Hulp bij load shedding

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
deze
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/05/07, 10:58
Plaats: Frankrijk, Vendée

Hulp bij load shedding




par deze » 16/05/07, 11:09

Hallo,

Ik heb informatie nodig over het onderwerp load shedding, zoals wat is het voordeel van load shedding, wat zijn de nadelen en welk onderdeel is verantwoordelijk voor de load shedding in de installatie, voor hoe lang en wat moeten we doen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 17/05/07, 13:39

Op ons huis in de buurt van Metz, gebouwd uit een oude schuur, hadden we driefasen. Verwarming gebeurde grotendeels met elektrische boilers. Bij de elektrische boiler konden de heaters niet samenwerken, ook al waren ze verdeeld over de 3 fases. Belastingafschakelrelais stopten en startten de elektrische verwarmers opnieuw op basis van de belasting van de fase door de stroom naar de hoogste prioriteit te leiden.
Aan het einde van de nacht hadden alle verwarmingstoestellen de maximale warmte verzameld om deze gedurende de dag te verdelen, zelfs als hun cumulatieve vermogen ervoor zou hebben gezorgd dat de meter een sprongetje maakte.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6993
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2915




par gegyx » 17/05/07, 15:40

Het principe van belastingafschakeling is het uitschakelen van een bepaald elektrisch circuit, dat niet dringend is en veel stroom verbruikt, zodat het totale momentane vermogen van de elektrische apparaten die in werking zijn een bepaalde limiet niet overschrijdt, iets lager. dan het toegestane vermogen van de elektriciteitsmeter, zodat deze niet uitschakelt.
Hierdoor kunt u zich abonneren op een lager elektriciteitsverbruik en betaalt u minder per jaar.

Als u zich heeft geabonneerd op een “daltarief”, werkt de elektrische cumulus alleen tijdens deze halve prijstijden. Wij kunnen hiervan profiteren om naast het gemiddelde verbruik ook de vaatwasser, de wasmachine, de droger, de strijkmachine, de oven etc. te laten draaien. : Lol:
Ik lach, want bij 3 apparaten valt de 45A-meter thuis uit...
Dus ik sleutel, als ik noodzakelijkerwijs 3 apparaten nodig heb, onderbreek ik handmatig het circuit van de 10A elektrische cumulus, en het gaat voorbij, zonder de computer af te snijden...
Je moet er wel aan denken om hem weer aan te doen voordat je naar bed gaat, anders is er de volgende dag geen warm water.
Je kunt sleutelen, door op elk apparaat timers te zetten, om ze later op de avond te starten, om het verbruik in evenwicht te brengen.

Als je nu geld hebt, koop je een "ampère-metrische lastafsnijder", die je automatisch een gekozen circuit afsnijdt, bijvoorbeeld de elektrische cumulus of elektrische convectoren, grote stroomverbruikers, om de hoofdinstallatie niet op te blazen. en die ze indien mogelijk automatisch opnieuw zal verbinden.
Het zorgt voor gemoedsrust.
0 x
deze
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 16/05/07, 10:58
Plaats: Frankrijk, Vendée




par deze » 20/05/07, 01:15

Oké, bedankt voor al deze informatie, maar er is een groot nadeel, anders zal iedereen ontladen om minder te betalen???
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten