Waterterugwinning met het Peltier-effect

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
MARCANT
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 13/02/09, 15:48

Waterterugwinning met het Peltier-effect




par MARCANT » 13/02/09, 15:57

Hallo / goedenavond, ik ben een 1e jaars student in IUT GMP (mechanische en productietechniek) en als onderdeel van studies moeten we een begeleid project naar keuze uitvoeren, geïnteresseerd in ecologie, willen we de water opgenomen in de lucht (condensatie in zekere zin) maar dit in droge landen en in nood.

Onze leraren hebben ons sterk aangeraden om het Peltier-effect te gebruiken, waardoor het koud wordt, condensatie mogelijk wordt en er dus water wordt verkregen.

Daarbij komt nog een probleem, of zelfs meerdere, de behoefte aan elektrische energie om het apparaat van stroom te voorzien, de hoeveelheid (we denken aan zonnepanelen) en hoeveel Peltier het zou kosten om een ​​voldoende hoeveelheid water terug te winnen.

Zoals je kunt zien, is dit nog steeds een conceptstage en we genieten van de vakanties (langverwacht) :) ) om verder te gaan in het project.

Dus wat dit onderwerp betreft, ik zou graag uw mening, uw verwijten en uw adviezen voor de voortgang van dit project willen weten, we kennen de Peltier-apparaten niet echt en uw hulp zou van onschatbare waarde zijn.

Hopend op antwoorden, en niet te vaag was, wens ik je een goede dag

doei
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/02/09, 16:23