Kracht van het aansteken van een keuken en badkamer

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Kracht van het aansteken van een keuken en badkamer




par Christophe » 22/10/10, 13:53

Wat is de vereiste verlichting vermogen in een keuken?

Hier is een uitwisseling over de benodigde verlichting vermogen in een keuken, omdat het waarschijnlijk interessant voor andere mensen het stellen van de vraag zal zijn, publiceer ik:

HELLO

we willen onze keuken downlighters uit te rusten

Ik moet het plafond BA13, die zal worden geïsoleerd met steenwol geblazen ca. 25cm opnieuw uit te voeren, hoe kan ik isoleren van de plekken in het plafond (brand of oververhitting)?

onze keuken is daarom 2.60 m * 5.35m een ​​rechthoek

Hoeveel plekken moet ik nemen om een ​​redelijke verlichting te hebben? Ik zou één van deze modellen te nemen: https://www.econologie.com/shop/eclairag ... ique-c-100

ontsteking is het snel? Er is veel gesproken over LED's, maar ik betwijfel of een echte efficiëntie in helderheid

Ik dank u voor uw antwoord

hartelijk

stephane


Ons antwoord:

Hallo,

Bedek de bollen isolatie plek, er is een standaard voor het, ik denk dat het op zijn minst 10 cm veilige afstand. Een cheque.

In het licht gelijkwaardigheid en het vereiste vermogen, de eenvoudigste is te vergelijken met het equivalent halogeen macht, 9W model is gelijk aan een gloeilamp 40W:
https://www.econologie.com/shop/eclairag ... ique-c-100

Als u meer licht wilt kunt u overschakelen op het equivalent 14W om 70W dwz sterker dan brandt de meest krachtige halogeenlampen GU10 (60W)
https://www.econologie.com/shop/eclairag ... ique-c-100

Ik kan precies adviseren enkele lamp, omdat het zeer subjectief, hangt als de vlekken directionele of niet, bijvoorbeeld als er andere heldere vlek op de werkplannen ... Ik denk dat duurt het tussen de 80 en 100W gelijkwaardige CFL is tussen 9 en 12 bollen 9W. Het werkplan applicatie alleen over 30W (3 4 om dat te bollen).

Voor een verlichting snelheid spaarlampen, adviseer ik cliënten sommige GU10 LED-lampen te zetten:
https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90 en maak hybride Plafond Lampen met compacte fluorescentielampen. De Luxeon LED's verlichten 3W naar behoren, maar kan nog niet concurencer CFL. Zij zijn ook duurder.

Hartelijk
Christopher M.
www.econologie.com/shop/


En om verder te gaan, hier is een document van de verlichting op unie verlichting keukens en badkamers.

Jammer dat de suggestie in W / m² wordt niet gegeven, maar zoals ik al zei, dit is heel subjectief en het hangt, bijvoorbeeld, de kleuren van de muren en meubels ... maar bieden een vermogensbereik zou leuk geweest zijn.
Dernière édition par Christophe de 19 / 12 / 15, 18: 09, 4 keer bewerkt.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 22/10/10, 14:15

Wat zou het geweldig zijn is vooral te spreken lux want praten in Watt / m² het gewoon betekent niets.

En voor elk type lamp dient als criterium lumen / Watt, gemakkelijk vergelijken de lichtopbrengst
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 22/10/10, 15:42

Ja, ik wilde zeggen in de uitsparing W / m² een bepaald type lampDit betekent iets. Het was deze actie die in .pdf (Watt per soort lamp): https://www.econologie.com/choisir-l-ecl ... -4309.html dus als de profs te gebruiken is dat dit niet goed is? :)

Mensen beter weten wat een Watt m² en een Lux ... maar in absolute je hebt gelijk.

De lumen / w criterium is gemakkelijk te vinden: op 99% van de tl-lampen nu wordt aangegeven ...

Dus hoe moet lux in een keuken? : Cheesy:

Ah, ik heb net een oud bericht geadviseerd door de kracht van het huis:

Trappen, kelders, zolders 30 lux

Garages, hal, bijkeuken 60 lux

Keuken, game room, salon, eetkamer, lokale
huishoudelijk werk, wachtkamer 250 lux

Kamer, keuken werk en vrije tijd, werk
secretariële en lab 500 lux

Entree, hal, badkamer met douche, badkamer, slaapkamer
kinderen, pantry 720 lux

Lezen, schrijven, handwerken, huiswerk, ambachten,
tekeningen, make-up 750 lux

Architectuur, nauwkeurig werken, nauwkeurige controle,
differentiëren kleuren 7000 lux


Of 1 1 Lux = lumen / m².

Dus te schatten Lux, som van de bollen lumen (aangegeven op de doos) en delen door het oppervlak van het deel waar de bollen worden geplaatst.

Eens kijken of mijn antwoord correct was e-mail:
a) keuken, aanbevolen verlichting = 250 Lux
b) Dit model 9W = 500 lumens https://www.econologie.com/shop/eclairag ... ique-c-100
c) Kitchen area: 2.60 5.35 = m * 14m m²
d) Dus om 250 250 Lux moet * = 14 3500 Lumens bieden.
e) dus volstaan ​​7 bollen (I naar schatting 9 12)

Ik denk dat je in de keuken meer licht nodig hebt dan in de woonkamer of eetkamer ... Tenminste op het werkblad, want de keuken is een plek van "werk", die krijgt 500 lux "werk keuken "in de bovenstaande lijst.

Dus in het einde, ca stok: 7 bollen voor de sfeer en een paar anderen voor of werkplannen.
Dernière édition par Christophe de 19 / 12 / 15, 18: 04, 5 keer bewerkt.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 22/10/10, 15:55

Spreken Watt zinvol wanneer alle lampen dezelfde lichtopbrengst in lm / W, hetgeen niet het geval hadden.

Er regelgevende bevoegdheden op wikipedia

Lux dient normatieve kader te definiëren, in de Franse en Europese wetgeving, het minimum niveau dat nodig is voor straatverlichting en verlichting van de werkplek:

* Straten, wegen en snelwegen: 15 50 Lux
* Onderbroken activiteit of eenvoudige taak: 125 lux
* Gemiddelde mechanisch, bureauwerk: 200 lux
* Fijn mechanische tekeningen 400 lux
* Precisie-engineering, elektronica: 600 lux
* Moeilijke taken laboratoria 800 lux

Deze cijfers zijn de minimale niveaus die door de Labour Code (R.232-7).

Andere voorbeelden van verlichting:

* Een lage gevoeligheid camera niveau: 0,001 lux
* Moonlit nacht: 0,5 lux
* Straat van de nacht goed verlicht: 20 - 70 lux
lokale leven *: 100 - 200 lux
* Goed verlichte appartement 200 - 400 lux
werkruimte *: 200 - 3 000 lux
* Fase nacht: 1 500 lux
* Buiten bewolkte hemel 25 000 lux
* Buiten in direct zonlicht: 50 000 100 000 Lux
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 22/10/10, 16:00

Ik ben het eens met u.

Ik gaf mijn vorige post aan te vullen met voorgestelde Lux.
0 x
stefou13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 29/10/10, 09:13
Plaats: 13 - Marignane




par stefou13 » 02/11/10, 19:23

Hallo en dank u voor uw interesse in mijn vragen

op dit moment Ik 3 ecobollen in IKEO van 11w chacunes macht

Ik ken de lux niet, de verlichting is "voldoende" hoewel iets meer licht op de schaduwpunten een pluspunt zou zijn, het is een plafondlamp met 3 spots

Dus op welke basis ik moet verlaten om voldoende verlichting te hebben?

Ik installeerde de LED onder de kasten voor werkplannen, zodat een meer

Ik dank u voor uw hulp in mijn keuze, ik moet mijn dak overdoen tijdens het weekend van 13 / 14 november

Ik dank u bij voorbaat
0 x
stefou13
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 29/10/10, 09:13
Plaats: 13 - Marignane




par stefou13 » 15/11/10, 08:52

goedemorgen

zoals overeengekomen j '(redid het plafond van de keuken dit weekend, en zet niet minder dan 10 plekken

op dit moment zijn er 10 10 GU50 in halogeen door w, als te zeggen dat dit Versailles !!!

maar ik zal spaarlampen bestellen, blijft nu om te weten welk model te nemen?

het is simpel, ik wil dat het zo helder zijn op dit moment, maar met een veel lagere conso

Hier maken het plafond met een paar watt 500

het plafond is nog niet terminbé, het blijft om te schilderen, zal de keuken wit zijn

http://picasaweb.google.com/10453052752 ... 6/Cuisine#

merci pour votre aide
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 26/11/10, 11:35

stefou13 schreef:maar ik zal spaarlampen bestellen, blijft nu om te weten welk model te nemen?

het is simpel, ik wil dat het zo helder zijn op dit moment, maar met een veel lagere conso

Hier maken het plafond met een paar watt 500


Ben me in uw plaats I zou mix van SMD LED's (voor het afvuren snelheid en verlichting kegel) en gu10 9W of 14W (voor verlichting stroom als warm)

https://www.econologie.com/shop/eclairag ... ique-c-100

Voor het oog, zou ik 1 2 tussen SMD tl.

Na dit spul, het is niet de prijs ikeo, maar het is niet hetzelfde, hetzij als lichtkwaliteit betrouwbaarheid ... (om te weten wat je wilt ...)

Uw verbruik zou stijgen van 500W tot een verbruik tussen 35W en 10W (max als je 10 GU3 140W duren) (mini als u 10 GU10 14W SMD duren). Waarschijnlijk 60 100W naast uw keuze ...
Dernière édition par Christophe de 19 / 12 / 15, 18: 06, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hic
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 995
Inschrijving: 04/04/08, 19:50
x 5




par Hic » 27/11/10, 08:56

stefou13 schreef:goedemorgen

zoals overeengekomen j '(redid het plafond van de keuken dit weekend, en zet niet minder dan 10 plekken

op dit moment zijn er 10 10 GU50 in halogeen door w, als te zeggen dat dit Versailles !!!

maar ik zal spaarlampen bestellen, blijft nu om te weten welk model te nemen? Hier maken het plafond met een paar watt 500

het plafond is nog niet terminbé, het blijft om te schilderen, zal de keuken wit zijn

http://picasaweb.google.com/10453052752 ... 6/Cuisine#

merci pour votre aide


hi stefou13

de effectiviteit van reclame.

Waarom 3 spots boven het werkblad,
ze verlichten de wand 50cm het plafond,
terwijl het werkplan is om 80cm hoogte?

ik herinner me
dat de efficiëntie van belichting is een functie van de afstand geregeld,
en de concentratie. . . op het werkplan.


Voor simplisité,
Ik stel voor dat de drie plekken zijn opgehangen aan het plafond,
Geïnstalleerd onder de ogen van de kok,
om direct licht in de ogen te vermijden,
en aangepast voor de lichtverstrooiing hoek
samenvalt met het te verlichten oppervlak.


IMHO, spoter is een goed idee,
situatie bevorderlijk LEDs die geen reflector hoeven
te verlichten in een hemisfeer
wat hun geven een kleine bonus naast hun hogere opbrengsten.
Dernière édition par Hic de 27 / 11 / 10, 16: 55, 3 keer bewerkt.
0 x
"Laat voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voedsel" Hippocrates
"Alles heeft een prijs heeft geen waarde" Nietzche
Marteling voor Dummies
Verbied om het idee uit te drukken dat het veld acceleratie (magnetische en zwaartekracht)
En u krijgt uw octrooi geestelijke marteling optie beul succes
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/11/10, 10:45

Ik zal een toespraak houden tegengesteld aan dat van een aantal:

we moeten niet denken in vrek, maar verlichting.

Neem contact op met een keuken ontwerper wat is geïnstalleerd en zien of het is comfortabel.

Enkele referenties van "lichtingenieur":

werkblad: 2 X 18 W tl-buizen onder kast of 3 X 20 W laagspanning halogeen "12 ° spots aan het plafond.

ambiance: 36 W fluo is een minimum, 2 is beter (zoals in kantoren of X 2 50 watt low voltage halogeen

Neon: besteden veel aandacht aan de T ° kleur: eten in verdasse is bijzonder deprimerend.

Het hangt ook af ambient kleuren: het duurt drie tot 4 keer meer licht in een donkere keuken in een witte keuken.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 129 gasten