24 Generator Volts

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11

24 Generator Volts




par zwaluwstaart » 09/11/13, 21:09

Dag
Ik start een nieuw onderwerp: generator 24V van dynamo truck

Ik realiseerde een electrogene groep (GE) 24V door de dynamo Paris Rhone A14R38T 24V / 70A externe controller en Honda Motor 4T G150 2,3KW 3000rpm max.
Het idee is om 1000W / 28V te produceren is 35 / 40A om een ​​bedrijfsaccu opzs 530AhC20 te laden

test: het werkt goed
RPM-engine = 2700,
RPM alt = 2100,
Een product = 35A U = 26,7V
huidige opwinding varieert van 6 / 8A verheven !!!!!!
Maar probleem: de motor niet vele torens (3000 / 3600) en dus een slechte adem te nemen omdat FECM dynamo is te groot, omdat ik exc is te Eleve!

Idee: verminder de excitatiestroom (2 / 4A) om de fecm te verminderen en laat de motor om de beurt draaien
, produceren daarom hetzelfde vermogen, maar op hogere snelheid (3000rpm)

vraag: hoe de regulator te veranderen in Varier the I exc ?????
of, verwijder de regelaar en plaats een rehostat in serie op de I exc (spanningsdeler) ??????

Ik dacht bij de disconteringsvoet katrollen te verhogen, zodat de motor neemt deze trucs, maar in dit geval de toezichthouder, het zien van de opgewekte energie, en de RPM af als deze de I exc zal verhogen en FECM ?????

bedankt voor je lichten
zwaluwstaart
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364




par Forhorse » 09/11/13, 21:26

Motor waarschijnlijk niet krachtig genoeg. 2,3Kw (wat theoretisch max. Vermogen is) om een ​​dynamo van 1,7kw te trainen, ik vind het zwak voor mij
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 09/11/13, 22:05

goedenavond
helemaal niet!
het maximale vermogen is 2,7kw ........ en 2,3Kw is continu vermogen.

De efficiëntie van de dynamo's is 50% env (zie ook deze verbetering van de alt):
35A x 28V = 1000W x 0,5 = 2000W
Meer diverse transmissieverliezen x 0,9 = 2300W

er is een concordantie van machten ....

het probleem is om de motor te laten draaien op zijn maximale koppel van 3000rpm voor de beste prestaties en conso mini

pas dan de excitatiestroom Iexc aan om 35A uit te voeren op dit gegeven regime .....
Dus hoe deze Iexc variëren?
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 10/11/13, 07:32

Hallo,

De regelaar regelt de spanning, niet de intensiteit.

Wat is de excitatie-intensiteit onder 28V. vacuüm?

Wat is de nominale snelheid van de dynamo?

ps: leeg = verbonden met een opgeladen batterij, vooral geen open circuit.

Ik zou proberen minder versterkers te trekken en / of de snelheid van de alternator te verhogen.
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11

Re: 24v generatorset




par jonule » 10/11/13, 08:37

je motor ademt goed leeg?
met een andere lading gaat hij ook goed in de torens omhoog?
Ik bedoel, het is misschien stom een ​​probleem met deze carburateur,
Ik herinner me een helmstok die goed leegliep, maar worstelde toen het echt gevraagd werd = afstellen van de carburateur.

hoe verbond je de dynamo en de batterijen?
heb je een foto?

Swallowtail schreef:Ik dacht bij de disconteringsvoet katrollen te verhogen, zodat de motor neemt deze trucs, maar in dit geval de toezichthouder, het zien van de opgewekte energie, en de RPM af als deze de I exc zal verhogen en FECM ?????


het reductiepercentage van de poelies is een track, ja, je moet het oorspronkelijk geplande aantal tpm respecteren: op mijn 405 vermenigvuldigt de poelie met 3 het aantal tpm, wat betekent dat bij 2000 tpm de dynamo "begint" te laden, en is dan op 6000 tpm
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 10/11/13, 10:55

Ik denk ook dat overdrive, de dynamo sneller moet draaien dan de motor.

bij 2000 rpm is de opbrengst waarschijnlijk lager, al 20% passeert de excitatie.

Bevatten de 6 tot 8-versterkers zich in de 35-versterkers?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/11/13, 13:13

uw alternator draait te langzaam, waardoor de regelaar gedwongen wordt de opwinding te plaatsen

we moeten katrol maken aan de alternator sneller draaien, en opeens is het goed de macht te maken met een lagere exitation maar één probleem: de demarage de toezichthouder legt exitation grondig, en voorkomt dat de motorsteunen in dieet met een hoger koppel is wat hij kan doen

de eenvoudigste oplossing is om een ​​weerstand in serie te plaatsen met de exitatie om te beperken tot wat nuttig is voor de goede snelheid

bij normaal gebruik van de dynamo is het nuttig om een ​​grote stroom van ontlading te hebben om door te gaan met laden, zelfs bij lage snelheid ... de motor van de truck heeft genoeg koppel dat niet door de dynamo gegenereerd mag worden die alles uithaalt wat hij kan ... maar het is catastrofaal voor je kleine motor, dat is goed vermogen 3000t / mn maar kan niet uitstaan ​​dat de dynamo probeert om dezelfde kracht op lage snelheid te trekken

een weerstand zal uw probleem oplossen, maar zal een beetje slecht zijn: verlies van vermogen door verwarming, terwijl de regelaar in staat is om de excitatie door decoupage te reguleren, zonder verlies van vermogen

het zou nodig zijn om een ​​speciale regelaar te maken met een functie die gevoelig is voor de snelheid van de motor: druppel van de exitatie als de motor niet snel genoeg draait: dat zou het mogelijk maken om de stroom naar de accu te sturen die men kan maken zonder de motor te vertragen

geslacht passen deze elektronische controller 2900t / min: Zolang de batterij leeg is zal de elektronische besturingseenheid de exitation ingesteld op een maximale belasting en begint de motor te overbelasten 2900t / min ... zijn mechanische regulator derhalve de carburateur geopend grondig

wanneer de batterij begint te vol elektronische regelaar verminderen exitation geval beperkt tot een normale belasting spanning ... en het motortoerental zal iets stijgen en de mechanische regelaar wat dicht bij de carburateur stabiliseren heeft 3000 t / min

je kunt testen met een reostaat in serie met de exitatie: de aanpassing van de rhostat zal de maximale belastingsstroom aanpassen, en het punt zoeken waar de motor zijn maximale vermogen geeft ... maar het zal niet stabiel zijn met verwarming van de dynamo ... of variatie in het motorvermogen

het bouwen van een speciale elektronische regelaar zou beter zijn

als het u betreft, kan ik dit soort regulator doen, het in 12V ontwikkelen met de alternator die ik heb en een 24V-versie maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/11/13, 13:26

de efficiëntie van een dynamo is helemaal niet constant

op lage snelheid is het erg slecht: het is je huidige zaak

bij de optimale snelheid is de opbrengst veel beter dan 50%, vooral als u tevreden bent met een vermogen onder het maximum

bij een te hoge snelheid neemt het rendement ook af vanwege wervelstroomverliezen en hysterese in het plaatmetaal

met een regelweerstand tussen de exitatie en de normale regelaar kunt u verschillende katrollen uitproberen om de beste snelheid te vinden: de beste snelheid is die waarmee u meer ampère in de accu kunt plaatsen zonder de snelheid van de motor te verlagen

op de auto en de truck doet de poelie de dynamo veel sneller draaien dan de motor ... 2000t / mn het is te langzaam
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11




par zwaluwstaart » 10/11/13, 20:36

Hallo allemaal en bedankt
je bevestigt alle nummers die ik dacht te verkennen.

Maar jullie lijken het allemaal eens te zijn over een 'vooropgezet idee'

Inderdaad, de output van een dynamo heeft een klauw is het hoogst bij lage snelheid net superieur aan die van primcage
wees 1500 / 2000rpm !!!!!
Beeld

het is van een proefschrift van de 180-pagina dat ik mezelf vulde:
http://tel.archives-ouvertes.fr/docs/00 ... 007091.pdf
Ik helaas niet over de prod van mijn alt curve (A14R38T), maar dat een alt naderende (A14N206) geeft 40A om 2000 / 2500rpm
https://www.econologie.info/share/partag ... 54aoFU.pdf

Ik interré daarom om de beurt te maken, de alt heeft een goed vermogen richting 2000 tpm en om de motor op zijn best te laten draaien is het koppel 3000 tpm => of een reductiepercentage 3000/2000 = 1,5

maar dit fokt wat chatelot zegt:
uw alternator draait te langzaam, waardoor de regelaar gedwongen wordt de opwinding te plaatsen
vanwege deze verdomde regulator.

wat het idee bevestigt om een ​​reostaat in serie te zetten over de excitatie om het goede ik exc aan te passen, kan zelfs tussen de regel en de ex alt zijn?

En zoals Jonlee treffend suggereert, controleer of de motor zijn koppel onder belasting heeft.

daarom: controleer de motor, verhoog het reductiepercentage 1,2 => 1,5
plaats een reostaat in serie ....
en doe wat tests

als het niet lukt, bestudeer dan een speciale regulator (bedankt chatelot)

hier voor een snel antwoord.
a+
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/11/13, 20:59

Ik kan echt niet geloven dat je curve die maximale opbrengst geeft 1500 rpm ... het in tegenspraak is met wat ik mezelf vond op verschillende alternators ... helaas zonder een precieze meting uit te voeren

Ik ben bang dat je curve is gemaakt met de snelheid van de motor, zonder rekening te houden met de vermenigvuldigingsverhouding van het circuit van de alternator

bij veel auto's is het rapport van 3, dus als de motor 6000 is, is de alternator 15 000 en ik wil geloven dat de prestaties niet goed zijn

als uw curve een 3-rapport vergeet, gaat de optimale efficiëntie van 1500 naar 4500t / mn, wat waarschijnlijker is

een andere rariteit: de rentecurve is nooit zo scherp: het is een vage hobbel met vrijwel constante prestaties over een bepaald bereik
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten