kan ik dezelfde accu op beide omvormers aansluiten? Omdat elke omvormer de helft van de panelen in beslag neemt, zal ik elektriciteit "verliezen" als ik hem maar op één aansluit.
Dus sorry dat het zo lang is, maar ik wilde zo volledig mogelijk zijn. :)
Alvast bedankt voor uw hulp.


Dus momenteel de 2 panelen
zijn elk rechtstreeks aangesloten op een omvormer zonder batterij, en het doel is dat de twee panelen een enkele batterij opladen die de 2 omvormers aanvalt? Is dat de vraag?


28-panelen.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Een accu aansluiten op 2 omvormers




par sicetaitsimple » 19/01/23, 23:25

Camon2312 schreef:....
2 Sungrow SH5.0RS hybride omvormers....


d.w.z. injectie van 10 kW. Uit nieuwsgierigheid, maar je hoeft niet te antwoorden, je zou toch niet in België zijn?
Geen belang vergeleken met je initiële vraag (die ik niet weet te beantwoorden), maar misschien een manier om andere oplossingen te verkennen dan degene die je in gedachten hebt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Een accu aansluiten op 2 omvormers




par Christophe » 19/01/23, 23:39

Nee, dat kan niet, hierdoor ontstaat er een energiebeheerconflict tussen de 2 omvormers (die niet met elkaar verbonden zijn)
0 x
Camon2312
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 19/01/23, 19:28
x 4

Re: Een accu aansluiten op 2 omvormers




par Camon2312 » 20/01/23, 07:34

phil59 schreef:11 kWp is veel, voor welk stroomverbruik? En hoeveel kWh is je accu?

Hoeveel is uw achtergrondgeluid?

Misschien zou lifePo beter zijn dan "ion"...

10 kWh is niet slecht


Ik weet het huidige verbruik niet, we wonen er nog niet.
En wat betreft het achtergrondgeluid kan ik je geen antwoord geven, in deze context weet ik niet wat dat betekent.
0 x
Camon2312
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 19/01/23, 19:28
x 4

Re: Een accu aansluiten op 2 omvormers




par Camon2312 » 20/01/23, 07:35

Exnihiloest schreef:
Camon2312 schreef:Hallo,

Ik ben hier nieuw voor forum en ik heb advies en hulp van je nodig.
Op onze nieuwbouw hebben we 28 zonnepanelen van elk 400wc laten plaatsen, de installateur heeft ze aangesloten op 2 Sungrow SH5.0RS hybride omvormers. Hij heeft de bijgeleverde energiemeters niet aangesloten, maar ik hoop dat hij het zal doen...
We willen graag een Sungrow SBR096-batterij installeren, ik heb een video gevonden voor de installatie en het lijkt me niet ingewikkeld.
Mijn vraag is hoe kan ik dezelfde accu op beide omvormers aansluiten? Omdat elke omvormer de helft van de panelen in beslag neemt, zal ik elektriciteit "verliezen" als ik hem maar op één aansluit.
Dus sorry dat het zo lang is, maar ik wilde zo volledig mogelijk zijn. :)
Alvast bedankt voor uw hulp.


Dus momenteel zijn de 2 panelen elk rechtstreeks aangesloten op een omvormer zonder batterij, en het doel is dat de twee panelen een enkele batterij opladen die de 2 omvormers aanvalt? Is dat de vraag?


Ja dat is het precies.
0 x
Camon2312
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 19/01/23, 19:28
x 4

Re: Een accu aansluiten op 2 omvormers




par Camon2312 » 20/01/23, 07:36

sicetaitsimple schreef:
Camon2312 schreef:....
2 Sungrow SH5.0RS hybride omvormers....


d.w.z. injectie van 10 kW. Uit nieuwsgierigheid, maar je hoeft niet te antwoorden, je zou toch niet in België zijn?
Geen belang vergeleken met je initiële vraag (die ik niet weet te beantwoorden), maar misschien een manier om andere oplossingen te verkennen dan degene die je in gedachten hebt.


Goed punt, ik woon in België. :)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten