Mulch van den voor de teelt, vlakke reepjes - ex. aardbeien

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Mulch van den voor de teelt, vlakke reepjes - ex. aardbeien




par Christophe » 12/06/08, 14:33

na de aardappelen, hier zijn de aardbeien met dennenappel Mulch : Cheesy:

De afgelopen weken heb ik het gedaan mijn eigen dennenappel mulch (zelfs de "niet verse" die beginnen te rotten) met een elektrische grinder. Ik verzamel de dennenappels in het bos ernaast.

Dit is het resultaat van aardbeien die vorig jaar zijn geplant (in een kas en mulch gedurende 1 maand):

Beeld

Ik vreesde in het begin dat de PH van de aarde zou vallen en een goede ontwikkeling zou verhinderen, maar de aardbeien konden het blijkbaar niet schelen.

Wat ik (voorlopig) heb gevonden:
a) geen schimmel op aardbeien.
b) geen slak of slak (zelfs als de kas open staat voor regen)
c) de aardbeien blijven uit de grond en blijven dus "droog"
d) enkele gaten in de bladeren, maar ik denk aan rupsen of vliegende insecten.
e) goede productiviteit toch? (Ik zou bijna 10 keer meer zeggen dan vorig jaar, maar er zijn te veel parameters om te weten wie wat doet)

ps: ik doe een handvol organische kunstmest speciaal klein fruit. Ik vind het een mengsel van gedroogde mest (geur).


Deze aardbeien staan ​​in mijn "nieuwe" aangedreven kas (als het werkt :D) door onze hydraulische ram (Video: http://www.youtube.com/watch?v=B4judCWBV7w ) via een infuus (die ik zal moeten verbeteren) is de zwarte zak die we rechts zien hangen:
Beeld

Dus hier is het, als je een houtversnipperaar en een naaldbos niet ver van huis hebt (en je houdt van de look), aarzel dan niet ... het zal voorkomen dat je honderden mulch moet vervoeren (meer dan 1000 in ons geval voor de dennen van de heide).

Het enige onbekende: de duur in de loop van de tijd, maar ik denk dat het beter standhoudt dan de standaard 1ste prijs-mulch. De geur van "eucalyptus" komt sterk naar voren als je ze verplettert, voor mij is het een indicatie van een goede conservering.
Dernière édition par Christophe de 12 / 06 / 08, 15: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 12/06/08, 15:01

Merk echter op dat sommige gemeenten gratis mulch aanbieden aan hun medeburgers. Afvalmaten enz. Waar ze graag vanaf komen.

Dus aarzel niet om uw stadhuis de vraag te stellen en als ze dat niet doen, waarom dan niet aanbieden om een ​​kleine lokale sector op te zetten die iedereen bedient?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/06/08, 15:03

Ah ik wist het niet? Frankrijk of België? Maar als ik het goed begrijp is het mulch van groenafval, dus composteerbaar. Dus om het af te maken is niet geweldig ... ik denk dat er een voordeel is met dennenappels.

Ik ben verkeerd?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 12/06/08, 15:09

Hallo Christophe en Christine!

Goed gedaan 8)

Voor de kas heb ik een gepensioneerde buurman, een voormalig landbouwtechnicus, die je wel mag, maar pas op in de zomer: hij heeft een uitneembaar systeem (een soort horizontaal / verticaal raam) en kan overdag worden verwijderd om niet te voorkomen " grill "planten. Ik ben bang dat je plastic te veel broeikaseffect veroorzaakt. Om te zien want in België kan het minder toeslaan dan in de Auvergne. :?

De tuin, afgezien van de bourrinage (waarmee ik aardappelen / tomaten maak) is het een prachtig tijdverdrijf, maar ook een dagelijkse aandacht.

@+
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/06/08, 15:15

A) Bezwaar: gefeliciteerd Christophe! :) : Cheesy: cf https://www.econologie.com/forums/post83487.html#83487

B) Ja voor de oververhitting, ik heb de 2 "uiteinden" + of - verwijderbaar gelaten zodat de lucht kan circuleren. (omdat het op een lichte helling is, is het ideaal, bovendien heb ik de hete stroom verschillende keren gevoeld en het deed me denken dat we vrij gemakkelijk een miniproto van konden maken zonne berg)

C) Voor het tijdverdrijf ja, maar ik hoop dat het ook een beetje ... winstgevend is en niet alleen voor de planeet (moet nog steeds aan de sous denken) nee? Trouwens, hoeveel kosten biologische aardbeien of aardappelen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 12/06/08, 15:19

A) Goed gedaan Christoffel!!!!
B) het idee van convectie ... + turbine
C) het is onbetaalbaar : Lol:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/06/08, 15:20

Maiuh :)

Ben serieus ... om te zien welk% van het minimumloon virtueel wordt betaald door tuinieren :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 12/06/08, 15:47

Ik heb geen nauwkeurige statistieken gemaakt.

Op aardappelen, zorg ervoor dat je een winnaar bent, vooral door het zaad te houden.

Voor de rest worden ... tomaten, aardbeien, planten niet gegeven. Of het duurt lang om ze voor te bereiden.

Tuinieren is een baan! 8)

Het is bekend dat ze geen fortuin verdienen. Aan de andere kant, de handelaren, vooral de centrale inkoopcentra ... :frons:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 12/06/08, 16:06

Welnu, over prijzen die niet worden gegeven: afgelopen zondag hebben we een paprikaplan gekocht (nou ja, de jonge tomaten voelden een beetje eenzaam): 40 cm hoog met een peper van ongeveer 5 cm lang al. betaald €1.5 op de hoekmarkt direct bij de tuinder.

Een plan van dezelfde grootte in een kinderdagverblijf of in een doe-het-zelf zou zijn geweest, ongeveer 5 € en waarschijnlijk minder dan 1.5 € voor de tuinder directe en lokale aankoop is dat waar ...

Het zal voeten maken voor deze heren van hoge financiën die geloven dat de wereld aan hun voeten staat! :onheil:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 12/06/08, 17:36

Dit is wat de biologische tuinder in mijn omgeving te koop aanbiedt:
smeerwortel plant per stuk 2.00 €
rode kersentomatenplanten elk 0.80 €
gehoornde Andes-tomatenplanten elk 0.80 €
Roma-tomatenplanten elk € 0.80
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten