Clim omkeerbaar omvormer Carrera Bricoman de besparingen?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42

Clim omkeerbaar omvormer Carrera Bricoman de besparingen?




par Capt_Maloche » 21/10/09, 12:17

Hallo, voortzetting van het onderwerp op het PM230 energiemeter: econometer-pm230-notes-on-the-operationele-t3099-30.html


Ik heb dit apparaat geïnstalleerd:
Ik heb niet toevallig gekozen je kunt waarderen 8)
Beeld

Ten eerste, een omvormer of niets
Omvormer betekent dat alle motoren proportioneel variabel zijn, ook regulerend (belangrijk), dit laat dit model toe om het vermogen te moduleren afhankelijk van het verschil tussen de gemeten T ° en het instelpunt tussen 1800 mini en 5300Wmax

dit zal spelen op de COP bijvoorbeeld door het beperken van de macht van de binnenunit (dwz het selecteren van de lage snelheid of nachtmodus), die het mogelijk maakt om de wisselaar ext oversize. (Verdamper) ten behoeve

De voorkeur aan het koelmiddel R410A die een zeer lage T ° van verdamping (° C -55 P. atm) heeft en laat de werking van de verwarmingsinstallatie te Bouzin -15 ° C

Dan moet u weten dat de fabrikanten vaak dezelfde "box" (stroomlijnkap, wisselaars) gebruiken voor verschillende vermogens, waardoor in feite het krachtigste model in de reeks van dezelfde grootte wordt bestraft.

Dit is de reden waarom ik gekozen eerste model; een comfortabele verschil gezien (3.5 4.3KW en gemiddelde snelheid) tussen de koude en warme bevoegdheden weergegeven, die een goede teruggave van het energieverbruik van de compressor impliceert
Dit is niet het geval van het bovenstaande model waarvan de bevoegdheden zijn beperkt tot koud: 5,1 kw, hot: 5,6 kw als gevolg van een in het kader van de dimensionering van de wisselaars.

Capt_Maloche schreef:Kom vroeg resultaten, heel verbazingwekkend voor een camera van deze prijs: Split Systeem Inverter R410A 3500W gegeven aan middelgrote en max 5300W

Split aangepast lage snelheid (dus oversized warmtewisselaars)
Lage snelheid in de Eco-modus, 3 + ° C buiten 21h00
Geabsorbeerd vermogen aangegeven door de]PM 230 : 565W 228V 50Hz cos Phi: 0.98 2.54A (extra informatie)

blazen oppervlak van de binnenunit: x 0.60 0.08 m²
gemiddelde snelheid gemeten op 12 punten: 5.1 m / s (hete draad anemometer KIMO)
Is een stroomschema 880m3 / h

T ° uniforme blazen 32 ° C
T ° recovery 22 ° C (geïnstalleerd in het bovenste gedeelte)


een daadwerkelijke vermogen van 880 0.34 x x (32-20) W = 2992
COP = 2292 / 565= 5.2 heel het vee :D


0.34 is een samentrekking van de soortelijke warmte van lucht 20 50% ° C op grote schaal gebruikt in het bedrijfsleven

Dan is de kracht P = (Q v / 3600) x Cp x x Ro DT is de volledige vorm.

P [W]
Qv [m3 / h]
Cp [J / kg.K]
Ro [kg / m3]
DT [K]

Typische waarden zijn: http://www.thermexcel.com/french/tables/massair.htm
Cp = 1000 [J / kg.K]
Ro = 1.25 [kg / m3] kunt u kibbelen met 1.20 : Cheesy:

Dat verklaart de formule het meest:
= P x Q v x 0.34 DT (waar 0.34 1000 * = 1.25 / 3600)

Neem aan dat de constante Pc en Ro-waarden.

Deze bevoegdheid formule is geldig voor warme en koude batterijen batterijen als de condensatie niet optreedt. (Als condenstation neem de enthalpieverschil).

En dus hier is geïnstalleerd in:
Beeld
Je kunt zien dat de PM230 links van de goot

De binnenunit is boven de deur in de lobby die het hele huis serveert geplaatst
rechtsonder de keuken, verliet de bodem zat blijf het recht van de slaapkamer beneden (niet de kast), verliet het kantoor en ik nam de foto aan de voet van de trap leidt naar boven

Capt_Maloche schreef:
Citro schreef:Ik heb een snelle berekening tafel hoek ...
In vergelijking met alles of niets omkeerbare € 250 gekocht door mijn broer Frère 4 jaar geleden (COP2.5), deze versie minder dan € 600 betaalt zichzelf terug in minder dan 2 jaar ...
8)
Nu, wat zou interesseren me zou zijn om uw totale kWh thermische generatie weet meer dan een jaar en uw verbruik kWh elektrische ...
Want je bent niet van plan om een ​​COP van 5 hebben in temperaturen onder het vriespunt ...


Ik zou het ding geld te verdienen in minder dan een jaar, die kostte me ongeveer 900L prijs van olie, heb ik besloten om het te kopen dan om het volle van mijn tank te vullen

Ik meet mijn jaren sinds 2 stookolie consos
Ik zal genade toe te voegen aan PM230 consos van de airconditioning en verwarming modus en vergelijken en controleer de return on investment

Je weet wel, voor negatieve temperaturen, in feite is het een relatief korte tijd per jaar

Ik die komen om te investeren in een gascondensatieketel ... Ik vraag me af of uw keuze is niet goedkoper dan gas ... De kWh gas bedroeg € 7 2008 procent, maar het brandde in 2009 (de prijs van het abonnement verdubbeld :onheil: ).

Ik maakte mijn berekening, op energiekosten is geen concurrency, behalve misschien hout (4fois goedkoper dan stookolie)
Het is ook zonder concurrency op de aankoopprijs
Maar gas is niet al te slecht geplaatste 157 0.0489 € inschrijving en € per kW.h

Met de splitsing omvormer en een gemiddelde COP van 4 zeggen dat de kW.h kostte me 0.10 / 4 0.025 = € / nacht zonder kW.h prijs, ik heb mijn abonnement EDF veranderd.
(Het gas heeft u een abonnement en meer) in wat neerkomt op ongeveer een jaarlijks verbruik van 10 000KW.h om 157 / 10 000 1.57 = percent van € 0.0489 of meer 0.0157 + = 0.0646 € / kW.h die zij moeten de doelmatigheid van de plant

en vergelijkingen ongeveer € 0.08 / kW.h voor olie met een gemiddelde opbrengst

Christophe schreef: Operationele 24h op hoeveel dagen? Toen ontmoette ik 1 staat pm ik een post altijd op het dicht bij de start tijd en datum metingen.

Ik bezweer een maandoverzicht

Ik zie vooral raakte Bouchou messing opgehangen vertrokken!
Dit is een noodgeval? : Mrgreen: : Mrgreen: Ah, tenzij dit is een notenkraker ??? : Mrgreen:

Nee, het is een rustieke trekt stekker gepolijst hout, die inderdaad notenkraker en geplette vingers kan dienen : Cheesy:

Ah ik zag het meer "open" van wat je zei ... de omvormer heeft een "effect" in de keuken bijvoorbeeld en op de 1e verdieping? Nou, je zult me ​​vertellen dat het extra is ... natuurlijk!


Zeg het is centraal gelegen:
1 3 verblijf radiator gebaseerd op
Keuken en toilet (niet afgebeeld) radiator volgens
Kantoor, hal en slaapkamer op de begane grond gesloten radiatoren
1 badkamer radiator volgens de bovenverdieping
3 kamers op de bovenverdieping gesloten radiatoren (thermostaat, ingesteld op 18 ° C in het geval, goede temperatuur voor het slapen)
Appartement DRC gesloten alle radiatoren, onverwarmde garage, onverwarmde veranda.

Met dat, ik heb meer dan 25% van de radiatoren op basis [/ quote
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11

Re: Installeer een omkeerbare airconditioning Inverter, besparingen




par ik Citro » 21/10/09, 14:33

Modos of gebruikers moeten onderwerpen die afwijken van het onderwerp systematisch indelen. dit is hoe we herkennen forums goed verzorgd.
: Lol:
Capt_Maloche schreef:Ik maakte mijn berekening, op energiekosten is geen concurrency, behalve misschien hout (4fois goedkoper dan stookolie)
Het is ook zonder concurrency op de aankoopprijs
Maar gas is niet al te slecht geplaatste 157 0.0489 € inschrijving en € per kW.h

Met de splitsing omvormer en een gemiddelde COP van 4 zeggen dat de kW.h kostte me 0.10 / 4 0.025 = € / nacht zonder kW.h prijs, ik heb mijn abonnement EDF veranderd.
(Het gas heeft u een abonnement en meer) in wat neerkomt op ongeveer een jaarlijks verbruik van 10 000KW.h om 157 / 10 000 1.57 = percent van € 0.0489 of meer 0.0157 + = 0.0646 € / kW.h die zij moeten de doelmatigheid van de plant

en vergelijkingen ongeveer € 0.08 / kW.h voor olie met een gemiddelde opbrengst
Ik ben elektriciteit meer dan € 0.08 HT/ KWh maar dit stijgt tot € 2009 0.13 aan TTC inclusief abonnement op een hoge consumptie van 7.000kWh (ja, het verbruikt elektrische auto's). Vorig jaar heeft de elektriciteit kwam terug naar me 0.15 € TTC / kWh voor minder 4.000kwh. Volgend jaar ben ik van plan meer 9.000kWh elektrische conso ...

Met betrekking tot gas, ik verbruikte tot 16.000kWh gas 0.04 € HT / kWh of ongeveer € 0.06 abonement inclusief BTW (210 € / jaar !!!). Als mijn gasrekening niet significant dalen na het werk; condensatieketel, lage temperatuur radiatoren, zonneboilers en cellulosewatten zolders ...
... Ik het gas voor een PAC ...
Dat gezegd hebbende, wat te kiezen, een lucht / lucht split, zoals u of een lucht / water aangesloten op mijn radiator en dat zou de extra ECS zijn.
:?
Pourqoi geen PAC ook verbonden met een VMC DF. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/10/09, 14:49

Ja, maar het is niet al te moeilijk werk :D

Ik gaf je de GDF gastarieven 2009, wie is je provider?

Een voorbeeld van 2009 prijs voor mijn stad: http://www.dolcevita.gazdefrance.fr/por ... es_energie

Laat mijn prijs zien

Samenvatting van mijn verzoek

Aardgasaanbieding - vaste prijs 2 jaar
Verbruikspunt 91510 - LARDY
Voorspelling van het jaarlijkse verbruik van aardgas tussen 6 en 000 kWh


aardgas

Inschrijving 165,00 € TTC per jaar Verbruiksbelasting 0,04760 € / kWh


De warmtepomp op radiatoren bij lage T ° is een alternatieve keuze op voorwaarde dat ik geen oogje hoef te betalen voor de installatie, te duur naar mijn smaak

dit is waarom ik ging met deze omvormer split-systeem, zeer goedkoop in vergelijking met andere technologieën, zijn hout ketels ook niet gegeven

Merk op dat ik hield mijn centrale verwarming op olie + DHW

Merk ook op dat ik een houten insert die het huis verwarmt in het geval van beoin / down of goedkeuring
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/10/09, 15:06

Capt_Maloche schreef:Ik gaf je de GDF gastarieven 2009, wie is je provider?

Een voorbeeld van 2009 prijs voor mijn stad: http://www.dolcevita.gazdefrance.fr/por ... es_energie

Laat mijn prijs zien

Samenvatting van mijn verzoek

Aardgasaanbieding - vaste prijs 2 jaar
Verbruikspunt 91510 - LARDY
Voorspelling van het jaarlijkse verbruik van aardgas tussen 6 en 000 kWh


aardgas

Inschrijving 165,00 € TTC per jaar Verbruiksbelasting 0,04760 € / kWh
I verbonden Gaz de Bordeaux.

Het is waar dat de PAC lucht / water zijn nog steeds te duur ... :onheil:
Om me heen, veel mensen beginnen verschillende vormen van verwarming en jongleren tussen hout, PAC lucht / lucht en brandstof naar de evolutie van de tarieven aan te passen.

Veel mensen hebben ook geïnvesteerd in een generator voor de komende grote elektrische netwerk storingen, maar hier ben ik ... HS
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux
x 1




par Aumicron » 21/10/09, 15:08

Voor informatie:

Leverancier: Gaz de Bordeaux
Jaarabonnement 260 euro
kWh prijs: 0,05225 15 om TTC / 09
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/10/09, 15:21

Aumicron schreef:Voor informatie:

Leverancier: Gaz de Bordeaux
Jaarabonnement 260 euro
kWh prijs: 0,05225 15 om TTC / 09
Ja, maar ik combineert altijd mijn abonnement bij mijn verbruik en ik vervolgens gedeeld door mijn kWh gebruikt om mijn prijs te kennen reel kWh.
Dit stelt me ​​in staat om te vergelijken met andere energiebronnen. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 21/10/09, 15:34

Yep, met het abonnement dat u de prijs van olie tot € 0.06 / kW.h (€ 0.60 / l en 10Kw.h / L PCI) overschrijden .... niet Glop huh?

Christophe vonden de andere dag PAC AIR / Water zwembaden voor echt goedkoop, kan dit wel de oplossing voor lage temperatuur circuits

moet hoe dan ook voorkomen dat hoge temperatuur met CAP, omdat de COP wordt verminderd en vaak valt 1 nul temperaturen

Om terug te keren naar het onderwerp :D Deze Split Inverter systemen zijn in mijn mening LA economische oplossing van het moment, moeten we het materiaal kiezen op basis van de criteria die blootgesteld in de eerste pagina.

Anders moet je een huis BBC (50Kw.h / jaar en m²) weer op te bouwen
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/10/09, 23:39

Capt_Maloche schreef:Yep, met het abonnement dat u de prijs van olie tot € 0.06 / kW.h (€ 0.60 / l en 10Kw.h / L PCI) overschrijden .... niet Glop huh?
Het gebruik van LPG in 0.60 € / l kom ik tussen 0.08 en 0.10 € / kWh. Als gasprijzen stijgen, sluit de meter en sluit de ketel fles kan zuiniger zijn ...
Capt_Maloche schreef:Christophe vonden de andere dag PAC AIR / Water zwembaden voor echt goedkoop, kan dit wel de oplossing voor lage temperatuur circuits
U zinspelen over Poolex zwembad warmtepomp voor verwarming thuis?. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 22/10/09, 09:30

Ja, dezelfde man

als, een grappige opmerking over de omkeerbare airconditioning;
in verwarmingsbedrijf, de buitenkant groep die energie (koude blast) absorbeert en er is een heleboel condens

Nou ik deze verdichtingen water (gedemineraliseerd water) naar de centrale stoomstrijken :D

regenachtig weer gisteren, vulde ik een bus in 5L 24h, cool
(Droog weer is 2 dagen)
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 22/10/09, 10:22

Het is prima over dit, maar zou toch kWh er wat groen in het goed?

Als mijn peddel wiel draait zoals ik hoop ... nou ook heb ik een kleine batterij als de uwe ca ... Anders wachten voor ons om onze PV-systeem te doen ...

Hier betaal je € 0.21 kWh voor de nuke ... !! :onheil:

Capt_Maloche schreef:Anders moet je een huis BBC (50Kw.h / jaar en m²) weer op te bouwen


Nou, het begint wanneer deze specificaties? We hebben al een goede basis met ons! Het volstaat om het concept (groot oppervlak, de goedkope m², grote olie buffer + MCP 2 zonne-circuit, CAP fokker ...) weer te verbeteren en het moet goed te doen!

Idealiter zou de prijs 200-250 000 € niet mogen overschrijden! Kortom 300 000 € turnkey veld ...

De Pipos bijnaam passiefhuizen te 600 000 € ca niet geïnteresseerd !! En ik neem aan dat je ook niet ...

olie of gas verkopers zullen hun moeder huilen! Banzai!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 258-gasten