Het oogsten van TL en speciale lampen gebruikt door RECYLUM

Milieu-impact van afgedankte producten: plastics, chemicaliën, voertuigen, agri-food marketing. directe recycling en hergebruik (upcycling of upcycling) en hergebruik van goede items voor de prullenbak!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067

Het oogsten van TL en speciale lampen gebruikt door RECYLUM




par Christophe » 03/09/07, 17:05

Récylum, de organisatie die verantwoordelijk is voor het inzamelen en recyclen van lampen, biedt gebruikers een geolocatiesysteem om het dichtstbijzijnde inzamelpunt te vinden:

http://www.recylum.com/quefaire/
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/11/07, 23:43

Lampen recyclen is goed, maar je kunt ze het beste niet voor niets weggooien

zogenaamde energiebesparende of compacte fluorescentielampen zijn de nevenschikking van een fluorescerende buis en een elektronische ballast

de elektronische ballast brandt wanneer het wil en we gooien lampen inclusief de buis en goed

als je een goede elektronische ballast hebt en geen overspanning kan dezelfde ballast meerdere buizen gebruiken

daarom zullen de fluorescentielampen niet ecologisch zijn zolang deze 2 elementen niet uitwisselbaar zijn: zoals de fluorescentielamp 1.2m of 0.6m

de voorouder van de fluorescentielamp waren de dulux lampen die onderling uitwisselbaar waren
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11067




par Christophe » 12/11/07, 23:49

chatelot16 schreef:de voorouder van de fluorescentielamp waren de dulux lampen die onderling uitwisselbaar waren


Het model G ** bedoel je?

Deze bestaan ​​nog steeds, maar worden vrij zeldzaam en hun werkelijke verbruik verschilt van het gegeven: https://www.econologie.com/forums/consommati ... t2125.html

Voor uw opmerking, denk ik, dat we vooral moeten kopen kwaliteit fluorescerende lampen... bollen vergelijkbaar met die aangeboden door ikea of ​​met korting (in beide gevallen vinden we voor 2-4 € pakketten van 5 of 2 bollen)noodzakelijkerwijs een lagere kwaliteit hebben dan merkbollen (phillips, megaman, osram ...) verkocht minstens 8 € voor de "basismodellen"!

De enige lamp die we hebben uitgebrand was een lamp van € 1.99, die we precies hadden gekocht om te "zien" ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 13/11/07, 00:19

bedankt voor de link

de G23 Ik had ze alleen in de catalogus gezien: en ik begrijp waarom ze verdwenen zijn: de smoorspoel is geïntegreerd in de lamp die de elektronische balast met snelle start verbiedt

Ik zie het probleem om verwisselbare buizen te maken: hoe voorkom ik een slechte menging tussen buizen en min of meer compatibele ballast

Ik herhaal dat het altijd anti-ecologisch is om verschillende elementen te mengen die verschillend verouderen zonder dat demontage of reparatie mogelijk is

koop het product van het grote merk: ik weet zeker dat het duurder is, maar niets bewijst dat het beter is: voor mij is het slecht, zolang het niet verwijderbaar en repareerbaar is en ik koop alleen de minste duur en alleen als ik het niet kan helpen ...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 13/11/07, 09:27

Megaman biedt ook "cluster" -modellen met verwijderbare buizen.

http://www.megaman.de/downloads/clusterlite16seiter.pdf

Maar het is niet echt het "algemene" publiek in termen van vermogen: minimaal 56W ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "afval, recycling en hergebruik van oude voorwerpen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 56-gasten