Depakine schandaal en zwangerschap! Toch meer een!

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Depakine schandaal en zwangerschap! Toch meer een!




par Janic » 24/08/16, 19:40

veel kinderen zijn getroffen door de inname van depakine door hun zwangere moeder en door de traagheid van de gezondheidsautoriteiten.
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: depakine! nog één




par Obamot » 24/08/16, 22:09

Het antivriesmiddel is 'eetbaar'Volgende pfff : Roll: C2H6O2

Chant-mé het hoofd van dit molecuul :schok: C8H16O2 16 zeer onstabiele waterstofatomen is pfff!
Dit is voldoende om benzine te vervangen, voor veilige opslag! Maar uhh dit aan zwangere vrouwen geven moest ijzig zijn:

Waarom vervang je de suiker in light dranken niet door ethyleenglycol terwijl ze er nog zijn...

696px-Valproïnezuur-2D-skelet.png
696px-Valproic-acid-2D-skeletal.png (13.14 KiB) 3945 keer bekeken


Het crescendo van gezondheidswaarschuwingen (maar dat was niet genoeg)

https://fr.wikipedia.org/wiki/Acide_val ... e_enceinte
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: depakine! nog één




par Remundo » 24/08/16, 23:26

het is een carbonzuur, een vertakt pentaanzuur (ook wel boterzuur genoemd). Het heet valproïnezuur, maar de echte naam in de chemische nomenclatuur zou liever zijn: 2-propylpentaanzuur

waterstofatomen zijn niet bijzonder onstabiel. Het doel is om epilepsie te bestrijden
http://gfme.free.fr/therap/antiepileptique.html

net als veel andere medicijnen (zelfs de meest onschadelijke zoals aspirine), zijn er beperkingen/verboden voor zwangere vrouwen.

Ik las dat de teratogene effecten (misvorming(en) van de foetus) van valproaat bekend zijn sinds... de jaren 80...!! geen wonder dat depakine (dat slechts een zure vorm is) zo delicaat is...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: depakine! nog één




par Obamot » 25/08/16, 08:27

Ja, tegelijkertijd...
.
Instabiliteit komt van...zuurstof en overgangselementen! Maar zuurstof is overal, zelfs in deze formule.
Maar als je de waterstof verwijdert, is het stabiel ja... Net als de "H"-bom zonder waterstof, geen risico : Mrgreen:

Oké, ik geef het aan jou, want jij bent het :P (en omdat je gelijk hebt, behalve 4H)
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: depakine! nog één




par Janic » 25/08/16, 13:25

Ongeacht de chemische samenstelling van het product, waar het om gaat zijn de gemarkeerde kinderen, voor het leven gehandicapt door een giftig product dat een MA heeft gekregen vanwege zijn anti-epileptische rol, maar, net als de pikhouweel, elders schadelijke effecten heeft en niet van de wandeling wordt verwijderd.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: depakine! nog één




par Obamot » 25/08/16, 17:37

Nou, ik ben niet zwanger, maar ik neem het toch niet... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Scandal Depakine! Nog een




par chatelot16 » 27/08/16, 21:10

als u een kind had dat aan epilepsie lijdt, zou u hem heel graag depakine geven... het belangrijkste punt is om lang genoeg met depakine te stoppen voordat u kinderen krijgt

en als de epilepsie aanhoudt, is het noodzakelijk om de kinderen op te geven zodat ze door depakine kunnen worden afgelost

Ik kende een vriendin die een kind met epilepsie had: het is een groot probleem... welk ander medicijn is er?
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Scandal Depakine! Nog een




par Janic » 28/08/16, 08:54

als u een kind had dat aan epilepsie lijdt, zou u hem heel graag depakine geven... het belangrijkste punt is om lang genoeg met depakine te stoppen voordat u kinderen krijgt
Op dit moment lijkt het er niet op dat er onderzoek is gedaan naar de mogelijke persistentie van de geabsorbeerde producten.
en als de epilepsie aanhoudt, is het noodzakelijk om de kinderen op te geven zodat ze door depakine kunnen worden afgelost

Nogmaals, het is een delicaat onderwerp om te benaderen, aangezien het de vraag is of we de crisis op natuurlijke wijze moeten laten voorbijgaan of moeten ingrijpen om deze af te snijden, al dan niet met depakine.
Maar, en dat komt bijna altijd op hetzelfde neer, de schoolgeneeskunde is meer gericht op het verdwijnen van de gevolgen (met een deel van de rechtvaardiging omdat een epilepsie indrukwekkend is) en niet op het aanpakken van de oorzaken. De initiële oorzaak kan zowel alcoholisme zijn als problemen als amenorroe, ontkalking, helminthiasis, zelfs een hersentrauma of de gevolgen van erfelijke of verworven intoxicaties.
Dan is er niet alleen de chemische geneeskunde, er kunnen ook andere, minder agressieve therapieën worden gebruikt, waarvan de resultaten afhankelijk zijn van de vaardigheden van elke therapeut: homeopathie, aromatherapie, hypnose, diëtetiek, enz...
Ik kende een vriendin die een kind met epilepsie had: het is een groot probleem... welk ander medicijn is er?

Stel je jezelf de vraag binnen het beperkte kader van de officiële geneeskunde of andere zorgtechnieken?

Bijvoorbeeld (ik heb het al genoemd) het geval van dit kleine meisje (dochter van een collega op het werk) dat bij de geboorte verstikt was en nooit had mogen overleven en dat rond de leeftijd van 8 nog steeds niet sprak, niet liep en kreeg regelmatig epileptische aanvallen en werd gevolgd door een arts en een fysiotherapeut. Na minder dan een jaar dieet- en andere adviezen begon het kleine meisje te praten en te lopen en waren haar aanvallen vrijwel verdwenen, tot grote verrassing van zowel de dokter als de fysiotherapeut. Geen drugs gebruikt, alleen observatie en een beetje gezond verstand, helaas buiten de gebaande paden.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16183
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263

Re: Scandal Depakine! Nog een




par Remundo » 28/08/16, 10:19

Janic schreef: Geen medicijnen gebruikt, alleen observatie en een beetje gezond verstand, helaas buiten de gebaande paden.

en een enorme meevaller !! Zou het niet toevallig in Lourdes zijn gebeurd? Omdat ze daar ongeveer dezelfde argumenten hebben ...

Je moet echter niet te openhartig zijn.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Scandal Depakine! Nog een




par Obamot » 28/08/16, 10:52

Nee Remundo, er is zeker hoop. En ja, absoluut, we komen terug op de oorzaken. Voor 'geluk' is het niet mogelijk om categorisch te antwoorden, maar als het gaat om het behandelen van de oorzaken, is het eerder het tegenovergestelde. Zonder je te willen vervelen: ik ken geen pragmatischer medicijn.

Om deze reden is het echter verkeerd om ons op epilepsie te concentreren (ontkenning van de oorzaken, epilepsie, multiple sclerose, Parkinson, Alzheimer zijn angstaanjagend). Maar dan hebben we het nog niet eens over het feit dat als we de oorzaken niet behandelen, de gevolgen bijna alle neurologische ziekten kunnen treffen en dat weten we al lang, want Janic geeft concrete elementen aan.

Degenen die getroffen zijn, moeten hun consumptie van vleesproducten drastisch verminderen. Het is een constante. We zitten midden in degeneratieve ziekten. Dit is waar het behandelen van de oorzaken het meest effectief is (hoewel de gevolgen in sommige gevallen helaas ernstig kunnen zijn, dat is biochemie hè, het valt niet te ontkennen dat er allerlei implicaties zijn, het is beter om de splitsingen niet te vaak te doen...)

Maar ik wist niet hoe ik Chatelot moest antwoorden, want zoals je Remundo zegt, het is niet zo voor de hand liggend. ik zou zeggenwe hebben beide nodig in het therapeutische arsenaal: het aanpakken van de oorzaken EN/OF het blussen van de brandenof behandel de gevolgen. Maar we begrijpen het goed, we kunnen niet eeuwig een vuur op zolder laten smeulen en een brandslang permanent op het dak van het huis laten wijzen, zonder iets anders te doen, dat is wat de meeste schade aanricht (medicijnen, chemicaliën, ze zijn zijn nog steeds vergiftigd, ze kunnen nawerkingen achterlaten). Toch is het het enige dat de huidige geneeskunde ons in een breed spectrum biedt.

Toch is dat niet wat de WHO zegt te doen, "doodmedicijn om ziekten te behandelen!"
(WHO die vaak lange tijd het tegenovergestelde beweert) volgens hen vandaag:

Wie schreef:"Wat is therapeutische educatie?
Therapeutisch onderwijs heeft tot doel patiënten te helpen de vaardigheden te verwerven of te behouden die ze nodig hebben om hun leven met een chronische ziekte zo goed mogelijk te beheren.

Het is een integraal en permanent onderdeel van de patiëntenzorg. Het omvat georganiseerde activiteiten, waaronder psychosociale ondersteuning, bedoeld om patiënten bewust te maken van en te informeren over hun ziekte, zorg, ziekenhuisorganisatie en -procedures, en gezondheid en ziektegerelateerd gedrag.

Het doel van deze aanpak is om patiënten (en hun families) in staat te stellen hun ziekte en hun behandelingen beter te begrijpen, samen te werken met zorgverleners en hun verantwoordelijkheden in hun eigen zorg op zich te nemen om hen te helpen hun levenskwaliteit te behouden en te verbeteren. .
»


Dus meer dan welke andere neurologische ziekte dan ook, is dat de basis.
Maar hier wordt het ingewikkeld. Dit zijn ernstige ziekten. Voor sommige patiënten zal het dus mogelijk zijn om de gezondheid te herstellen door de levensstijl te corrigeren, voor anderen (niet op tijd behandeld) zal het alleen mogelijk zijn om te kalmeren (multiple sclerose, alzheimer, parkinson... epilepsie, enz.)

Paus Johannes Paulus II, die de ziekte van Parkinson had, corrigeerde bijvoorbeeld zijn dieet en nam papaja (vers en melkzuurgefermenteerd), wat hem veel verlichting bracht. Maar hij sleepte deze ziekte al 2 jaar mee (d.w.z. sinds de leeftijd van 15 jaar, wat betekent dat het ‘terrein’ van de ziekte helaas al eerder was geïnsinueerd) en het is een schoolvoorbeeld van iemand die nogal in de rust van zijn leven leeft. kwelling en veel gebeden heeft, als het neurologisch is, is het beter om een ​​goede geestelijke hygiëne te hebben die daarmee gepaard gaat... Vermijd stress...

Orthomoleculaire geneeskunde is een grote hulp.

Hier is de getuigenis van een geval behandeld door Dr. Catherine Kousmine (medisch onderzoeker, die haar eigen onderzoekslaboratorium financierde):

" Aan iedereen,

Ik stel mezelf voor: fysiotherapeut, die door ziekte (MS) mijn kantoor moest verlaten, omdat hij het op dat moment niet kon vasthouden.

In 1987 vertoonde ik zelfs een aantal symptomen (asthenie, anorexia, gewichtsverlies, evenwichtsproblemen, problemen met het gezichtsvermogen, enz.).

Onderzoeken over onderzoeken dus, zonder een precieze diagnose te kunnen stellen. Het moet gezegd worden dat sommige artsen het, gezien de ernst ervan, met moeite geven, inclusief vrienden.

Vervolgens kreeg ik in 1989 een epileptische aanval (grand mal), waardoor ik met spoed werd opgenomen in het kantonale ziekenhuis van GENÈVE. Hierna, en na nucleaire magnetische resonantie, die een gedemyeliniseerde zone in de hersenen aantoonde, wat in tweede instantie de epilepsie verklaarde, concludeerden we dat MS. Sindsdien ben ik duidelijk met pensioen met een AHH-kaart voor 80%.

Zwaar oordeel, maar naar mijn mening is het goed om het te weten, te accepteren, de ziekte beter te bestrijden, wat het ook is. Natuurlijk begon ik met zware medicijnen: cortisone. Ik was goed omringd door een klassieke medische wereld.

Gelukkig heb ik een aantal jaren de kans gehad om energetische geneeskunde (acupunctuur, etc.) te studeren, en daardoor begeleid te worden naar parallelle oplossingen. Vooral omdat de geneeskunde momenteel op zoek is naar een geldige behandeling op verschillende gebieden, en in het bijzonder bij MS, maar deze nog niet heeft gevonden.

Dus waarom niet ergens anders zoeken, want er zijn vaak resultaten, en bovendien geen iatrogene medicijnen. Persoonlijk heb ik mijn heropleving te danken aan een reeks onderling samenhangende factoren:

– op fysiek vlak: Ik ben sinds juli 1989 een verharde volger van de KOUSMINE Methode. Uiteraard word ik medisch gevolgd door een leerling van mevrouw KOUSMINE. Voedselhygiëne en streng leven. Volg haar 100%.

Ik ga zelf naar een homeopathische acupuncturist (vooral bij seizoenswisselingen). Sindsdien constante verbeteringen, waardoor ik soms twijfel of ik ziek ben!! Ik was …

– op psychisch niveau: vóór de ziekte had ik veel stress (moeilijk leven als stel – sinds gescheiden – relatie met een onaangename, stevige partner, etc.) Zijn de stress gedeeltelijk verantwoordelijk voor de ziekte? Dat kunnen we aannemen.

Sindsdien woon ik alleen, werk ik bescheiden thuis, nog steeds in de fysiotherapie. Daarom is het milieu erg belangrijk. Het kan onbewust destructief zijn; dat was bij mij het geval, en in dat laatste geval is het volgens het oude gezegde beter om alleen te zijn dan in slecht gezelschap. Nu heb ik een echte kwaliteit van de omgeving, goede vrienden met wie ik aangename momenten deel, die bijdragen aan mijn wedergeboorte.

[...]

Om de weg naar herstel te vinden, is dit moeilijk toe te geven, maar ik denk dat je nooit moet wanhopen, want de ziekte is een zware test om je vooruit te helpen, vanaf het moment dat we het niet verkeerd opvatten. .

Welke paden heb ik sinds 1989 afgelegd!! Fysiek natuurlijk, maar vooral mentaal. Het leven blijkt anders te zijn; de schaal van fundamentele waarden veranderde volledig: groeiende liefde en ondergang van het materiële leven, waarvan de aanwezigheid immers verplicht is op aarde.

[...]

Moge deze brief het grootste aantal mensen helpen, als dat hun bestemming is. »
Richard P.

Bron: http://www.kousmine.fr/temoignages/

Dit is een interessant geval, een fysiotherapeut die zowel de principes van de WHO volgde, door de geneeskunde te combineren met de versterking van de homeopathie. Zo erg zelfs dat hij zich na een ernstig geval, na de nodige tijd voor herstel, begon af te vragen of hij nog steeds ziek was (maar bij neurologische aandoeningen moet je nooit op je hoede zijn en kun je niets garanderen, elders zelfs niet conventioneel medicijn "alleen" kan...)

Kousmine behandelde met succes multiple sclerose. Ze had veel patiënten. Bij sommigen die niet erg rigoureus waren, was het interessante punt dat wanneer ze wankelden in hun verzorging (dieetafwijkingen, depressie, enz.) ze opflakkeringen van sclerose kregen, maar zodra ze de controle over hun dieet terugkregen, verdween de ziekte. En laten we eerlijk zijn: de zwaarst getroffenen zagen alleen het tegenhouden van de vooruitgang, maar geen mogelijke terugkeer.

Ze heeft ook de ziekte van Alzheimer en Parkinson behandeld.
http://www.kousmine.fr/les-pieges-de-la ... -actuelle/

We moeten ons realiseren dat neurologische ziekten bij AIDS al extreme gevallen zijn. Maar om te zeggen dat er buiten de chemie geen verlossing zou zijn, is een beetje een verzinsel van de verbeelding (ook al kunnen we de ontsteltenis begrijpen van degenen die erdoor getroffen worden). Het beste is om het te proberen, en aangezien er geen contra-indicatie is voor een betere levensstijl en beter eten... valt er eerlijk gezegd niets te verliezen.

Maar Remundo, voordat we het proberen, kunnen we niet suggereren dat het een dodelijk ongeval zou zijn, dat is in veel gevallen niet het geval (degenen die op tijd zijn betrapt). Of het erfelijk is, is een andere vraag, maar ik ken geen gevallen waarin het niet mogelijk was de effecten te beperken (voor min of meer lange perioden, maar met een goede kans op remissie als de patiënt meewerkt).

PS: ah, nog iets, wat mij essentieel lijkt. Wie erin is geslaagd zijn hooikoorts te corrigeren, kan na een paar jaar zeggen dat hij helemaal van zijn probleem af is. Degenen die zich in een vergevorderd stadium van degeneratie bevinden, moeten beseffen dat ze hun hele leven goede hygiëne zullen moeten volgen. Er zullen weinig dingen voor hen worden "vergeven"... Het is dat of niets (in het algemeen) of het gebruik van synthetische moleculen met andere mogelijke organische schade op de lange termijn. Maar ik ben niet tegen het blussen van branden...
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten