Maatschappij: analyses door Jacques Attali. Het verleden en de toekomst?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Maatschappij: analyses door Jacques Attali. Het verleden en de toekomst?




par Christophe » 14/10/08, 14:04

Hier zijn interessante analyses en ideeën over onze westerse (consumptie) samenlevingen (in het verleden en vooral de toekomst) door Jacques Attali.

https://www.econologie.com/jacques-attal ... -3954.html


Ik "vind het leuk": +3 tot +4% groei in Frankrijk, maar pas vanaf eind 2008...of zou het in het geheim van de goden zijn? : Mrgreen:

Is het je opgevallen hoe hij met zoveel zekerheid en zelfvertrouwen over de toekomst spreekt?

Let op, er zijn 4 minuten van de video (van ongeveer 12:00 tot 16:00 uur) die een analyse zijn door Attali van de invloed van het Joodse volk in de geschiedenis en in de huidige wereld. Deze opmerkingen zouden kunnen worden overgenomen door bepaalde antisemitische toespraken, wat helemaal niet de boodschap van deze video is! Ik ben het gewoon niet eens met het talmoedische (bijbelse) dogma dat "de mens de natuur moet domineren"...tot nader order maakt de mens nog steeds deel uit van de natuur en zonder dat kan hij niet overleven!

Jammer dat het allerlaatste uittreksel werd afgesneden voordat Attali's antwoord werd gehoord!

ps: En dan te bedenken dat hij al sinds (minstens) 2005 weet van waterdoping...

Beeld

https://www.econologie.com/video-moteur- ... -3380.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/10/08, 11:33

Verdorie, ik sta versteld!
Hoezeer ik de vorige video ook relevant vond, deze is behoorlijk verontrustend in de zin dat het pleit voor een wereldregering:

http://www.dailymotion.com/group/econol ... ttali_news

Als ik een samenzweerder en paranoïde was Ik zou denken dat de huidige crisis werd gewild en georganiseerd door degenen die deze wereldregering willen om de oprichting ervan te legitimeren...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/10/08, 18:51

De fragmenten uit de 2e video zijn fragmenten uit het nieuws van FR20 om 2 uur van afgelopen vrijdag 11/10! Ze staan ​​nog steeds op de FR2-site: http://jt.france2.fr/20h/
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 15/10/08, 18:56

Een Big Brother-regering?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/10/08, 19:07

Nou, dat is wat er eigenlijk staat: Om een ​​werelddemocratie te hebben, heb je een wereldregering nodig... Makkelijk gezegd... toepassen is iets anders!

Dus gekozen door wie? Zeker geen algemeen kiesrecht!!

Het duurde bijvoorbeeld 20 eeuwen om Duitsland te verenigen ... het is niet binnen 20 jaar dat we de wereld zullen verenigen, vooral gezien het verschil in rijkdom ... Of anders hebben we grote crises nodig. En daar vervallen we in een samenzwering...

Eindelijk kon deze werelddemocratie alleen maar een werelddictatuur zijn...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 15/10/08, 19:18

Dat is precies wat ik dacht!
Of een vorm van despotisme die zogenaamd alles verlicht voor het volk, niets door het volk. Maar nu ik erover nadenk, het is nog steeds een dictatuur!

In ieder geval zouden niets anders dan culturele verschillen deze wereldregering verhinderen te functioneren.
De spanningen tussen Walen en Vlamingen hangen grotendeels samen met dit cultuurverschil. Dus ik laat je je voorstellen op mondiaal niveau!

Als we daar de verschillen in rijkdom aan toevoegen...

Hoe dan ook, ik zou mijn 42 op haar achterste plakken!!!Beeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 16/10/08, 15:43

Oh ja christoph

ongemak verstevigt de banden en maakt het mogelijk voorbij te gaan aan het ondenkbare onder andere omstandigheden

bijvoorbeeld de financiering van de RSA die voor de crisis zo ingewikkeld was om op te zetten met zijn zeer kleine miljardenbudget gezien de duizenden miljarden die uit een handomdraai kwamen om te "proberen" de situatie te herstellen....

Schuldgeld (weet je nog?) heeft geen limiet, dus waarom verhongeren we nog steeds op de planeet?

Ik vind dit allemaal weerzinwekkend, en een wereldregering zou inderdaad veel problemen oplossen, maar is dit het erkende doel?????
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 16/10/08, 15:52

Capt_Maloche schreef:Schuldgeld (weet je nog?) heeft geen limiet, dus waarom verhongeren we nog steeds op de planeet?


Eh... omdat geld niet gegeten kan worden? *

Capt_Maloche schreef:Ik vind dit allemaal weerzinwekkend, en een wereldregering zou inderdaad veel problemen oplossen, maar is dit het erkende doel?????


Hé... denk je dat een wereldregering alle mensen als gelijk zal beschouwen? De mensheid is (nog steeds?) veel te gevarieerd en anders om bereid te zijn een WERELDregering te aanvaarden.

Zal een Afrikaan door deze regering op hetzelfde niveau worden behandeld als een Amerikaan? Niet dromen...

Allereerst, wat betekent een wereldregering? Wie regelt wat precies? Verkozen door wie? Geld regeert de wereld niet al? In die zin: de koning van de wereld bestaat al, zijn naam is Mister Dollar...

* behalve door bankiers nu die monetaire desintegratie hebben uitgevonden
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 16/10/08, 16:08

Daarnaast is er al het IMF: een groot succes Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 16/10/08, 16:12

Ik hoorde hem (Attali) vanmorgen op RMC, hij had het niet over een wereldregering maar eerder over wereldwijde coördinatie en regulering, omdat de economie geglobaliseerd is, zijn het niet wij kleine Fransen of zelfs Europeanen die dit probleem van deregulering in onze hoek kunnen oplossen: we hebben een overeenkomst nodig en a fortiori een controleorgaan op mondiaal niveau.
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten