Waterterugwinning met het Peltier-effect

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
MARCANT
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 13/02/09, 15:48

Waterterugwinning met het Peltier-effect




par MARCANT » 13/02/09, 15:57

Hallo / goedenavond, ik ben een 1e jaars student in IUT GMP (mechanische en productietechniek) en als onderdeel van studies moeten we een begeleid project naar keuze uitvoeren, geïnteresseerd in ecologie, willen we de water opgenomen in de lucht (condensatie in zekere zin) maar dit in droge landen en in nood.

Onze leraren hebben ons sterk aangeraden om het Peltier-effect te gebruiken, waardoor het koud wordt, condensatie mogelijk wordt en er dus water wordt verkregen.

Daarbij komt nog een probleem, of zelfs meerdere, de behoefte aan elektrische energie om het apparaat van stroom te voorzien, de hoeveelheid (we denken aan zonnepanelen) en hoeveel Peltier het zou kosten om een ​​voldoende hoeveelheid water terug te winnen.

Zoals je kunt zien, is dit nog steeds een conceptstage en we genieten van de vakanties (langverwacht) :) ) om verder te gaan in het project.

Dus wat dit onderwerp betreft, ik zou graag uw mening, uw verwijten en uw adviezen voor de voortgang van dit project willen weten, we kennen de Peltier-apparaten niet echt en uw hulp zou van onschatbare waarde zijn.

Hopend op antwoorden, en niet te vaag was, wens ik je een goede dag

doei
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/02/09, 16:23

Ik heb een aantal maanden persluchtdrogers verkocht en weet iets van het dauwpunt. Het lijkt me een beetje gek, omdat ik denk dat de opbrengst aan gewonnen water / hoeveelheid energie niet enorm zal zijn.
Ik wijs erop dat er al succesvolle ervaringen zijn opgedaan met grote plastic zeilen gespannen tussen twee palen die in de vroege ochtend dauw verzamelen, gratis pro deo energie vraag.

Hoe dan ook, ik denk dat het eerste dat je moet weten het gebruikelijke dauwpunt van de lucht is in deze regio's. Als het je lukt om de temperatuur van een oppervlak onder dit dauwpunt te brengen, zal het werken.
1 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 13/02/09, 16:25

Ik zag reclame voor een doos die modules voor het terugwinnen van luchtwater biedt, maar deze gebruikte een conventionele warmtepomp / koelkast met circuit waarvan ik denk dat ze een veel betere prestatie hebben dan de modules peltier (ik zou de naam moeten vinden)
aan de andere kant hebben de peltiers geen bewegend deel dus geen onderhoud.
1 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/02/09, 16:31

ja, in feite heb je niet eens een heel dure speciale machine nodig: dit is het werkingsprincipe van de luchtontvochtigers die we in het gebouw gebruiken (wat in principe hetzelfde is als gekoelde persluchtdrogers behalve dat de sectie erg groot is en de druk klein)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
musje
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 30/09/06, 21:23
Plaats: Zuid-West




par musje » 13/02/09, 17:10

Hallo,

zie ook aan de zijkant van de vereniging Opur ..

http://www.opur.u-bordeaux.fr/fr/index_fr.htm

Hartelijk
0 x
goed hello to you !! ...
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 13/02/09, 17:15

: Cheesy: vrijgezel : Cheesy:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
MARCANT
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 13/02/09, 15:48




par MARCANT » 18/02/09, 10:50

Hallo, ik begrijp dat de dauwbrug minder energie zou verbruiken dan het Peltier-apparaat, maar de zorg is dat het niet erg "mechanisch" is in termen van een begeleid project voor mechanische studenten :D , we zullen er nog steeds over nadenken omdat we niet om ons Peltier-effect geven! Praat met de elektriciteitsleraar, koop misschien een klein Peltier-bord om een ​​model te maken

Om over na te denken, bedankt voor je antwoorden en een fijne dag verder

doei
0 x
stadsvelden
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/11/21, 14:09

Re: Waterterugwinning met het Peltier-effect




par stadsvelden » 30/11/21, 14:17

Hallo,

Het is een paar jaar geleden dat uw bericht werd gepubliceerd, maar ik zou graag willen weten of uw Peltier-effectsysteem erin is geslaagd water te verzamelen?
Ik heb een vereniging op basis van milieubehoeften en deze oplossing interesseert me erg.
Dank u voor uw antwoord
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14974
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Waterterugwinning met het Peltier-effect




par GuyGadeboisTheBack » 30/11/21, 18:46

0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Waterterugwinning met het Peltier-effect




par Ahmed » 30/11/21, 18:52

Is het niet een beetje vaag, jouw verhaal? : Lol:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten