Naar een duurzame e-commerce? Jouw mening voor een training!

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Winget
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 26/02/22, 11:53

Naar een duurzame e-commerce? Jouw mening voor een training!




par Winget » 27/02/22, 10:55

Bonjour à tous!

Ik wil graag een punt met u delen dat mij bijzonder raakt sinds ik naar een business school ben gegaan :)

Ik had me nooit afgevraagd wat de ecologische impact van e-commerce is, en als ik beter keek, kon ik zien dat talrijke onderzoeken die over dit onderwerp zijn uitgevoerd aantonen dat meer dan 62% van de consumenten verklaart dat bezorgdheid over het milieu hun aankoopbeslissingen heeft beïnvloed. Bovendien kochten deze consumenten liever producten die beter zijn voor het milieu, ook als ze duurder zijn. Na hebben slaagde met aurlom voor de tage mage-wedstrijd Ik begon me steeds meer bewust te worden van mijn ecologische voetafdruk, vooral omdat het mijn carrièrewens zou zijn om een ​​e-commerce op te zetten...duurzaam?

Oké, het lijkt simpel, maar hoe kun je er echt in slagen een compromis te sluiten tussen milieuaanpak en e-commerce? Welke strategie moet ik volgen om me verantwoordelijk en winstgevend te voelen? Er kwamen vragen in mijn hoofd en ik vroeg me af of ik (naast mijn studie) nog een interessante training of coaching kon vinden over deze nieuwe aanpak? Financiert het CPF dit soort cursussen?

Bedankt voor uw mening en advies!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Op weg naar een duurzame e-commerce? Jouw mening voor een training!




par Obamot » 27/02/22, 11:22

Welkom!

Je zou dit aan je leraar moeten voorstellen. om er een “cursuswerk” van te maken, dat zou cool zijn, zouden wij het werk voor je kunnen doen? ( : Mrgreen: )

Nee, maar ik maak maar een grapje, het is al goed dat je jezelf de vraag stelt : Wink:

HIER is een “pakket” met antwoorden: https://international.post.ch/fr/blog/e ... ecologique

Het is nu al duidelijk ‘groener’ om het per post te laten bezorgen dan om zelf met de auto een ritje te maken waarbij uitsluitend een geheugenkaartje van 1 à 2 gram wordt opgehaald.
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Op weg naar een duurzame e-commerce? Jouw mening voor een training!




par phil59 » 27/02/22, 14:27

Bovenal heb je nu met Ali gecombineerde leveringen... gisteren ontving ik 3 dingen tegelijk, veel minder dan € 10 in totaal...

Het is meer de prijs van het transport die beangstigend is, zo goedkoop... maar als je de auto meeneemt om hem op te halen... Wat je moet accepteren is een extra week voor de bezorging... om de routes te optimaliseren.
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Winget
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 26/02/22, 11:53

Re: Op weg naar een duurzame e-commerce? Jouw mening voor een training!




par Winget » 04/03/22, 10:00

Obamot schreef:Welkom!

Je zou dit aan je leraar moeten voorstellen. om er een “cursuswerk” van te maken, dat zou cool zijn, zouden wij het werk voor je kunnen doen? ( : Mrgreen: )

Nee, maar ik maak maar een grapje, het is al goed dat je jezelf de vraag stelt : Wink:

HIER is een “pakket” met antwoorden: https://international.post.ch/fr/blog/e ... ecologique

Het is nu al duidelijk ‘groener’ om het per post te laten bezorgen dan om zelf met de auto een ritje te maken waarbij uitsluitend een geheugenkaartje van 1 à 2 gram wordt opgehaald.


Hartelijk dank voor uw advies :) Ik ga het meteen uitzoeken. Ik laat je met mijn leraren praten : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Op weg naar een duurzame e-commerce? Jouw mening voor een training!




par Exnihiloest » 04/03/22, 22:37

Winget schreef:...Ik heb gezien dat talrijke onderzoeken die over dit onderwerp zijn uitgevoerd aantonen dat meer dan 62% van de consumenten zegt dat milieuoverwegingen hun aankoopbeslissingen beïnvloeden. Bovendien kochten deze consumenten liever producten die beter waren voor het milieu en zelfs als ze duurder waren....

Hmm ...
Als we het succes van de Chinezen op het gebied van e-commerce zien, kunnen we zeggen dat er een kloof gaapt tussen de goede bedoelingen die in de onderzoeken naar voren komen en de werkelijkheid. Ik reageer soms ook op enquêtes op basis van wat ik wil concluderen, in plaats van op basis van informatie die uit ons is gehaald.

Alle menselijke activiteiten hebben een impact op het milieu, daar is niets abnormaals aan. Het verminderen van de impact is een prijzenswaardige zorg, maar ik heb er ernstige twijfels over dat de hoop dat een aanzienlijk deel van de kopers daar meer voor zou betalen marginaal zal blijven.
Aan de andere kant is meer betalen voor beter mogelijk. Producten in kortsluiting en producenten die voedingsmiddelen direct verkopen werken, omdat het niet alleen niet duurder of niet veel duurder is, maar ook beter.

Deze extra kosten voor het verkleinen van de ecologische voetafdruk, die de consument zal moeten betalen, moeten ook gepaard gaan met producten van betere kwaliteit. Bovendien zou de vereniging opleidingen kunnen creëren door te zeggen dat we beter zullen worden door te kopen “met weinig impact op het milieu”.

Het lijkt mij dat de handelaar steeds meer een van zijn rollen vergeet: hij is de tussenpersoon die zogenaamd bevoegd is om de producten te kiezen die hij aan zijn klanten verkoopt. Een goede handelaar verkoopt geen rommel. Ik verwacht hetzelfde van een e-commerce als er geen sprake is van milieuproblemen, want rommel die is vervaardigd of getransporteerd volgens een protocol dat het milieu respecteert, maar dat moet worden geretourneerd en geruild, of dat in de prullenbak belandt, is nog erger. Kwaliteit helpt de impact op het milieu te verminderen.

Als we het ten slotte hebben over e-commerce in de zin van Amazon, waarbij het over het algemeen niet Amazon is die rechtstreeks verkoopt, maar zijn verkopers, is Amazon uiteindelijk een handelaar van een handelaar. Het toont zijn handelaars, die hun producten tentoonstellen. Op dezelfde manier als voor producten moeten we van een e-commerce als Amazon dezelfde kwaliteit verwachten van zijn handelaars, die uiteindelijk zijn producten zijn, zodat deze ze selecteert op basis van hun kwaliteiten, dat wil zeggen hun vaardigheden op het gebied van de producten die ze verkopen. kiezen en verkopen, en de kwaliteit die de impact zal verminderen.

Ik zou zeker failliet zijn gegaan in het bedrijfsleven, en mijn standpunt is ongetwijfeld utopisch, maar het is het mijne : Lol: .
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten