Bewaking van duurzame consumptie

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79386
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11072

Bewaking van duurzame consumptie




par Christophe » 09/04/10, 11:28

Deze Brussel Belgische site brengt veel gevallen (kleine items synthéthiques eigenlijk) om duurzamer te consumeren.

Het Brusselse Observatorium voor Duurzame Consumptie - OBCD - heeft als doel om het werk van de overheid van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest in belangenbehartiging en voorlichting te ondersteunen op het gebied van duurzame consumptie. In het bijzonder is gericht op de keuze en consumentengedrag verenigbaar is met duurzame ontwikkeling te bevorderen.

Wij beschouwen duurzame consumptie, niet alleen in de milieudimensie: verbruik dat zich richt op de behoeften van het heden, terwijl de middelen behoud om zo de behoeften van toekomstige generaties te voldoen; maar ook in de sociale en economische dimensies: respect voor de mensenrechten en de werknemers in de hele productielijn, generaties en ruimtelijke equity, fair trade.


Veel interessante bestanden (plaats de muisaanwijzer op "bestanden" bovenaan) http://fr.observ.be/accueil.php

Bijvoorbeeld schema's voor groenten en fruit

Kalender van seizoensgroenten
Kalender van seizoensgebonden fruit


Seizoensgebonden groenten en fruit is ook zeer belangrijk in termen van opwarming van de aarde: de productie buiten het seizoen gaat om intensieve teelt technieken voor fossiele brandstoffen, zoals kassen of koelkasten guard.

Het voorgestelde schema helpt u uw groenten en fruit te kiezen als deze twee criteria, seizoensgebondenheid en de nabijheid van de productie. geel gemarkeerd de producten worden geproduceerd in België, vaak plene aarde, de groene lijnen op de hoogte van de oorspronkelijke productie seizoen, terwijl rode lijnen geven aan dat groenten en fruit worden geproduceerd door middel van het gebruik van intensieve landbouw technieken in energie.


Er is ook een pagina met alle "eco-logo's": http://fr.observ.be/labelsetlogos.php
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/04/10, 16:30

Uh enigszins vaag over de maand !!
Dus ik heb goede grapefruit op de boom (Var) tot mei, juni en niet in april als maart (ik heb een voorraad kamer nu 's middags en' s avonds).
mijn grapefruits lokaal niet beginnen in oktober, maar het einde van december !! (Var zee!)
Maar in het bedrijfsleven komen ze naar Israël (niet hetzelfde) en het einde eerder.
Abrikozen niet starten in mei en eind in eind juni, maar vóór oktober plaats begin september !!
Kersen beginnen in juni en in juli in zowel de var en de regio Parijs en in augustus dat ze vrijwel zijn verdwenen (behalve bergen)
Lokale peren zijn niet het hele jaar door, maar worden gehouden gedurende het hele jaar voor sommige soorten (zoals appels).
Mijn peer begint eind juli en niet pas in september !!
Druiven beginnen half juli (Cardinal) en eindigen in december gehouden (muscat) en niet in oktober.
Pruimen die niet in juli (niet gevonden), maar niet in augustus en september in de regio Parijs en de Elzas.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/04/10, 16:41

Tot slot had ik niet gezien, maar ze vergeten de vijgen, een genot op de boom to the point, maar al snel verliezen hun smaak !!
Ze rijpen begin juli en eind augustus (dubbele bijsnijden) !!
Bijna niet gevonden in de winkels, tot mijn spijt !!
Uh jays eet ze sneller dan ik, deze vruchten !!
Ze vergeten de kakis-lekkernijen zo goed ommuurd in november december !!

Zoals vlaamse gaaien Ik houd van vruchten !!!!
Ik begrijp niet dat velen niet graag fruit en de voorkeur aan de junk frisdranken en cola, te zoet en smakeloos water !!

Ik moet ze wrap met zakken of netten of niets !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 09/04/10, 21:45

Bonsoir,
Lees op deze site


De urine is een meststof voor tomaten

U antwoordde: True
Bravo is het antwoord

Uit onderzoek in Finland toonden dat menselijke urine, alleen of gemengd met berken, was een uitstekende meststof. behandelde tomatenplanten werden aldus geproduceerde 4 keer meer fruit dan onbehandelde planten. De vangst: urine kan drug residuen bevatten. Wat nog enigszins problematisch voor de behandeling van planten bij een familie tuin.


Geweldig! Nu mevrouw kan het niet helpen, maar natuurlijk water geven tomaten : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten