Kwantitatieve versoepeling door Olivier Delamarche

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79457
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096

Kwantitatieve versoepeling door Olivier Delamarche




par Christophe » 27/05/14, 14:39

Kwantitatieve versoepeling uitgelegd door O. Delamarche met het Japanse voorbeeld: http://www.sicavonline.fr/index.cfm?act ... erci-le-qe

:| :| :|
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 27/05/14, 21:09

Nou ja, het is geen slechte analyse, maar hij zou de samenhang nog een stap verder moeten brengen: hij is verrast dat kredieten worden gebruikt om te speculeren op basismarkten (voedsel, energie, huisvesting, enz.) en dat industrieën vervolgens niet langer investeren; verklaart dit zo goed? Credits die in de sector niet langer voldoende beloning vinden, zullen “ergens anders zoeken”!

Interessant, als hij het beleid noemt om het aantal werknemers te verminderen, wat de specifieke kosten verlaagt en de algemene markt verkleint...

Ik waardeerde ook zijn oordeel over het ‘deugdzame’ Duitsland en over de besmetting van het model…

Verrassend als hij uitlegt dat investeerders verwachten dat ze worden terugbetaald omdat ze dit geld nodig hebben, terwijl het merendeel hiervan fictieve waarden zijn...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 27/05/14, 22:19

Olivier Delabranque, uh... sorry... Delamarche is Platinium Gestion (dat de naam Platinullium Indi-Gestion zou moeten krijgen). De resultaten van dit bedrijf over 2011 en 2012 staan ​​op societe.com:

http://www.societe.com/bilan/platinium- ... 12311.html

Het bedrijf heeft sinds zijn oprichting verliezen geleden. De omzet van Platinium indi-Gestion is nog geen kwart van die van mijn bakker die alleen een CAP heeft en nooit op tv verschijnt!

Beeld

:schok:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 30/05/14, 13:11

Goed! Voor een keer, als ik het enigszins met hem eens ben, ga ik mijn plezier niet uit de weg!
Duitsland heeft een op capaciteit gebaseerde industriële structuur, die het, ondanks de vermindering van de werkgelegenheid, nog steeds mogelijk maakt aanzienlijke winsten te genereren dankzij de export*; een opdrogen van deze laatste zou de precaire aard van de Duitse economie aan het licht brengen, hoewel er gemakkelijk lessen uit getrokken kunnen worden**.

*Ze zijn begunstigd door de eenheidsmunt.
**Absurde lessen trouwens, aangezien niet iedereen massaal kan exporteren!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79457
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11096

Re: Kwantitatieve versoepeling door Olivier Delamarche




par Christophe » 28/04/22, 12:59

Ik heb dit hier neergezet, maar het hoort thuis in het onderwerp van het Oekraïense conflict

0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 74-gasten