Nheolis nieuwe windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher

Nheolis nieuwe windturbine




par fthanron » 22/06/09, 14:51

Hallo,

voor degenen die nieuwsgierig zijn naar windenergie, hier is een site die ik nog niet had gezien in verband met econologie: http://www.nheolis.com/fr/

Volgens de ontwerpers
"energieproductieprestaties 2 tot 3 keer beter dan die van conventionele windturbines met dezelfde diameter"


Wat denk jij?

@+
0 x
Frederic
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262




par Remundo » 22/06/09, 15:06

leuk de Fthanron-link,

We zullen erover nadenken als iemand het koopt : Cheesy:

het lijkt een kruising te zijn tussen een Savonius, een Dareius en een tripale ... Best raar; maar als het om wind gaat, is niets voorspelbaar zonder ervaring.
0 x
Beeld
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/06/09, 15:12

De vorm van de mesjes lijkt mij een aantal defecten van conventionele mesjes te corrigeren.

Door op de 3 dimensies te spelen, krijgen we gelijkwaardige bladoppervlakken voor een veel kleinere diameter, wat het probleem van de hoeksnelheid aan het uiteinde van het blad beperkt.
Bovendien lijkt de maximale windindicatie die voor het grootste model wordt gegeven (162 km / u voor de 3D 100CP) de beste weerstand tegen sterke wind te bevestigen (gemiddeld 90 km maximaal voor een conventionele driebladige windturbine).

Ook, maar dit is intuïtiever dan wat dan ook, het lijkt mij dat de vorm van deze propeller minder kracht op de rotornaaf zou moeten uitoefenen.

Bij nader inzien blijkt niet dat een vlagpositie mogelijk is. De messen lijken niet beweegbaar te zijn ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 22/06/09, 16:14

Hallo,

Zodra ik een nieuwe windturbine zie, is hij sterker dan ik. Ik pak mijn rekenmachine!
Voor deze laatste cuvée geeft het grappige uitspraken van de fabrikant.
Ik zou graag willen weten of ik mijn vinger in het oog steek of dat de opbrengsten zijn wat er in de technische handleiding staat!

http://www.nheolis.com/fr/index.php?pag ... ind-3d-100


Obelix
Dernière édition par Obelix de 22 / 06 / 09, 16: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
In medio stat virtus !!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/06/09, 16:17

+1 maar waar moet deze kennisgeving beginnen? : Cheesy:

2 tot 3 keer meer energie veronderstelt het gebruik van lage en hoge windsnelheden ... waar conventionele windturbines vissen ...

Anders is het een superunit windturbine !! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262




par Remundo » 22/06/09, 16:35

hoe dan ook, ze hoeven niet te slim te zijn :D

conventionele driebladige windturbines hebben een aeromechanisch rendement van ongeveer 40%.

En deze eerbiedwaardige Betz zegt 'stop' bij 59% Beeld, zoals Christophe zei, ze zullen het niet 3 keer beter doen. Zelfs bij lichte wind krijgen we niet veel terug ... :?

Nu misschien is deze windturbine beter bestand tegen harde wind ? De jaarlijkse productiviteit in kWh kan dan veel hoger zijn dan de driebladige, zelfs als de onmiddellijke efficiëntie iets lager is dan die van een driebladige (welke veer als de kracht er is ...Beeld). Aan de andere kant, om dat te laten gebeuren, is het noodzakelijk om een ​​site met harde wind te hebben.

Pascal HA PHAM en Sycomoreen hebben dezelfde problemen met de ROBIPLAN windturbine.
0 x
Beeld
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/06/09, 16:41

Christophe schreef:2 tot 3 keer meer energie veronderstelt het gebruik van lage en hoge windsnelheden ... waar conventionele windturbines vissen ...

Anders is het een superunit windturbine !! : Cheesy:


Als je de vermogenscurves van deze windturbine vergelijkt:
Beeld

en die van de "standaard" windturbine met ongeveer gelijkwaardig vermogen:
Beeld

U zult merken dat lichte wind in geen van de gevallen wordt benut.

Aan de andere kant wordt de maximale snelheid die voor het eerst in de windtunnel wordt getest, gegeven op 45 m / s (162 km / u), wat veel hoger is dan de 25 m / s (90 km / u) die algemeen wordt aanvaard als de maximale windsnelheid vóór een norm windturbine gaat omhoog in gordijn.

Zodat, als de bovenste bochten aan de rechterkant door zouden gaan, het "plateau" van de bovenste ten minste 45 m / s zou doorlopen, terwijl de onderste zou duiken tot 0 tot 25 m / s (gordijnlamellen).

Dus, theoretisch, de eerste met een groter gebruiksbereik, wordt daardoor de opbrengst over het jaar verhoogd.

Tel nu in de praktijk de dagen dat de wind tussen 90 km / u en 162 km / u ligt ... :?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon




par Obelix » 22/06/09, 16:49

Hallo,

Om preciezer te zijn, bereken daarom het beschikbare vermogen in het geveegde gebied:
Op de 3D 100CP werkt het nog steeds (30% rendement)
Op de 3D 50 is dit de laatste gekke vondst (rendement 150%)
http://www.nheolis.com/fr/index.php?page=nheowind-3d-50

Er zijn er die niet eens lezen wat ze schrijven .....

Obelix
0 x
In medio stat virtus !!
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/06/09, 16:51

Ik vind dat de messen enorm zijn voor een vrij klein geveegd gebied ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 22/06/09, 16:55

Obelix schreef:Hallo,

Om preciezer te zijn, bereken daarom het beschikbare vermogen in het geveegde gebied:
Op de 3D 100CP werkt het nog steeds (30% rendement)
Op de 3D 50 is dit de laatste gekke vondst (rendement 150%)
http://www.nheolis.com/fr/index.php?page=nheowind-3d-50

Er zijn er die niet eens lezen wat ze schrijven .....

Obelix


Ik denk dat ze een ongelukkige copy / paste hebben gemaakt tussen de 2. Inderdaad, tussen het 100CP-model en de 50 is het gegeven vermogen hetzelfde (1800W) voor diameters van 3m in het ene geval en 1,2m in het andere. Wat betreft de rondingen, ze zijn precies hetzelfde.

Het is niet echt geweldig vanwege hun geloofwaardigheid, dat ...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten