Water naar water warmtepomp in een put

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
tralalalalere
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 08/08/07, 12:55

Water naar water warmtepomp in een put




par tralalalalere » 08/08/07, 13:06

Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over warmtepompen, ik heb net een huis gevonden met een put (ongeveer 5-6 m diep) met water erin, zelfs in de zomer. Omdat ik in renovatie ben, rijst de kwestie van verwarming en ik had graag willen weten of het mogelijk was om deze bron te gebruiken voor geothermische energie.

Ik zat te denken aan het installeren van een warmtepomp met een gesloten lussysteem die door deze put zou gaan... Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?

Dankjewel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 08/08/07, 20:32

welkom

als je ijsblokjes wilt maken voor de ricard in de put ja het is bruikbaar. : Lol: : Lol: : Lol:
om het huis te verwarmen kan het wat kort zijn :onheil: :onheil: :onheil:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 08/08/07, 22:35

Meuh nan Zac wat een grof taalgebruik!

Het is EdF die het zegt, het moet wel kloppen, toch? : Mrgreen:

Geen grapje, op deze pagina's vind je veel informatie over warmtepompen:
ecoconstructie-hqe/een-valse-opinie-over-warmtepompen-en-koelmachines-t2245.html

Aarzel niet om de zoekmachine te gebruiken: search.php
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/08/07, 23:01

Hallo
Ik zat te denken aan het installeren van een warmtepomp met een gesloten lussysteem die door deze put zou gaan... Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?


Ja, het is mogelijk, maar bepaalde regels moeten worden nageleefd

eerst twee putten ver genoeg uit elkaar 10 meter, dan moet het een waterstroom van 25 tot 32 liter per minuut leveren het is gemiddeld 12 c het wordt gekoeld tot 5c in verwarming en dit is voorzien voor een huis in het barre klimaat Quebec

Om het in airconditioning te gebruiken, zal het erg problematisch worden, het verbruikt weinig water in airconditioning, maar de wateruitlaat moet rond de 35c tot 38c worden geregeld, bij deze temperaturen levert het terugbrengen van het water naar een put problemen op
algen en bacteriën, het is geen behandeld water..
dit water moet naar de oppervlakte worden teruggebracht, zodat het afkoelt en in de grond infiltreert als de aard van de grond zanderig is.

we hebben samengevat koud water terugbrengen geen probleem maar warm in een andere put veel problemen Ik liet dit idee voor de airconditioning varen en maakte een wisselaar voor huishoudelijk water en het weinige warme water dat overbleef, bracht ik terug naar de oppervlakte ..
In mijn geval is de hoeveelheid water in de grond enorm, alleen de pomp van 1 pk beperkt mij..



Andre
0 x
anabel2
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/06/14, 04:04




par anabel2 » 21/06/14, 04:15

Hallo,
Je kunt er een paar vinden nuttige informatie op deze site.
dank u
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12309
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 23/06/14, 12:13

Anabel2, u zegt dat het mogelijk is om nuttige informatie te vinden op de site die u noemt... maar over het onderwerp dat ons hier bezighoudt (PAC), is hier een zin die ik noteer:
...de afvoerput, meestal gelegen op een diepte van 25 tot 150 meter, is verantwoordelijk voor het terugvoeren van de warmte die aan het verwarmingssysteem wordt overgedragen naar de grond.

Geef toe dat, als relevante informatie, het mogelijk is om het beter te doen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 09/07/14, 11:46

Info-website?

Eerder een vermomde koopmanssite, geloof ik...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 216 gasten