De Franse "vrijheidskonvooien" ...

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13739
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1528
Neem contact op met:

De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par izentrop » 10/02/22, 23:42

"Vrijheidskonvooien" vertrekken op 11 februari van Hauts-de-France naar Parijs https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 53505.html
Burgers die boos zijn over de gezondheidspas en vooral "vrijheidsberoving" willen Calais, Laon, Lille en Valenciennes in vervoerde konvooien verlaten om de hoofdstad te bottelen. Een beweging geïnspireerd door de Canadese vrachtwagenchauffeurs die de stad Ottawa blokkeerden.

Het is moeilijk om precieze informatie te krijgen over wat de demonstranten willen, aangezien de bestuurders weigeren zich in de media uit te drukken. Een van de leden van de Facebook-groep legde ons per bericht uit dat “mensen allerlei grieven hebben, maar de essentie van de boodschap is hun lijden. sociaal lijden tegen een achtergrond van galopperende inflatie en toenemende ongelijkheid". Ze gelooft dat de konvooien "het cement zijn dat de mensen nodig hebben om zich te verenigen achter een nobel doel: dat van vrijheid zeker, maar ook van broederschap en waardigheid".

Verdeeld in zes regionale groepen, ontmoetten ze elkaar in Parijs in het weekend van 12 en 13 februari, en zijn van plan, voor sommigen, om vervolgens naar Brussel te gaan: het "vrijheidskonvooi", geïnspireerd door de sociale beweging die de Canadese hoofdstad Ottawa lam heeft gelegd wil al enkele dagen protesteren tegen gezondheidsmaatregelen en koopkrachtdaling. Op Facebook zijn aanhangers van de mobilisatie verzameld in verschillende groepen, waarvan de grootste in tien dagen tijd is gegroeid van 50 naar 000 leden. De prefect van politie van zijn kant kondigde donderdag 350 februari aan om in Parijs de "vrijheidskonvooien" die van plan waren om "de hoofdstad te blokkeren" vanaf vrijdag te verbieden.
https://www.lemonde.fr/les-decodeurs/ar ... 55770.html

Morgen staan ​​we vast op de deelname :?
toebehoren
vrijheidskonvooi.jpg
konvooi liberté.jpg (126.19 KiB) 2846 ​​keer bekeken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5542

Re: De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par Obamot » 11/02/22, 00:07

1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5542

Re: De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par Obamot » 11/02/22, 00:08

1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5542

Re: De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par Obamot » 11/02/22, 00:09

1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par Macro » 11/02/22, 07:35

Ga kijken hoe goed het het plastic van campers verbrandt voor 100K€ : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13739
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1528
Neem contact op met:

Re: De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par izentrop » 11/02/22, 09:43

Ja, het zijn niet de minder bedeelden die deelnemen aan dit soort evenementen...
De bloem met het geweer zoals in veertien. : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5542

Re: De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par Obamot » 11/02/22, 10:03

Ik heb contact met hen. Bedankt voor de reactie, ik zal het aan hen doorgeven. : Lol:

Tot nu toe heb ik er nog geen gezien vrachtwagen branden in Canada, hoewel het bloedheet was met de politie VS boeren (versterking) ... en het is duurder dan een camper! Dit zijn vreedzame demonstraties waarvan het hoofddoel is om de toegang te blokkeren.

En inderdaad, aangezien het op het spel kan staan, zal het vreedzaam blijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par Macro » 11/02/22, 10:20

Obamot schreef:
Tot nu toe heb ik er nog geen gezien vrachtwagen branden in Canada,



Ja, maar dit zijn vrachtwagens van vrachtwagenchauffeurs in Canada... Geen gepensioneerde campers in Parijs... Je snapt de nuance : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28737
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5542

Re: De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par Obamot » 11/02/22, 12:29

Nee, maar bedankt dat je het me hebt uitgelegd. : Mrgreen:
0 x
SixK
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 670
Inschrijving: 15/03/05, 13:48
x 272

Re: De Franse "vrijheidskonvooien" ...




par SixK » 11/02/22, 13:13

Macro schreef:Ja, maar dit zijn vrachtwagens van vrachtwagenchauffeurs in Canada... Geen gepensioneerde campers in Parijs... Je snapt de nuance : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:


Het voordeel van de gepensioneerde is dat hij de tijd heeft...
Als ze een week moeten blijven, is dat voor hen geen probleem.

Het verschil is dat wanneer de staat om verwijdering van de voertuigen vraagt, de verhuisbedrijven,
zal de kant van de demonstranten niet kiezen.
De truckers, ik heb niet de indruk dat ze als versterking komen.
Ik geloof ook niet zo in boeren.

maar hey, je moet toch proberen het schot te scoren.
Niets doen is akkoord gaan.
0 x
Optimisten uitgevonden vliegtuigen, parachutes pessimistisch. George Bernard Shaw.
Dacht persoonlijk, ik beter begrijpen waarom de grote bazen uitvinder van de gouden handdruk.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 76-gasten