Gek idee tegen CO2?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Gek idee tegen CO2?




par Christophe » 24/02/07, 11:50

Ik stuur je letterlijk een e-mail ontvangen door een bezoeker. Ik geef toe dat ik niet veel begrijp ... kk1 zou een geïnformeerde mening hebben?

Een vondst die alles kon veranderen.
als er vuur wordt gemaakt en de rook door een kanaal met de vorm van een halve cirkel wordt geleid, keren de verbrande gassen terug naar de grond (de verbrandingsenergie duwt automatisch de rook). Met andere woorden, wanneer je een vuur maakt, kun je er twee hebben! Het is goed tegen het broeikaseffect. Moeilijk om dit bericht serieus te nemen! oh! Ik heb de foto.


Beeld

:schok: :schok: :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/02/07, 13:08

Is worstelen een salade? : Cheesy:

Deze ervaring is echt interessant, helaas ik
zie niet teveel toepassingen.

Het is vooral de afzetting van teer in de schoorsteen (koeler)
waardoor ik een probleem heb.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 24/02/07, 13:49

:schok: Ik begreep dat het een kunstwerk is :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
diefstal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 38
Inschrijving: 24/02/07, 13:32
Plaats: Auvergne




par diefstal » 24/02/07, 13:56

Hallo, ik ben de auteur van deze ervaring.
Ik zie veel toepassingen voor deze eigenaardigheid met betrekking tot verbranding. Ik zou niet te aanmatigend willen zijn, ik zal ook wachten tot het beeld van deze ervaring, na voorbij te zijn gegaan door de ogen, enkele neuronen opwekt ...

In staat zijn om het vuur rond te draaien, de verbrandingswarmte op de grond te draaien voor een andere toepassing en de dampen in het proces af te koelen.
Het roet en de teer zijn afhankelijk van de kwaliteit van de brandstof, de teer verschijnt ook volgens de condensatie van de rook (temperatuurverschil tussen die van de rook en de buitenkant).

Het is waar dat dit als een gek ding kan verschijnen!
Is een fakkel aan het einde van een strikt verticale schoorsteen niet ook een fakkel?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/02/07, 15:26

als we grote schoorstenen maken, is dat tocht.

Ik denk niet dat het met dit idee is dat je Richard Bransons 100 miljoen dollar gaat winnen. :D

toch bedankt dat je ons laat glimlachen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 24/02/07, 15:26

jaf schreef:Hallo, ik ben de auteur van deze ervaring.
Ik zie veel toepassingen voor deze eigenaardigheid met betrekking tot verbranding. Ik zou niet te aanmatigend willen zijn, ik zal ook wachten tot het beeld van deze ervaring, na voorbij te zijn gegaan door de ogen, enkele neuronen opwekt ...

In staat zijn om het vuur rond te draaien, de verbrandingswarmte op de grond te draaien voor een andere toepassing en de dampen in het proces af te koelen.
Het roet en de teer zijn afhankelijk van de kwaliteit van de brandstof, de teer verschijnt ook volgens de condensatie van de rook (temperatuurverschil tussen die van de rook en de buitenkant).

Het is waar dat dit als een gek ding kan verschijnen!
Is een fakkel aan het einde van een strikt verticale schoorsteen niet ook een fakkel?


Houd een 63 vast!

Zeg dat je idee me erg vreemd lijkt !! waarom de schoorsteenkanalen boven de daken moeten komen voor een juiste trek ..... en het werkt niet altijd (thuis bijvoorbeeld, maar in theorie is alles OK).

Daar wil je met CO (koolmonoxide) de bewoners van de aarde doden zodat ze niet langer CO2 produceren met hun onzin ....... :onheil: : Idee: : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/02/07, 15:27

Hallo,
Iedereen die langzaam brandende kachels gebruikt, merkt hetzelfde op,
De rook is zo zwaar zonder voortstuwing, hij stijgt niet boven de schoorsteen en valt achter de huizen.
wat de indruk geeft van vervuiling in een stad ..
Het probleem is dat je goed droog hout nodig hebt en een bepaalde temperatuur in de schoorsteen moet houden, anders, als de schoorsteen te koud is en je zachthout te verstikt verbrandt, veroorzaakt dit condensatie in de schoorsteen en creosoot.
Sommigen voegen een katalysator toe (ik heb er een, maar nooit geïnstalleerd), het ziet eruit als een keramische honingraat zonder val voor koude bypass, zodra de oven de schoorsteen in temperatur eon puet de rook in de katalysator ..

daarom heb ik een trage verbrandingsoven anders gebouwd (met verticale kamer) om elk soort min of meer droog hout te kunnen verbranden.

Als je in de winter een straat passeert en je kijkt wat er uit de schoorstenen komt, weet je wie werkt met een open haard of langzame verbranding, het lijkt op de foto hierboven ...

Andre
0 x
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 24/02/07, 16:30

Bonjour à tous
Ce forum is geweldig:
Christophe vindt ons een eigenaardigheid,
Konijn merkt de salade op,
Olifant verbaasd over de kofferbak,
André detecteert onmiddellijk koude rook,
Ik zie alleen vuur : Lol:

Welnu, wat is het idee, om co2 op grondniveau te laten blijven om door planten te worden opgepakt zonder heen en weer te gaan in de atmosfeer met de gevolgen die we kennen?
Leuk idee, maar het is aan ons om te klimmen om te ademen ... : Arrowu:

Sinds ik een langzame verbrandingshaard bouwde volgens André's ideeën, is de rook naar de grond gedaald; Gelukkig heb ik geen buren ...
Op dit moment geen slachtoffer te betreuren. Ik weet niet of planten en bomen zo graag rook inademen.
Bernard
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 24/02/07, 16:36

Konijn merkt de salade op,


We doen het niet nog een keer.

Beeld
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/02/07, 16:48

Dag
Sinds ik een langzame verbrandingshaard bouwde volgens André's ideeën, is de rook naar de grond gedaald; Gelukkig heb ik geen buren ...


Er zijn duizenden vergelijkbare kachels in Quebec
Je hebt ons geen details gegeven in de post van de langzame verbrandingsovens, over deze prestaties, soort hout ect .. het zou interessant zijn om te weten of je tevreden bent,
Als je wilt dat de rook de lucht in gaat, open de pluggen, geef het lucht en zodra het erg heet is, sluit de pluggen, er is bijna geen rook meer, tenzij het -15 is waar je bent heeft een beetje waterdamp ..

Andre
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten